Geheimtip (Oostenrijk 200 km pistes)

Goede avond,

Ik ga eerste week januari samen met een vriend een weekje wintersporten.

We houden allebei van een beetje apres-ski en willen naar Oostenrijk. Beiden begin 30.

Gebied moet groot genoeg zijn voor een week (200 km en meer?)

Half pension of logies. Ligt er een beetje aan hoe groot het eventuele prijsverschil is.

Het liefst op loopafstand van de lift (max 10 min lopen.) In een centrum waar wat reuring is, lijkt ons ook gezellig.

Wie heeft de ultieme geheimtip?

Sander

Wellicht een idee:

Ski Amade, Flachau Hotel Waldgasthof hebben wij in 3de week januari 2017 gezeten
Skiwelt Wilderkaiser , Hotel/Appartement in Westendorf, via Booking.com hebben wij vorig jaar 2018 in de 3de week januari gezeten
Ski Arlberg, Hotel rechtsreeks geboekt in St Anton via de site zitten wij 3de week januari 2019

Ik heb net vorige week geboekt voor 3de week januari. Moet wel zeggen veel zat volg of in mijn ogen niet betaalbaar qua prijs.

Groeten, Harald

Met 200km en meer zijn er geen echte Geheimtipps… Serfaus, Saalbach of St. Anton; 200km+ niet volledig per lift verbonden: SKirchberg, Westendorf, Flachau, Zillertal (Mayrhofen is dan het meest interessant). Sölden+Obergürgl-Hochgürgl is ook groot zat samen.

Geheimtipps per auto:
Lungo Ski. Aprèsski in Obertauern, skiën in Obertauern, Großeck-Speiereck (15min rijden), Katschberg-Aineck (25min rijden) en Fanningberg (20min rijden). Bus duurt erg lang. Alleen naar Mauterndorf werkt goed.
Schladming. 4-Berge skischaukel als thuisgebied. Dagje Flachau-Wagrain-Alpendorf (25 min naar Space Jet Flachau), Dagje Zauchensee-Flachauwinkl-Kleinarl (30min naar Zauchensee). Als je nog niet genoeg hebt gezien is en rijden is je ding, is de klim naar Ramsau en de doorsteek naar Filzmoos best wel leuk. Wel 30min bergpasachtige wegen.

Leuke opties @Bennie. Als ik eens zo’n vakantie in (dat deel van) Oostenrijk wil gaan doen, zal ik je een PM sturen!

Mr. Slow

Wellicht een idee:

Ski Amade, Flachau Hotel Waldgasthof hebben wij in 3de week januari 2017 gezeten
/post]

Bovenstaande even een prijsopgave gevraagd.

Met 200km en meer zijn er geen echte Geheimtipps… Serfaus, Saalbach of St. Anton; 200km+ niet volledig per lift verbonden: SKirchberg, Westendorf, Flachau, Zillertal (Mayrhofen is dan het meest interessant). Sölden+Obergürgl-Hochgürgl is ook groot zat samen., [/post]

Serfaus ook naar zitten kijken, maar dat is best wel prijzig. Saalbach lijkt me ook een mooi gebied. Mayrhofen ben ik twee jaar terug geweest en is ook een kanshebber. In maart ga ik al naar Schladming.

Mocht iemand vooral ook een tip voor een accommodatie hebben, dan is die zeer gewenst.

*bericht bewerkt door Sander-Maurits op 06 dec 2018 21:30

Als Serfaus te duur is, dan is Saalbach dat ook. Om over Obertauern maar te zwijgen. Kirchberg en Mayrhofen zijn de voordeliger alternatieven, evenals Gerlos. Ik zie een huis met ontbijt midden in Sölden op kruipaftand van de Fire & Ice en op 150m van de Gigijoch die week voor een goede €800,- voor 2 personen. Haus Agnes Gstrein.
Voordeliger en vlak aan de dalafdaling Gigijoch is https://www.soelden.com/winter/hotels-search-book/accommodat…

Als Serfaus te duur is, dan is Saalbach dat ook. Om over Obertauern maar te zwijgen. Kirchberg en Mayrhofen zijn de voordeliger alternatieven, evenals Gerlos. Ik zie een huis met ontbijt midden in Sölden op kruipaftand van de Fire & Ice en op 150m van de Gigijoch die week voor een goede €800,- voor 2 personen. Haus Agnes Gstrein.
Voordeliger en vlak aan de dalafdaling Gigijoch is https://www.soelden.com/winter/hotels-search-book/accommodat…

Bennie op 6 dec 2018 21:43

Prijzig, maar niet perse te duur. We hebben niet echt een budget, maar zoeken gewoon een leuke en goede prijs/kwaliteit verhouding. Als een bepaald gebied echt veel beter is dan het andere, vinden we het prima om daar iets meer voor te betalen. In dat geval is een accommodatie tip wel een uitkomst, want bijvoorbeeld Serfaus vond ik alles wat ik heb bekeken prachtig.

Ook maar eens bij haus Agnes kijken.

*bericht bewerkt door Sander-Maurits op 06 dec 2018 21:59

Zoeken op pauschalangebote. Begin januari zijn er goede deals te vinden.

Zoals @Bennie al zei, geheimtips met 200km+ ga je idd niet vinden. Iets kleinere gebieden waar je wat verschillende dagtochten kunt maken in losse gebiedjes op korte afstand zijn misschien ook leuk, zeker als je wat voordeliger wil boeken.

Wij kijken altijd voor accomodaties via de lokale vvv / lokale skiarea website. Daar zitten vaak meer en leukere opties tussen dan alleen booking. En de tip van Pauschalenangebote is ook een goeie. Daar zitten vaak prima deals tussen in Januari. Soms incl. Skipas.

Veel succes.

*bericht bewerkt door Nelis op 06 dec 2018 23:05

Bergen + Sneeuw = ❤

Wij gaan dit jaar trouwens naar Scheffau (Skiwelt) naar Gasthof Wilder Kaiser. Dat ziet er erg leuk uit. Nette kamers, goede service, en loopafstand van de gondel. To nu toe hebben prima e-mail contact gehad voor de reservering, dus zeker de moeite waard eens te kijken.

https://www.wilderkaiser.org/

*bericht bewerkt door Nelis op 06 dec 2018 23:06

Bergen + Sneeuw = ❤

Daar ga ik ook eens kijken. Geheimtip is meer voor de accomodatie niet perse voor het gebied.

Gasthof Tirolerhof in Gerlos, op loopafstand van Dorfbahn en après ski. Zijn daar twee keer geweest (half pension) met een groep 30’ers en 40’ers.

Uitrusten doen we thuis wel!

Denk je nu echt, dat iemand hier zijn ultieme geheimtip zou delen ?
Ervaring delen is een groot goed, maar er zijn grenzen . . . .
:-) :-) :-)

Rob

Mag ook in een PM 😀

Lees dat iemand het over Gerlos had zijn wij in 2016 geweest wederom 3de week januari. Hebben in appartement gezeten, redelijk basis elke avond uit eten en biertje drinken in de Cin-cin bar en Little Londen.

Geen idee of er nog plek vrij is wij hebben er van woensdag t/m zondag gezeten, Spar aan de overkant van de staat en de Dorfbahn op 250 meter waar men een ski depot heeft.

https://www.petererhof-gerlos.com

*bericht bewerkt door Harald3 op 07 dec 2018 10:48

Groeten, Harald

Als geheimtipp qua gebied misschien een optie: Silvretta Montafon. Net geen 200 km piste. Geen extreme apres ski maar gewoon de Duitse variant.

Gebied staat inmiddels wel vast. SFL gaat het worden. Voorkeur voor in serfaus of fiss. Iemand daar de ultieme accomodatietip?

Gebied staat inmiddels wel vast. SFL gaat het worden. Voorkeur voor in serfaus of fiss. Iemand daar de ultieme accomodatietip?

Sander-Maurits op 8 dec 2018 12:34

Dan zou ik voor Hotel Cervosa, Bär of Post gaan in Serfaus :)

*bericht bewerkt door Tim. op 08 dec 2018 17:38

Ik zou net als @frank9 Silvretta Montafon willen voorstellen.
Misschien één van de gebieden die, misschien wel onterecht, bij ons relatief onbekend zijn. Bij de Zwitsers en Zuid Duitsers die een week-end uitstap plannen, staat dit gebied vaak bovenaan hun lijstje.
Qua après ski is dit misschien niet de max, maar Schruns is een fijne plek. Maar er zijn ook nog andere plaatsjes in dit dal.

Jarenlang in januari in Ischgl gezeten. Nu dus sfl proberen.

Plaats een reactie