Nieuwe slalomski's

Hoi skiliefhebbers,
Ik ben op zoek naar nieuwe slalomski’s.
Mijn gegevens:
35 weken ervaring
1.78 lang
70kg
19 jaar.

Ik hou erg van korte en middellange bochten en probeer de hele dag aan zoveel mogelijk aan m’n techniek te werken. Ik schat mezelf als een gevorderde skiër. Off piste is niet echt mijn ding maar op z’n tijd wel is leuk.

Op internet vielen deze 2 mij op: de redster s9 en de völkl racetiger. Echter zou ik graag van jullie advies willen. Alvast bedankt!

Edwin van Riel

Wat is je doel?

Een uitdagende ski waarmee je aan de slag moet om er iets uit te halen, maar waarvan de reactie machtig is als hij komt; of eerder een iets gemoedelijker modelletje dat zich goed leent om op de kanten gezet te worden maar nooit echt extreem is?

Dat spectrum is heel breed, met ook wat FIS SL modellen die best geschikt zijn voor het technische werk. Voor mij persoonlijk mag het knopje bijna op 11, dus heb ik één van de wat vriendelijkere FIS SL onder de voet (Elan Race SLX FIS).

Bij Atomic heb ik veel wit-zwart commentaar gehoord: you love it or you hate it. Ik heb er nog niet op geskied.

Volkl lijkt wat algemener geliefd (enkele trainingsmakkers zijn er zeer over te spreken), maar die zijn dit jaar met een nieuw (stijver) model uitgekomen.

Fischer is de IBM van de ski’s (nobody ever gets fired for buying IBM - the safe choice). Gesloten ruitjes voor de cruisers, open ruiten voor de knallers.

Niet-FIS Elans hebben waarschijnlijk de laagste instapdrempel, maar daarmee bereik je ook het snelst de limiet.

Rossignol Hero Elite ST heeft op dit forum ook liefhebbers, en als je jezelf een uitdaging wil geven valt de FIS SL variant daarvan ook goed te behappen.

Mensen die veel geld hebben zullen eindeloos reclame lukken maken voor de Stockli Laser CX of SL. Ik ben helaas niet rijk genoeg om daar een mening over te hebben 😉.

*bericht bewerkt door Morzel op 04 dec 2018 15:26

Zelf sinds kort in het bezit van de Rossi ST Ti. Heerlijke lat. Begreep dat de Racetiger dit seizoen wat aan de scherpe kant zijn vgl voorafgaande jaren. Maar zoals @morzel terecht opmerkt: wat wil je zelf?

Edwin van Riel

Ik heb vorige week mijn persoonlijke ervaringen ivm een reeks geteste slalomski’s in een ander topic op dit forum gezet. Wel de reguliere varianten, niet de FIS versies. Ik ben uiteindelijk voor de Elan SLX gegaan. Hebben de afgelopen 4 dagen ook ik Sölden gebruikt en ze hebben niet teleurgesteld.

Plaats een reactie