Erdinger onderweg kopen in Duitsland richting Serfaus

Hallo met Denni,

wij gaan in januari met een paar vrienden gezamelijk in een huurbusje naar Serfaus, we willen omwillen van budgetten zelf boodschappen meenemen.
qua eten is dat geen probleem dat krijgen wij wel gevonden…

gezien we alle een groot fan zijn van (goede) biertjes willen we niet voor 50 euro aan Schultenbrau meenemen maar wel voor het betere segment gaan. een kleine stemronde heeft Erdinger tot favoriet gekozen omwille de smaak en omwille de knoeperts van flessen!

We kunnen wegens omstandigheden niet al te vroeg vertrekken, om niet teveel tijd te verliezen zoeken we op de weg van Serfaus niet ver van de snelweg een soort van “bierschuur” “drankdrivetrough” om even het achterkantje tegen het dock van de lokale bier expert Hanzel aan te zetten, deurtjes open te doen en een paar kratjes Erdinger nar binnen te schuiven.

iemand die hier de gouden tip voor ons heeft?

geen gebruikelijke vraag maar de zoekresultaten van “bierschuur opweg naar serfaus” “erdinger drive trough on the way to serfaus” leverde niet veel op.

don't count the days, make the days count !

Hallo met Denni,
geen gebruikelijke vraag maar de zoekresultaten van “bierschuur opweg naar serfaus” “erdinger drive trough on the way to serfaus” leverde niet veel op.

Droopy-d op 30 nov 2018 16:35

Haha, vind je het gek? Je kunt toch gewoon naar een supermarkt, desnoods in Duitsland?

Mr. Slow

Hallo met Denni,

geen gebruikelijke vraag maar de zoekresultaten van “bierschuur opweg naar serfaus” “erdinger drive trough on the way to serfaus” leverde niet veel op.

Droopy-d op 30 nov 2018 16:35

Haha, vind je het gek? Je kunt toch gewoon naar een supermarkt, desnoods in Duitsland?

Quick op 30 nov 2018 16:37

fair point, maar volgens mij zijn er ook van die “groothandels” waar het net wat voordeliger is. juist die zoeken we

supermarkt in DE is uiteraard de tweede keuze thnx!

don't count the days, make the days count !

Zoek op Trinkgut en dan op Füssen of Kempten oid.

En doe jezelf een plezier, pak ook wat König Ludwig mee.
Overigens is iedere willekeurige supermarkt in Duitsland behoorlijk voorzien.

https://trink-und-spare.de

Moet wel ongeveer jullie idee zijn van de hemel :-D. Diverse winkel in de Ruhr

FRISTO Getränkemarkt
Abt-Hafner-Straße 18, 87629 Füssen, Duitsland
+49 8362 924103
https://goo.gl/maps/4JRZ6d5tLJx

Gewoon zoeken op Getränkemarkt

Dat is dus meteen mijn andere tip: Bier is in Duitsland ongeveer 5 euro per krat goedkoper dan in Oostenrijk.

En nog een inkooptip:
Rijdt even langs de InterSpar in Imst. Kijk van te voren even naar de aanbiedingen.

Zoek op Trinkgut en dan op Füssen of Kempten oid.

En doe jezelf een plezier, pak ook wat König Ludwig mee.
Overigens is iedere willekeurige supermarkt in Duitsland behoorlijk voorzien.

Bennie op 30 nov 2018 16:41

kijk, dit helpt enorm! vlak langs de 61 bij Bergheim eentej op maps gevonden. duimpje voor u!

don't count the days, make the days count !

FRISTO Getränkemarkt
Abt-Hafner-Straße 18, 87629 Füssen, Duitsland
+49 8362 924103
https://goo.gl/maps/4JRZ6d5tLJx

Gewoon zoeken op Getränkemarkt

Bennie op 30 nov 2018 16:45

+1
en daar hebben ze niet alleen Erdinger, maar vaak heel veel verchillende Duitse merken en allemaal in van die grote flessen

FRISTO Getränkemarkt

Abt-Hafner-Straße 18, 87629 Füssen, Duitsland
+49 8362 924103
https://goo.gl/maps/4JRZ6d5tLJx

Gewoon zoeken op Getränkemarkt

Bennie op 30 nov 2018 16:45

+1
en daar hebben ze niet alleen Erdinger, maar vaak heel veel verchillende Duitse merken en allemaal in van die grote flessen

Hessel op 30 nov 2018 16:52

waarschijnlijk wordt het niet alleen een kratje Erdinger als ik dat zo op de website bekijk! denk dat we ons kamp opslaan op de parking in Fussen, iemand skipassen overnemen?

don't count the days, make the days count !

FRISTO Getränkemarkt

Abt-Hafner-Straße 18, 87629 Füssen, Duitsland
+49 8362 924103
https://goo.gl/maps/4JRZ6d5tLJx

Gewoon zoeken op Getränkemarkt

Bennie op 30 nov 2018 16:45

+1
en daar hebben ze niet alleen Erdinger, maar vaak heel veel verchillende Duitse merken en allemaal in van die grote flessen

Hessel op 30 nov 2018 16:52

waarschijnlijk wordt het niet alleen een kratje Erdinger als ik dat zo op de website bekijk! denk dat we ons kamp opslaan op de parking in Fussen, iemand skipassen overnemen?

Droopy-d op 30 nov 2018 16:58

Wel handig zo,n voorraad net voor de Fernpass, je weet maar nooit. Dit is eigenlijk ook het enigste voordeel wat ik er in ziet. ook in Oostenrijkse supermarkten verkopen ze veel verschillende soorten lekker ( bv Starkenberger) bier . Misschien iets duurder maar Ik moet er niet aan denken op de terug weg weer de lege kratten te moeten weg brengen

*bericht bewerkt door ruudsan op 30 nov 2018 18:36

Today’s most valuable thread!

Edwin van Riel

En doe jezelf een plezier, pak ook wat König Ludwig mee.

Bennie op 30 nov 2018 16:41

Sluit ik me volledig bij aan. König Ludwig, het weizenbier dan, is normaliter ietsiepietsie duurder dan Erdinger, maar dat prijsverschil zeker waard.
Maissel’s Weisse is trouwens ook een beste.
Verder, niet alleen Trinkgut is een keten, maar ook Dursty. Sommige REWE’s hebben ook een Getränkemarkt. En ze hebben alle drie wekelijkse aanbiedingen (even zoeken naar de online folders).
BTW, ik snap dat inslaan wel :):)

*bericht bewerkt door rppol op 30 nov 2018 20:10

Maisels weisse, Erdinger maar ook zeker Paulaner mag er zijn. Onderweg inslaan is inderdaad een goed idee als je wat centen wil besparen. Met de adressen van @bennie kom je er wel uit denk ik!

Bergen + Sneeuw = ❤

Today’s most valuable thread!

evr66 op 30 nov 2018 18:44

@evr66 in Alagna zit naast de camping een brouwerij. G’sundheit!

Voor de afwisseling een kratje halve liters Stiegl is ook zeker aan te raden 😜🍻

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Laat de Stiegl, neem Gösser Marzen. Of de naturradler. Da’s een stuk beter dan de limonade die er bij ons is.

Voordeel van 5 km van de Duitse grens wonen; die knoeperts van een flessen haal je erg gemakkelijk. Zo ook Maissels. Dat is een wat vollere Weizen. Een erg aangename verrassing. En als je gek wilt doen haal je je ook nog een paar Schneider Tap 5 (hopfenweizen) en Weihenstephaner Vitus. Drink er daar een paar van en je ligt zo onder tafel …

Dat gezegd hebbende. Ik ga morgen maar eens inkopen doen bij de Getränkemarkt. Na het lezen van dit topic heb ik dorst gekregen :D

*bericht bewerkt door Bennie op 30 nov 2018 21:35

@49 thanks, gaan we zeker even bezoeken dan!

Edwin van Riel

Komen hier goede tips voorbij! Denk dat we het niet alleen bij Erdinger gaan houden
Maar meteen van de gelegenheid gebruik maken om een Duitse bier abend te houden in het appartement!

Goud mensen, bedankt!

don't count the days, make the days count !

Vond die Duitse Radler ook meestal beter te doen dan dat zoete spul hier trouwens, als er nog gereden moet worden.

Edwin van Riel

@evr66 Als je ze kunt vinden pak dan een kistje (ja echt, houten kisten) Mönchshof Natur Radler mee. Extra pluspunt: Beugels. De lekkerste die ik ooit geproefd heb.

Naar mijn bescheiden mening is de allerbeste weizen de Guttman!!! Niet dicht bij de nl grens te koop, wel in Bayern

Thanks Bennie, gaan we zeker proberen

Edwin van Riel

Voor mij is de Benediktiner Hell ook een aanrader, net als de Schneider Aventinus. Maar die moet je héêl rustig van genieten.

Paul

Vandaag geprobeerd: Franziskaner Royal. Een typisch decemberbier, en een erg prettige in die categorie.

@bennie wat bedoel je met decemberbier? Wat zoeter? Bruiner? Zachter?

Bergen + Sneeuw = ❤

In het verlengde hiervan kunnen we wel een beste (lokale) biertjes / brouwerijen op wintersport bestemmingen beginnen… 😄

Bergen + Sneeuw = ❤

Wat donkerder, meer richting een dunkel weizen. Vaak ook zoeter, maar de Royal is vooral wat zachter. Verfijnd hopje, mooie mouttonen.

@nelis: ik ben vrijwilliger voor de brouwerij in Alagna voorlopig :)

Edwin van Riel

Plaats een reactie