We zoeken nog een last-minute ski instructeur!

Wij zijn nog op zoek naar een enthousiaste vrijwilliger die cursus wil geven op ons kamp tijdens de kerstvakantie, vertrek op 22/12 naar Radstad en terug op 29/12. Je geeft les aan 16-plussers die hun eigen techniek verder perfectioneren en dan de komende jaren op stap gaan met onze jongste deelnemers als monitor. Je staat alleen in voor het skigedeelte, de andere cursusdelen worden samen met de snowboard instructeur gegeven.
Bij interesse horen wij het graag!

@heleenbolle

  • welk kamp?
  • wat houdt vrijwilliger in deze in?
  • je spreekt over een jarenplan, is dit een optie of moet je je hier bij voorbaat aan committeren?
  • hoe met de kosten, huisvesting e.d.?
als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Hoi,

  • Het is een kamp van Crejaksie.
  • Bij ons vrijwilliger zijn wil zeggen dat je een hart hebt voor jeugdwerk en graag kennis deelt en doorgeeft. Er is geen aparte vrijwilligersvergoeding voor onze buitenlandse kampen. Je krijgt wel een skijas van ons ter compensatie.
  • Sorry, ik zie net dat ik die zin niet duidelijk heb geformuleerd… de monitoren die je tijdens deze vakantie mee op sleeptouw neemt zullen de komende jaren met ons meegaan met onze deelnemers. Dit wordt niet verwacht van deze ski instructeur, tenzij je het natuurlijk ontzettend naar je zin hebt en graag ook volgende jaren wil meegaan.
  • Alle kosten worden door ons gedekt. Je reist gewoon mee met de bus. Het enige dat zelf moet voorzien worden is vervoer naar en van de opstapplaats.

Hopelijk is dit antwoord een beetje duidelijk?

https://www.crejaksie.be/aanbod
Ziet er wel leuk uit.
@Birdheart geef je op 🍎🥚👍😃

@Hooykaas zou wel leuk zijn, maar zit met revalidatie nog steeds. Zou dan nu mee gaan voor 1 dag. Ik stelde de vraag puur zodat de informatie zo compleet mogelijk is voor degene die wel kunnen. (Om voor de verandering eens een topic starter te helpen met topic ipv om zeep helpen 😋 )

Edit: @heleenbolle super je informatie, leuke site ook

*bericht bewerkt door Birdheart op 28 nov 2018 13:48

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@heleenbolle: gaat het over de groep 16+, of over de cursus skimonitor die jullie aanbieden?

In het tweede geval ga je iemand van een ander kaliber nodig hebben dan in het eerste…

Je geeft les aan 16-plussers die (…) de komende jaren op stap gaan met onze jongste deelnemers als monitor.

heleenbolle op 28 nov 2018 12:26

… de monitoren die je tijdens deze vakantie mee op sleeptouw neemt zullen de komende jaren met ons meegaan met onze deelnemers.

heleenbolle op 28 nov 2018 13:17

@morzel

Ze zoeken dus eigenlijk een Ausbilder.

@Gigi: in België heet dat dan een docent 😉.

BFSI en Sneeuwsport Vlaanderen kunnen die leveren, maar die doen het niet voor niets…

Zou dat misschien de reden zijn dat ze het hier vraagt, @morzel?

Gezien de last-minute stress zijn we alle mogelijke paden een beetje tegelijkertijd aan het bewandelen… Vandaar mijn vraag hier :-)

Gezien de last-minute stress zijn we alle mogelijke paden een beetje tegelijkertijd aan het bewandelen… Vandaar mijn vraag hier :-)

heleenbolle op 29 nov 2018 09:44

Begrijpelijk, zijn er verder eisen aan het niveau van de ski instructeur?
Hoe zit het met de verantwoordelijkheid voor de instructeur in het geval er iets tijdens het skiën zou gebeuren? (ongeval oid)

1(meervoud: wintersporten) sport die alleen 's winters beoefend wordt, bv. schaatsen, skiën, sleeën.

@heleenbolle: op facebook zijn er wat groepen met (gediplomeerde) instructeurs waar dit soort oproep interessant zou kunnen zijn.

Zie bijvoorbeeld https://facebook.com/groups/1662404413995319

Vragen bij BFSI kan ook geen kwaad – als er geen (geld voor een) docent beschikbaar is, kunnen ze de vraag altijd doorsturen naar hun leden.

Probleem is dat in de schoolvakanties instructeurs op veel plaatsen gevraagd worden, en de goeie worden natuurlijk het eerst gevraagd 😉.
@Uli-Skipulli: daar zijn aansprakelijkheidsverzekeringen voor uitgevonden. Eens je een basisdiploma hebt kost het een habbekrats om je te verzekeren als vrijwillige lesgever.

*bericht bewerkt door Morzel op 29 nov 2018 20:27

Je bent volledig verzekerd via onze verzekering als lesgever.

Bedankt voor de tips! Ik neem zeker eens een kijkje :-)

Ik heb je een PB gestuurd !

U heeft een berichtje :)

Plaats een reactie