Autohuur München, daarna naar Oostenrijk

Wij vliegen in februari naar München en willen op het vliegveld een auto huren om naar onze wintersportbestemming in Oostenrijk te rijden (vliegen op Innsbruck is niet te betalen in de voorjaarsvakantie). Ik las ergens dat je bij autohuur toestemming nodig hebt van de maatschappij om de grens over te steken. Ik vind dat echter op de sites van de autoverhuurders niet terug. Heeft iemand daar ervaring mee? Moet je dat toch ergens aangeven bij verhuur, of gaan ze er in München van uit dat je de grens over kunt gaan?

Vriend van me had een vervangende auto uit de buurt van München. Mocht niet naar buitenland, maar was wel gewoon verzekerd. Toch gedaan dus, zonder verdere gevolgen. Zou wel even verzekering/groene kaart goed controleren, dan zal het wel loslopen.

Edwin van Riel

Waarom stuur je het verhuurbedrijf geen mailtje??

Übung macht den meister!!!

Ik heb zowel vanuit Frankfurt als Munchen airport gehuurd en kon beide keren gewoon naar Oostenrijk. Volgens mij kun je met iedere huurauto altijd naar de ‘bekende veilige’ landen rijden. Maar inderdaad, een mailtje en je bent zeker. Sneeuwkettingen zitten er standaard niet bij overigens.

Edit, ik huur altijd via EasyTerra en dit staat in de voorwaarde van 1 van de verhuurders op Munchen Airport:
Grensoverschrijding is toegestaan naar Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Liechtenstein, Frankrijk, Nederland, België, Luxemburg en Denemarken tegen een lokaal te betalen toeslag van ongeveer € 10 per huurperiode. Grensoverschrijding naar de overige West-Europese landen en Hongarije, Slowakije, Slovenië, Kroatië, Tsjechië en Polen is toegestaan tegen een lokaal te betalen toeslag van ongeveer € 45 per huurperiode. De borg kan worden verhoogd tot € 2.000. Alle te bezoeken landen dienen bij reservering van de auto te worden aangegeven.Het is niet toegestaan de huurauto mee te nemen op een ferry boot of naar een eiland, zonder vooraf verkregen toestemming van Auto Europe.

*bericht bewerkt door HN65 op 09 dec 2018 09:04

Nu 2 jaar achter elkaar gedaan en idd een toeslag van € 10/15 betaald. Degene die inchecken vraagt tussen neus en lippen door wat je naar München brengt. Als je zegt dat je gaat skiën in Oostenrijk moet je opeens extra betalen…

Van de week hetzelfde gedaan in München en bij Avis een auto gehuurd, daar hoef je niet extra te betalen om over de grens te gaan. Wel een vignet voor Oostenrijk kopen richting de grens.

Zo goed als alle huurauto’s in Duitsland mogen ook naar Oostenrijk en Zwitserland zonder restricties. Tussen deze drie landen zijn er eigenlijk nooit problemen.

Wil je echter naar een ander land, dan kan dit regelmatig niet of alleen tegen bijbetaling, of de verzekeringsdekking is geringer. Zelfs Nederland valt al daaronder. Goed opletten dus. Maar zolang je in de D-A-CH regio blijft is er niks aan de hand.

We gingen met mijn gezin naar Duitsland voor 2 weken. We besloten om een ​​auto te huren. Ze boekten het op de website: https://cars-scanner.nl/. Ze betaalden de volledige kosten van het huren met een creditcard (2 weken voor de maaltijd: het geld werd opgenomen zodra ze hun gegevens overdroegen). Aangekomen in Spanje in het gezelschap van een huurder, moesten we nog eens 250 euro betalen voor het huren van een geboekte en reeds betaalde auto.

*bericht bewerkt door moderator op 13 jul 2019 05:01

We gingen met mijn gezin naar Duitsland voor 2 weken. We besloten om een ​​auto te huren. Ze boekten het op de website: https://cars-scanner.nl/. Ze betaalden de volledige kosten van het huren met een creditcard (2 weken voor de maaltijd: het geld werd opgenomen zodra ze hun gegevens overdroegen). Aangekomen in Spanje in het gezelschap van een huurder, moesten we nog eens 250 euro betalen voor het huren van een geboekte en reeds betaalde auto.

Bakagan op 13 jul 2019 05:01

Misschien omdat jullie naar Spanje gingen ipv naar Duitsland?
Als ik in Spanje een auto huur mag ik er niet mee naar Portugal zonder bijbetaling. Andersom ook. Raar maar waar. 🙄

Bla, bla, bla.

Dit is wel de slechtste spam die ik ooit gezien heb.

Ik heb het na 5x lezen opgegeven te snappen. Vooral ‘in het gezelschap van een huurder’ is erg uitdagend voor de hersenen.

nou de halve vloot van die verhuurders daar staan meestal in de zomer in zell am see. Als die arabieren met die autos hierheen mogen, mogen wij dat zeker. Met al het respect, maar als je ziet wat die voor een capriolen uithalen in die auto’s, laatst reed er een over t fietspad langs de zellerzee, en het is oprecht knap om daar met je auto te komen.

echte mannen lopen naar boven,

Denk aan winterbanden en sneeuwkettingen. Winterbanden zullen er wel op zitten. Sneeuwkettingen vaak los bij huren waar je te veel voor betaald. Als je de bandenmaat weet kan je ze meebrengen.

Andere optie: met auto trein naar Innsbruck.

Denk aan winterbanden en sneeuwkettingen. Winterbanden zullen er wel op zitten. Sneeuwkettingen vaak los bij huren waar je te veel voor betaald. Als je de bandenmaat weet kan je ze meebrengen.

Andere optie: met auto trein naar Innsbruck.

kjiratsiekoedel op 15 jul 2019 15:08

Vanuit NL of vanuit München? Als je een auto huurt in München neem ik aan dat ze naar de eindbestemming willen en niet naar Innsbrück om daar de bus of taxi te nemen.

Auto trein van Düsseldorf naar Innsbruck. Moet je daar wel eerst heen rijden…

Maar vanaf München is Oostenrijk prima rijden natuurlijk.
Maar ik ben met groepsgenoten geweest die een BMW zonder sneeuwkettingen meekregen uit München afgelopen januari… Dat was niet zo handig (achterwiel aandrijving en veel sneeuw/glad)

*bericht bewerkt door kjiratsiekoedel op 15 jul 2019 22:02

Plaats een reactie