"All-mountain" snowboard keuze

Ik ben op zoek naar een nieuw snowboard en zou graag hulp krijgen bij de keuze.
Wat gegevens over mij:
26 jaar oud
+/- 80kg
1.82m lang.

Graag zou ik naast mijn skate tech banana een all-mountain board hebben die uitermate geschikt is voor on-piste boarden. Ik mis met mijn banana controle op wat hogere snelheden op de piste.

Iemand een board als aanrader? Ik zie door de bomen het bos niet :(

Beste is dat je even de volgende gegevens gaat geven.

  • Schoenmaat
  • Ervaring
  • Wat is je budget (aangezien je borden van 300 tot 650 euro hebt).
  • Wil je enkel piste of toch eentje die overal wel zijn mannetje kan staan?
  • Maat 43

  • 15 wintersportweken ervaring

  • Budget komt niet zo nauw, wil graag een goed board --> betaald zichzelf in plezier uit

-Liefst een board die overal behalve funpark zn mannetje staat, heb tenslotte al een rocker board waarmee ik leuk kan stuntelen

A.s. vrijdag is de laatste testavond in Snowworld Zoetermeer. Als je in staat bent daar langs te gaan zou ik dat zeker doen.

Übung macht den meister!!!

Als geld geen rol speelt en je echt iets voor snelheid wilt dan kun je voor zo’n 3000 euro een leuk reuzenslalom setje aanschaffen.

Übung macht den meister!!!

Dan moet je ook meteen weer aan nieuwe schoenen enzo…

Maar alleen voor piste dus? Carven? Of ook wat poeder?

Dan moet je ook meteen weer aan nieuwe schoenen enzo…

Maar alleen voor piste dus? Carven? Of ook wat poeder?

Tiny-M op 1 dec 2018 18:56

Mijn prijs was inclusief schoenen.

Übung macht den meister!!!

Da’s dan toch weer schappelijk

Naast een skate Banana zou ik voor stijvere een plank met flink wat camber gaan. Ik moest gelijk aan de Jones Aviator denken. Dan kan volgend jaar met de feestdagen een écht poederboard op het verlanglijstje om de collectie ‘compleet’ te maken ;)

*bericht bewerkt door Sneeuwbaard op 02 dec 2018 07:56

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Lib tech gold member?

Bedankt voor de reacties 😁

Ai jammer dat ik as vrijdag niet kan, was en mooie kans geweest om eens een aantal boarden te proberen.

@Tiny-M: het liefste zou ik een board willen waarmee ik goed met de ski’ers in het gezelschap mee kom. Dat zal het grootste deel op de piste zijn, het liefst carvend. Daarnaast zal het zo nu en dan een ongeprepareerde zwarte piste zijn.

@Sneeuwbaard, ik zal eens een review gaan bekijken van de Jones Aviator, thanks 😁

Aviator is dan wel een goede inderdaad, vraagt wel echt input en is echt totaal anders dan de banaan. Wil je gewoon volgas rechtdoor dan kun je de lib tech trs nog eens proberen. Wil je het nog iets vergevingsgezinder dan de ultra mountain twin van Jones.

Capita Mercury is ook een optie. Fantastisch op de piste en staat ook z’n mannetje in de poeder.

Ik heb vorige week een aantal boards getest en voor mij sprongen de nidecker boards er uit qua carve eigenschappen. Persoonlijk vond ik de concept waanzinnig goed ( maar de hele lijn was wel zeer goed op de piste.

Voor een all mountain dikke poederlijnen en nog steeds zeer goed op de piste veraste de verdad “winter is mine 165 “ mij enorm.

Schiheil ⛷🏂🎿

Zowel de Jones Aviator als de Nidecker Concept vind ik hier wel erg geschikt voor.
Wil je iets vaker poeder rijden kun je eventueel nog een Nidecker Megalight overwegen.
Maar als je de mogelijkheid hebt zou ik toch eerst eens iets van deze boards gaan testen. Ze zijn namelijk niet zo vergevingsgezind en niet iedereen kan er mee overweg. Dit soort boards vraagt nogal wat inpunt om er echt lekker mee de piste af te komen.

Übung macht den meister!!!

Ik heb een Ride Highlife UL, vind het een prima board! Lekker stijf, stabiel bij hoge snelheid, kan alle soorten sneeuw (of ijs) aan. Ben bijna uitsluitend op de piste met skiënde vrienden om me heen. (En meestal vertrek ik als laatste om ze dan allemaal voorbij te zoeven 😃)
Heb het nu zo’n vijf jaar, nog geen moment spijt van gehad.

Heb zelf ook de ride highlife UL. Uiterst stabiel en geschikt voor zowel on piste als off piste. Helaas worden deze niet meer gemaakt maar de jones flagship is een board met dezelfde eigenschappen en dit zal ook mijn volgende board worden al ze de ride highlife UL niet terug in productie nemen. Rocker in the nose and camber under the feet. Echt een supersnel board, je vrienden zullen je moeilijk kunnen volgen als je over de juiste kwaliteiten beschikt.

Capita Mercury, zoals hierboven aangegeven, is echt een prima All-mountain board. Meer gericht op freeride dan op freestyle.

Heb zelf ook de ride highlife UL. Uiterst stabiel en geschikt voor zowel on piste als off piste. Helaas worden deze niet meer gemaakt maar de jones flagship is een board met dezelfde eigenschappen en dit zal ook mijn volgende board worden al ze de ride highlife UL niet terug in productie nemen. Rocker in the nose and camber under the feet. Echt een supersnel board, je vrienden zullen je moeilijk kunnen volgen als je over de juiste kwaliteiten beschikt.

Domien_Cools op 2 dec 2018 14:36

Als je voornamelijk op de piste gaat borden zou ik de Flagship juist niet aanraden. Dat board is gemaakt voor diepe/steile poederhellingen. Voor op strak geprepareerde pistes zijn er betere boards te krijgen.

Übung macht den meister!!!

Speciaalzaak Klein Oostenrijk in Culemborg heeft een goede en grote snowboard afdeling.
Zij hebben ook snowboards getest in Sölden afgelopen november.
Laat je goed informeren en neem je snowboardschoenen mee!!

Heb laatst in Bottrop de Slash Brainstorm getest. Heerlijk all mountain Board, dat wel actief bereden moet worden. Slash is het merk van Gigi Rüf !

Heb zelf ook de ride highlife UL. Uiterst stabiel en geschikt voor zowel on piste als off piste. Helaas worden deze niet meer gemaakt maar de jones flagship is een board met dezelfde eigenschappen en dit zal ook mijn volgende board worden al ze de ride highlife UL niet terug in productie nemen. Rocker in the nose and camber under the feet. Echt een supersnel board, je vrienden zullen je moeilijk kunnen volgen als je over de juiste kwaliteiten beschikt.

Domien_Cools op 2 dec 2018 14:36

Van een UL overgestapt op een Rossignol XV Magtek, is zowel op als naast de piste een stuk beter in mijn ervaring en de upgrade zeker waard!

Op mijn lijstje voor de vervanging van mijn huidige Burton Custom X staan nu de volgende boards:

  • Jones Aviator
  • (weer een) Burton Custom X
  • K2 Manifest
  • K2 Joydriver
    Misschien dat deze boards voor jou ook geschikt zijn?

Op https://thegoodride.com/snowboard-reviews/?mens=1 kun je veel reviews bekijken. Links kun je filteren op diverse eigenschappen en je kunt er ook een paar aanvinken om naast elkaar te vergelijken.

Annoying skiers since 2003

Ik zou toch eerder gewoon kijken naar de vorm ( camber onder de voeten, dus full camber of camrock)

Verder gewoon testen.

Voorbeelden
Ride Machete GT
https://www.ridesnowboards.com/en/mens/snowboards/machete-gt…

Slash ATV
http://www.slashsnow.com/boards/view/atv

Burton custom X
https://www.burton.com/us/en/p/mens-custom-x-snowboard/W18-1…

Rossignol Krypto
https://www.rossignol.com/int-en/rossignol-krypto-boards-sno…

Borealis Shaman (heb het getest en vond deze echt lekker rijden op de piste en juist er naast)
https://www.borealis-snowboards.com/shop/Shaman-p113458395…

Yes the greats
https://www.yesnowboard.com/products/greats-uninc

Maar zoals ik dus al aangaf mss best even testen voor je iets koopt ;-)

*bericht bewerkt door japser op 03 dec 2018 21:43

Ik zou toch eerder gewoon kijken naar de vorm ( camber onder de voeten, dus full camber of camrock)

Verder gewoon testen. Hier worden teveel eigen boards aangeprezen ipv de TS zijn info even te bekijken.

japser op 3 dec 2018 21:37

Ik weet niet of ik me aangesproken moet voelen, maar mijn wensen zijn denk ik redelijk vergelijkbaar met zijn wensen.
Hij wil op de piste carven en op hoge snelheid z’n skiënde vrienden bijhouden. Hij heeft al een rocker voor de fun, dus een redelijk stijve full-camber met snelle kantenwisseling is wat je dan wil.

Maar inderdaad. Ga testen.
Als a.s. vrijdag niet lukt, kun je de boards van mijn lijstje allemaal testen bij Duijvestein wanneer het wel uitkomt.

Annoying skiers since 2003

Was te snel met mijn conclusie dus heb ze weer weg gehaald.

Jou keuzes geen probleem mee de custom x staat ook in mijn voorbeeld lijstje (al vind ik die persoonlijk iets te stijf en hard).

A.s. vrijdag is de laatste testavond in Snowworld Zoetermeer. Als je in staat bent daar langs te gaan zou ik dat zeker doen.

RFKANGOO op 1 dec 2018 18:31

21/12 is er ook nog een test avond

https://www.snowworld.com/zoetermeer/nl/evenementen/boarders…

Ik zou toch eerder gewoon kijken naar de vorm ( camber onder de voeten, dus full camber of camrock)

Verder gewoon testen. Hier worden teveel eigen boards aangeprezen ipv de TS zijn info even te bekijken.

japser op 3 dec 2018 21:37

Ik weet niet of ik me aangesproken moet voelen, maar mijn wensen zijn denk ik redelijk vergelijkbaar met zijn wensen.
Hij wil op de piste carven en op hoge snelheid z’n skiënde vrienden bijhouden. Hij heeft al een rocker voor de fun, dus een redelijk stijve full-camber met snelle kantenwisseling is wat je dan wil.

Maar inderdaad. Ga testen.
Als a.s. vrijdag niet lukt, kun je de boards van mijn lijstje allemaal testen bij Duijvestein wanneer het wel uitkomt.

sterko op 3 dec 2018 21:54

Dit ben ik zeker van plan te gaan doen.
Een ding is me wel zeker geworden, er is een selectie aan boards naar mijn wensen waarbij het testen door iedereen wordt aangeraden.

21/12 kan ik, ga ik zeker naar informeren.

Bedankt iedereen voor de tips! Ga ze doornemen en reviews kijken.

A.s. vrijdag is de laatste testavond in Snowworld Zoetermeer. Als je in staat bent daar langs te gaan zou ik dat zeker doen.

RFKANGOO op 1 dec 2018 18:31

21/12 is er ook nog een test avond

https://www.snowworld.com/zoetermeer/nl/evenementen/boarders…

Sneeuwplank op 4 dec 2018 12:40

Vandaag nagevraagd en dit schijnt een foutje op de site van Snowworld te zijn. Er is wel een snowboard event maar geen testavond.

Übung macht den meister!!!

A.s. vrijdag is de laatste testavond in Snowworld Zoetermeer. Als je in staat bent daar langs te gaan zou ik dat zeker doen.

RFKANGOO op 1 dec 2018 18:31

21/12 is er ook nog een test avond

https://www.snowworld.com/zoetermeer/nl/evenementen/boarders…

Sneeuwplank op 4 dec 2018 12:40

Vandaag nagevraagd en dit schijnt een foutje op de site van Snowworld te zijn. Er is wel een snowboard event maar geen testavond.

RFKANGOO op 5 dec 2018 22:08

Meen je niet… net plannen gemaakt om erheen te gaan :(

Vandaag naar snowworld zoetermeer geweest, daar de K2 Manifest aangeschaft na een proefdag à15 euro waar je 5 planken mee mag proefrijden en bij aanschaf geldt als tegoedbon. Onderdeel van het proefpaneel betrof:

Jones Aviator: erg fijne plank, goede controle op matige pistekwaliteit (veel hopen losse sneeuw en wat ijs) ook bij hogere snelheden erg goed te controleren.

K2Joyride + (andere willekeurige full camber) : Resume; Camber is het niet voor mij, heeft me net wat teveel zenuwachtig gedrag op mijn achterste voet.

K2 Manifest: wauw wat een plank, fantastisch carven en erg snel van kant te wisselen maar levert niet in betreffende “lang en loom”.

Overig feitje: heb de plank mee mogen nemen tegen internetprijsje; uit mij hoofd van 540 --> 460 (inclusief de 15 eu kortingsbon)

Heel lang verhaal kort: je moet inderdaad gewoon wat boards gaan proberen, niets is exact wat de specs doen vermoeden.
Overigens wel even rondneuzen naar het juiste personeel, ze zijn niet allemaal even kundig… raadde me aan om libtech attack te proberen vanwege “huidige magnetraction vindt ik wel OK”

*bericht bewerkt door RBrouwer op 16 dec 2018 17:53

Plaats een reactie