Ski Safari Dolomiti

Hoi allemaal,

Ik zit al een tijd te overwegen om een skihuttentocht in de Dolomieten te gaan boeken via Sunweb. Ik wil rond 8 maart 2019 gaan.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Het lijkt me een super gave reis om zo’n 8 daagse tocht te maken, elke dag op andere plekken en Italië lijkt me een mooi wintersport land.
Ik vind de reis echter wel duur, en daarom ben ik benieuwd of er mensen zijn die deze reis gemaakt hebben en ervaring hebben.
Ik ben vooral ook benieuwd met hoeveel man je in zo’n hut op een slaapzaal ligt en of je dan enigszins een goede nachtrust hebt :-). Ik heb ervaring met berghutten in de zomer in Oostenrijk/Slovenie, daar sliep ik behoorlijk licht, maar dan ging het maar om drie nachten.

Groetjes Saskia

Mr. Slow

Sunweb is nog een van de goedkopere. Of je zou nog bij ID-travel kunnen kijken maar daar zit de prijs van de skipas er niet bij in volgens mij. Overdag ben je verder niet veel kwijt behalve aan de lunch en wat te drinken. En 's avonds natuurlijk nog een afzakkertje of zo,
Ik heb ook die van Sunweb in 2015 gedaan en zou hem zo weer doen. Het hierboven genoemde topic geeft het allemaal goed weer.
De hutten zijn echt gezellig. In de ene hut lig met 4 op een kamer, een andere met 2 of 3. Na een dag skien/boarden ben je zo moe dat slapen voor mij geen probleem was ;)
Ik kan het je dus alleen maar aanraden! Ik kijk mijn filmpje van die week nog regelmatig terug.

Aftellen maar!

Hoi,

bedankt voor jullie reacties. Het is een mooi verslag!

Ik heb inderdaad ook bij andere aanbieders gekeken, maar bij Sunweb is het fijn dat inderdaad alles er bij zit (behalve lunch/drankjes). En ook fijn dat je met niet al te veel mensen op een kamer ligt. In de zomer tochten lagen we steeds met 20-50 man op een zaal, dat is wel een verschil dan.

Goed om te horen :D:D

Ik vind 1150 euro eigenlijk best goedkoop, je krijgt daar een 8-daagse skipas bij toch?

Ik kan er niet goed wijs uit hoe het nu gaat met je bagage. Ski je nu elke dag met je bagage?

Je baggage neem jezelf mee. Tenzij je twee nachten in dezelfde hut verblijft. Ook komt het voor dat je ergens even je rugzak achterlaat, bijvb. bij een hut waar je langskomt en ook tussen de middag eet. Wij deden dat ook en soms ook bij een liftstation. Je gids geeft wel aan. Zorg wel voor een comfortabel zittende rugzak, die geschikt is om mee te skieen. Meestal zijn dat rugzakken met een heupband die mee beweegt met je bewegingen rond je heupen. Skien met een rugzak went snel is mijn ervaring. Heb zelf 2x een dergelijk ski safari gedaan en is mij erg goed bevallen. Dat lees je denk ik ook in mijn verslag 😁

Er zijn ook safari’s waarbij je bagage wordt vervoerd van overnachtingsplaats naar overnachtingsplaats. Dat is misschien het duurdere soort, dat weet ik niet.

Ski safari is erg leuk . . Ik heb hem gedaan echt super leuk . Wel met bagage vervoer , dat is erg fijn . Ik begon toen bij selva wolkenstein . Bij ons werd de groep in drieën gedaan naar niveau. Hutten waren allemaal prima. Slapen hoeveel op kamer weet ik niet meer. Maar ik heb goed geslapen.

Bagage vervoer moet je apart bij boeken . En dat doet eigenlijk iedereen . Neem wel een rugzak mee . Wij moesten 1 of 2 keer toch in stoeltjes lift met bagage en een mini stuk skien naar de hut .

Waar begint de route bij sunweb . Je hebt twee opties 1 start in selva wolkenstein in hut boven op de berg . Bereikbaar via gondel en slaapje daar 1 nacht hut of je rijdt met auto naar de hut . De andere optie is start bij colraiser lift ( st Christina ) . Ik heb de eerste optie gedaan

*bericht bewerkt door miepmiep op 28 nov 2018 20:16

Ski safari is erg leuk . . Ik heb hem gedaan echt super leuk . Wel met bagage vervoer , dat is erg fijn . Ik begon toen bij selva wolkenstein . Bij ons werd de groep in drieën gedaan naar niveau. Je wordt ingedeeld . Maar denk als je perse in een bepaalde groep wil . Bijv rustig tempo kan je dat aangeven ter plekke. Hutten waren allemaal prima. Slapen hoeveel op kamer weet ik niet meer. Maar ik heb goed geslapen. Eten ook alle hutten erg lekker gegeten .

Bagage vervoer moet je apart bij boeken . En dat doet eigenlijk iedereen . Neem wel een rugzak mee . Wij moesten 1 of 2 keer toch in stoeltjes lift met bagage en een mini stuk skien naar de hut .

Waar begint de route bij sunweb . Je hebt twee opties 1 start in selva wolkenstein in hut boven op de berg . Bereikbaar via gondel en slaapje daar 1 nacht hut of je rijdt met auto naar de hut . De andere optie is start bij colraiser lift ( st Christina ) . Ik heb de eerste optie gedaan

miepmiep op 28 nov 2018 19:48

Uh geen idee wat systeem doet ???

Nu ligt het zeker niet aan Excel of Google Sheet ;)

Nu ligt het zeker niet aan Excel of Google Sheet ;)

GiGi op 28 nov 2018 20:30

Hm nee … tja 🤣🤣🤣🤣🤣. Jaja geef toe dat Google drive en excel niet mijn grootste vrienden zijn

Reichenhalter/ sunwebb start vanuit container boven dalstation ColRaiser in Christina.
Snowemotion starte afgelopen jaar vanuit hotel Maria fori je kan hier naar toe skiën of als je met eigen vervoer bent daar parkeren voor een week.
De laatste nacht verblijf je hier ook weer.

Als ik zo het verslag lees van het linkje bovenaan dan valt me wel op dat er veel busritten in zitten. Is dat storend? Of valt het mee? En wat is nou een beetje de gemiddelde leeftijd in de groepen? Ben benieuwd naar jullie ervaringen

Als ik zo het verslag lees van het linkje bovenaan dan valt me wel op dat er veel busritten in zitten. Is dat storend? Of valt het mee? En wat is nou een beetje de gemiddelde leeftijd in de groepen? Ben benieuwd naar jullie ervaringen

ohmarissa op 27 dec 2018 22:41

Ik heb geenbusrit gehad tijdens de tocht .

https://www.wintersport.nl/forum/topic/235453
Dit linkje heb ik het over, dat gaat over een tour van sunweb. Waar ben jij mee geweest dan miepmiep?

Ik heb toen via de jong intra gedaan. Start bij hut boven selva . Kan je met auto bereiken of via de gondel en staan klein stukje skien .

Via de Sunweb reis heb ik toen 3 keer een busritje gehad. Totaal niet storend en eigenlijk wel leuk. Je ziet dan ook wat meer van de Dolomieten behalve de pistes.
Het hele Dolomiti Superski is ook nou eenmaal niet geheel op elkaar aangesloten.
De gemiddelde leeftijd zal per groep wel wisselen maar veel deelnemers zijn wel 30 en 40 plus volgens mij.

*bericht bewerkt door Matthieu op 27 dec 2018 23:09

Aftellen maar!

Ik kan Snowemotion aanraden. Ben op dit moment voor de 5e keer een huttentocht aan het maken, met gezin. Groep van 24 mensen, waaronder gezinnen met kids tussen 8 en 18 jaar en ook een paar singles. Plus 3 gidsen, dus we skiën in 3 groepjes (van gemoedelijk tot wat sneller, en alle kids bij supergids Paul). Je moet trouwens wel behoorlijk vlot een rode piste af om goed mee te kunnen komen. Groepjes treffen elkaar onderweg, in ieder geval tijdens de ochtendkoffie en de lunch. Alles super goed geregeld, en supergezellig. Van de 7 nachten 3x een kamer delen met een anderen, verder een 4-persoons kamer in de hutten. Voor singles wel elke nacht met anderen. Een enkele keer, voorgaande jaren, was dat wel met tot 16 mensen op een slaapzaal (Frara en Lagazuoi). Bagagetransport wordt desgewenst verzorgd; je moet dan nog wel zelf geregeld de dalafdaling maken met je rugzak. Kosten: 675 euro, excl. skipas. Daar komen dan nog de kosten voor bagagetransport, dagelijkse lunch en drankjes bij.
Programma en route is elke keer weer anders, afhankelijk van de groep, de beschikbaarheid in de hutten en vooral ook de weersomstandigheden.
Voor ons is dit echt de mooiste en leukste wintersportbeleving. En ook de beste manier om maximaal te genieten van de prachtige Dolomieten.

…dubbel…

*bericht bewerkt door SuperFranski op 27 dec 2018 23:37

Ik heb ook eens een skisafari gedaan met SnowEmotion.

Deze kan ik je zeker aanraden, zeker met skigids Paul. Een toffer en enthousiaster persoon bestaat er denk ik niet. Verder kennen ze bij SnowEmotion zo ongeveer elke vierkante centimeter piste die er in de Dolomieten bestaan.

Het slapen in de hutten onderweg is ook een unieke ervaring. De ene hut is luxer dan de ander. Wij hadden ook bagage vervoer erbij. Ideaal want de hele dag skiien met een rugzak lijkt mij niks. Er waren er wel bij die dat deden maar niks voor mij.

Nu had ik ook wel iets teveel spullen bij mij, dus een redelijk gewicht.

De mooiste skihut is echt helemaal bovenop een berg, iets van 2500 meter hoog ofzo. Echt uniek. Volgens mij is dat Laguzoi.

Als ik nog eens een skisafari zou doen twijfel ik geen seconde om weer met SnowEmotion mee te gaan. Het is haast onmogelijk dat een andere aanbieder een betere reis aanbiedt en zeker de reisgisden van SnowEmotion zijn echt wel uniek, zowel wat betreft hun enthousiasme als kennis van het gebied.

Ik ben ook met SnowEmotion, maar ik vond de hut bij Cinque Torri met de hot tub het leukste…

Daar sluit ik me graag bij aan: SnowEmotion is top!

Niet eens door een perfecte organisatie (dat zal vast overal wel goed geregeld zijn), maar vooral door het enthousiasme en de kennis van de gidsen. Welke verandering er ook nodig is in het plan door de groep of door het weer, door de kennis van het gebied klopt het tot in de puntjes en doet het enthousiasme van de gids(en) de rest voor de sfeer in de groep.

Plaats een reactie