Sneeuw condities / verwachtingen Kirchberg/Kitzbühel/Skiwelt Kerstvakantie

Sneeuw condities / verwachtingen Kirchberg/Kitzbühel/Skiwelt Kerstvakantie???

Ervaringen?
Verwachtingen?

T kan vriezen, t kan dooien

Ervaringen: Vaak kantje boord de laatste jaren.
Verwachtingen: Ronduit slecht.

Werkelijke voorspelling: Geen flauw benul. Het zou fijn zijn als er al een basis had gelegen, maar één goede dump, dalende sneeuwgrens en (nacht)vorst gedurende enkele dagen/week kunnen het compleet veranderen.

Kitzbühel is meestal wel beter dan Skiwelt. ;) Dat kantje boordje is niet enkel de laatste jaren, dit was ook zo in de jaren 80 en 90… Kitzbühel is trouwens nooit kantje boordje geweest en er viel altijd goed te skien. Skiwelt is daarentegen iets gevoeliger. Ik verwacht allesinds dat alle verbindingen open gaan zijn gezien de voorspellingen… En ja slush op een zuidhelling, is en blijft iets minder, maar dat kun je ook tegenkomen op grotere hoogt. Mijn ervaringen zijn zeer goed met de noordgerichte hellingen van Kitzbühel. Zelfs de dalafdalingen blijven redelijk lang goed stand houden! Zeker in deze donkere tijden.

Tja, heb je een glazen bol? Dan weten wij het ook!

Als je dit forum en ook de weerberichten een beetje volgt dan weet je dat dit kansloze vragen zijn.

When life gets too complicated.... SKI

Dat er hierop nog gereageerd wordt.

May the ski force be with you !!

@CJAHulskamp Macht der gewoonte denk ik. En een zekere dr. had zich er nog niet tegenaan bemoeid, dus er waren nog kansen de boel wat te verstieren.

T kan vriezen, t kan dooien

Tiny-M op 3 dec 2018 15:08

Ook nog regenen.

Gaat helemaal goed komen.

Groeten, Harald

T kan vriezen, t kan dooien

Tiny-M op 3 dec 2018 15:08

Ook nog regenen.

DrPhil op 3 dec 2018 21:21

Meters bier?

Uitrusten doe je maar in de lift.

Meters bier?
Dat wordt dus pompen of verzuipen, da’s de enige manier…

*bericht bewerkt door Bennie op 03 dec 2018 22:19

Meters bier?
Dat wordt dus pompen of verzuipen, da’s de enige manier…

Bennie op 3 dec 2018 22:18

Op 700m hoogte is dat best aannemelijk. 😬

Om de juiste koers te varen, met de wind in onze rug…

Uitrusten doe je maar in de lift.

Meters bier?

Dat wordt dus pompen of verzuipen, da’s de enige manier…

Bennie op 3 dec 2018 22:18

Op 700m hoogte is dat best aannemelijk. 😬

Om de juiste koers te varen, met de wind in onze rug…

Roko op 3 dec 2018 22:23

Hoeken we DBCooper en springt hij vandaag nog van een brug…

Pesten ken vandaag de dag echt niet meer jongens en meisjes, deze beste jongen stelde netjes een vraag en dan reageren jullie allemaal zo, jammer, beter reageer je dan gewoon niet.

LA NORMA😍☃️

@DBCooper , bij elk skigebied vind je onder het kopje “sneeuwzekerheid” de informatie die je zoekt! https://www.wintersport.nl/skigebieden/kitzbuhel/sneeuwzeker…

Voor de rest, ik begrijp dat je wellicht moe wordt van dergelijke vragen, maar reageer dan simpelweg niet als het je stoort. Ook al is het moeilijk te bevatten: je hoeft niet te reageren ;-)

*bericht bewerkt door Rene op 04 dec 2018 12:18

@DBCooper , bij elk skigebied vind je onder het kopje “sneeuwzekerheid” de informatie die je zoekt! https://www.wintersport.nl/skigebieden/kitzbuhel/sneeuwzeker…

Voor de rest, ik begrijp dat je wellicht moe wordt van dergelijke vragen, maar reageer dan simpelweg niet als het je stoort. Ook al is het moeilijk te bevatten: je hoeft niet te reageren ;-)

Rene op 4 dec 2018 12:17

Doel van de post was ook meer gericht op ervaringen van afgelopen jaren aangezien ik hier zelf nog nooit geweest ben… een weerbericht kan ik zelf ook wel zien.

Overigens toch bedankt voor de reacties waar ik iets aan hebt, thanks :)

Doel van de post was ook meer gericht op ervaringen van afgelopen jaren aangezien ik hier zelf nog nooit geweest ben… een weerbericht kan ik zelf ook wel zien.

DBCooper op 4 dec 2018 12:28

Ik linkte ook niet naar een weerbericht @DBCooper , maar naar de pagina waar onze ervaringen staan vermeld omtrent sneeuwzekerheid, want feitelijk hetzelfde is als je vraag ;-)

Doel van de post was ook meer gericht op ervaringen van afgelopen jaren aangezien ik hier zelf nog nooit geweest ben… een weerbericht kan ik zelf ook wel zien.

DBCooper op 4 dec 2018 12:28

Ik linkte ook niet naar een weerbericht @DBCooper , maar naar de pagina waar onze ervaringen staan vermeld omtrent sneeuwzekerheid, want feitelijk hetzelfde is als je vraag ;-)

Rene op 4 dec 2018 14:22

Had het ook over de overige reacties, dankje voor de link.

Plaats een reactie