Tellers vervangen skistok

Een goede middag allen,

Volgende week ga ik voor een weekendje naar Oostenrijk dus haal ik mijn skistokken onder het bed vandaan. Nu blijkt dat een van de tellers (of schotels) voor de helft is afgebroken. Aangezien ieder jaar wel een teller kaport gaat, meestal als ik in de rij van de lift sta, koop ik dus om het jaar nieuwe stokken om zo te roeleren. Nu vind ik dit eigenlijk wel idioot zeker omdat je de tellers ook los kan kopen. Maar hoe vervang ik zo’n teller? Ik zie nergens een schroefje ofzo om ook maar iets los te draaien dat ik ze kan vervangen. Ook google helpt mij niet verder op de eerste drie pagina’s. Die zeggen gelijk nieuwe stokken kopen of hoe je een teller moet plaatsen (van nieuwe stokken) maar niet hoe te vervagen.

Hebben jullie een idee en of tips. Voor de duidelijkheid het gaat om een basis skistok zoals hier onder weergegeven.

null

Groet,
Thijs

*bericht bewerkt door Thijs9 op 07 dec 2018 14:01

Full time Bourgondiër, parttime arbeider.

De oude: losdraaien of los knippen.
De nieuwe: erop schuiven of draaien.

In een skiwinkel in de bergen doen ze dit voor jouw, als je daar nieuwe koopt

@Thijs9 wellicht kan je hier iets mee.

De winkel doet het idd zo voor je.
PS. Elk jaar? Hoe doe je dat? Ik heb er in al die jaren maar eentje kapot gehad.

*bericht bewerkt door DrPhil op 07 dec 2018 15:00

@Sjaak27 Dat filmpje kwam ik inderdaad tegen. Het er gewoon af knippen dat had ik niet bedacht bedankt.
@DrPhil Tja wat kan ik zeggen. Balorigheid met vrienden en broertjes dat je net niet verder kan misschien?

*bericht bewerkt door Thijs9 op 10 dec 2018 19:20

Full time Bourgondiër, parttime arbeider.

Of steeksleutel erboven en ferme tik met hamer. Is sneller dan knippen. Als je zeker bent dat het echt geen schroefdraad os.

*bericht bewerkt door Rogier op 10 dec 2018 19:36

Click. Click. Peace

Plaats een reactie