Skischoen droger

@Jeffvdv: Klopt. @Gaston: oefening baart kunst ;-). @DrPhil: Er zijn varianten waarbij de unit op je skischoenen staat (zonder muurmontage).

*bericht bewerkt door Morzel op 09 dec 2018 19:50

Ja, daar ben ik ook benieuwd naar!

DrPhil op 9 dec 2018 19:34

Daar heb ik mijn twijfels bij. Zoals ik eerder aangaf moet je voor 10W vermogen 2A stroom trekken. Er zijn usb-laders die dat zonder problemen leveren. Maar b.v. laptops e.d. zijn meestal ongeschikt.

Misschien dat de ingebouwde vortex (ventilator?) het drogen versnelt.

@Gaston, CE keurmerk is goed, maar Chinezen maken die soms ook na. Als consument zie je dat niet snel. Ik zou ook niet zomaar Chinese elektronica gebruiken. Als ik het doe, maak ik het altijd even open om te zien of de kwaliteit in orde is. In dit geval was er geen enkel probleem.

*bericht bewerkt door Martin7182 op 09 dec 2018 19:56

@DrPhil[/mention]: Er zijn varianten waarbij de unit op je skischoenen staat (zonder muurmontage).

Morzel op 9 dec 2018 19:48

??

@DrPhil: heb twee posts door mekaar gehaald 🤓.

Ik ben idd nogal stellig want zo is het.

In ieder geval is er vaak óf een beschadigde kabel/part bij betrokken, óf een nep lader/kabel/part. Dat zorgt voor het gros van de problemen. De branden die uiteindelijk terug te leiden zijn op gerenommeerde fabrikanten zijn echt op 2 vingers te tellen (niemand kan alles uitsluiten).

Zeg nou zelf, hoeveel mensen gebruiken niet een beschadigd kabeltje, of hebben bij ‘de turk’ de batterij laten vervangen?

Ochja iedereen moet t zelf weten, ik wilde alleen maar waarschuwen.

Tijd voor een uitpakparty?!

Ik zou, zoals iemand anders al aangaf, zelf eerder voor een model kiezen dat warme lucht in je schoenen blaast. Veel effectiever.

Heb zelf deze en is niet veel duurder dan die vormpjes die warm worden: https://www.decathlon.nl/p/hand-schoendroger-thermic/_/R-p-X…

Ik ga verder niet met je in discussie, skitty.

Ik heb lang geleden voor weinig geld een simpel setje bij de ANWB gekocht. Ze werken prima, zelfs op de halve netspanning in landen als de USA en Canada. De ANWB verkoopt nog steeds voor € 30,- (leden) schoenenverwarmers die lijken op de mijne, maar ze zien er een beetje anders uit en daarom kan ik over deze verwarmers niets zeggen over de kwaliteit.

Ik ga verder niet met je in discussie, skitty.

DrPhil op 9 dec 2018 23:10

Lijkt mij de beste optie, als je maar inziet dat ik mijn punt heb gemaakt.

@Ronaldski ze lijken volgens mij op de Sidas die ik heb.

Leuk oranje gekleurd iets duurder dan €25,- betaald.

https://m.webwinkel.anwb.nl/webwinkel/vakantie/wintersport/s…

https://www.shoefresh.eu/nl/?gclid=EAIaIQobChMIioaujJyV3wIVT…

Heeft iemand ervaring met bovenstaande systeem. 3 jaar geleden zag ik dit voor het eerst bij W-J in Amersfoort nu Daka tijdens het aanschaffen van nieuwe skischoenen

Sidas werkt niet voor mij, wegens fochtige foetjes…
Ik zweer bij de Melissa.
https://www.amazon.co.uk/MELISSA-670052-Melissa-670052-Shoe-…
Werkt net zo goed als de droogkasten van het hotel. Maar op een appartement zijn de voorzieningen vaak wat minder en dan mag Melissa mee :)

Blaast de Melissa alleen @Gnurider? Sorry die was te flauw… 😬 Maar die drogers met die slangen hangend model of staand lijken mij ook wel goed werken. Echter nemen ze zo op het eerste oog wel veel meer ruimte in beslag dan die Sidas drogertjes.
@PC2K Dat ziet er ook handig uit, hang je die gewoon in je skischoen en wordt de neus dan wel goed droog?
@Skitty Degene die je in die link deelt was ik ook tegengekomen, ben wel benieuwd of je skischoen daar makkelijk op past…

Tot nu toe neig ik nog steeds het meest naar de Sidas drogers, al dan niet met USB. Ik wil ze voornamelijk als back up mee indien het bij het hotel niet goed is en voor eventueel voor in NL. Deze nemen praktisch geen ruimte in beslag en kunnen dus ook makkelijk mee als je bijvoorbeeld gaat vliegen.

Nog steeds niet helemaal overtuigd, leuk om te zien dat er toch best veel mensen gebruik maken van Skischoen drogers!

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 10 dec 2018 21:49

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

@PC2K[/mention] Dat ziet er ook handig uit, hang je die gewoon in je skischoen en wordt de neus dan wel goed droog?

Aangezien je hem uitvoew en vervolgens twee luchtbuizne hebt, die vrij diep gaan, wordt de lucht gehoorlijk goed naar de neus geblazen. Past opgevouwen erg netjes in een helm, dus dat is ook handig vervoeren.

Ik gebruik met volle tevredenheid de Sidas drogers (zonder USB).
Gebruik ze al een aantal seizoenen (elke dag, 4 maanden lang) omdat ze beter werk leveren dan de drogers bij ons in de skischool;)

Geen natte en stinkende schoenen meer!

Thank God summer is over!

Ik heb iets in deze aard … makkelijk mee te pakken en met uv licht. Droogt mijn schoenen op een uurtje tijd en ben er tot nu toe zeer tevreden mee
https://www.outdoorxl.nl/therm-ic-dryer-v2.html?kw=&gcli…

Bedankt voor het delen van alle ervaringen en tips. Ik ben uiteindelijk voor de Sidas drogers met stekker en UV gegaan.

Straks in Schladming maar even uittesten 😃⛷

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 16 dec 2018 19:08

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Sidas met usb met antibacterie uv heb ik afgelopen week bij Intersport in Ellmau gekocht. Werkt super en ook geen geur meer in de ochtend.

gr. pat

Pat.

Goed om te horen! De variant met stekker en anti-bacterie UV werkt ook prima. Ik had de droger aan mijn vriendin cadeau gedaan en zij heeft hem afgelopen week goed gebruikt.

Het hotel had opzich een goede voorziening om de schoenen te drogen, alleen werden de schoenen o.a. wegens de sneeuwhoeveelheid niet helemaal droog de volgende dag. De volgende dag nam ze de schoenen mee naar de kamer en gebruikte ze de Sidas drogers. Ze werken super en haar schoen plus orthopedische zool waren weer helemaal droog. De drogers waren super stil en de UV verlichting is niet zichtbaar wanneer de droger in de schoen zit dus tijdens het slapen stoort het ook niet.

Ik ga voor mijzelf ook maar een setje drogers halen, want ze bevallen prima. De drogers in het hotel waren wat aan de grote kant, dus zat er een kleine vervorming in mijn binnenschoen na het drogen. Gelukkig trok dit tijdens het skiën bij en had ik er geen last van, maar mocht ik weer zoiets tegenkomen kan een eigen droger uitkomst bieden.

@ruijtersfotografie Is de USB variant ook geruisloos?

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 06 jan 2019 23:23

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Ik heb niets gehoord.Stonden op de gang. Zal deze week eens uitproberen. Dan laat ik iets weten.

gr pat

Pat.

Inmiddels is er door wintersport.nl een test met verschillende schoendrogers uitgevoerd:

https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/415186/Test:%20de%…

Een prima bijdrage aan dit topic, bedankt @Rogier 😜

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Plaats een reactie