Tips Sankt Anton am Arlberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Anton am Arlberg

@Vijona
Aanvulling op het hierbovenstaande, goede optie is vanuit St. Anton beginnen en dan de Galzig gondel omhoog, lekker warm skien op de hele brede blauwe ‘Osthang’ piste, uiteindelijk via de blauwe (63 uit mn hoofd) naar St. Christoph. Daar de bus pakken richting Zurs / Lech.
Ik zou sowieso eerst de blauwe piste’s in St Anton gewoon proberen. Misschien valt het jullie mee.

Dagje naar Sonnenkopf is ook leuk, rustig en makkelijk te skiën. Wel een stuk rijden (45 min oid) over de pas, sneller door de tunnel maar dat kost je weer tol.

@Vijona
Aanvulling op het hierbovenstaande, goede optie is vanuit St. Anton beginnen en dan de Galzig gondel omhoog, lekker warm skien op de hele brede blauwe 'Osthang' piste, uiteindelijk via de blauwe (63 uit mn hoofd) naar St. Christoph. Daar de bus pakken richting Zurs / Lech.
Ik zou sowieso eerst de blauwe piste's in St Anton gewoon proberen. Misschien valt het jullie mee.

Otto-V op 18 nov 2019 21:26

In aansluiting daarop kan je bij St. Christoph weer omhoog. Dan een klein stukje zwart 58 (of je gaat erom heen met de blauwe piste/pad 59 die gek genoeg Schwarze Wand heet ;-)) naar de Arlenmähder lift. Vervolgens de lange blauwe afdaling 100 naar AlpeRauz/Stuben. Bij Stuben is het Albona gebied weliswaar vnl. rood maar ligt er meestal wel goed bij.

Bij Alpe Rauz kan je de Flexenbahn naar Zurs nemen. Bij het middenstation overstappen en dan kan je direct skien of doorgaan naar boven (allebei rood) of overstappen en met de gondel naar Zurs. Zurs zelf kent wel een paar aardige blauwe pistes. De skiroute naar Lech via de Madloch 172 is niet heel erg moeilijk maar ook weer niet heel erg makkelijk. Er zitten een paar pittige stukjes tussen dus als de benen niet verzuurd zijn kan je het erop wagen ;-)

In Lech zou ik graag de 235 willen aanbevelen. Dat is een heerlijk brede en rustige piste die eindigt bij de Auenfeldjet lift. Vandaar weer terug naar Lech en naar het centrum skien (dat kan wel een beetje hobbelig zijn). Terug naar Zurs kan ook weer via blauw 180/185/123 en daarna stap je weer in de lift terug naar Anton. Wel vroeg opstaan voor zo'n rondje Lech…

Voor de rest ben ik het volstrekt met Wunderkammer eens. Zeker in de middag versporen vrijwel alle dalafdalingen en kan het onderin vreselijk buckelig worden. Als je dan pap in je benen hebt en je techniek is nog niet top, dan fikken je benen helemaal af. Helaas heb ik dat al vaak genoeg meegemaakt… :-p

*bericht bewerkt door DerGraf op 20 nov 2019 18:03

*keep cool and relax...*

@VijonaGoede tip is het separate Rendl gebied. Dit is in het voorseizoen meestal niet open. Vermoedelijk gaat dat dit jaar op 21 december open.

Wunderkammer op 18 nov 2019 20:26

Als het gebied rond die tijd open is, dan is het inderdaad een aanrader om hier in de ochtend te skiën. Pistes zijn in het algemeen in een betere staat, omdat toeristen vooral de Galzig of Gampenbahn nemen waardoor de Rendl een stuk rustiger is.

Nou het laatste stuk naar het dorp is rood/zwart en vaak erg glad.
Aan jou de keuze.

Wij gaan komende kerstweek voor het eerst naar Sankt Anton. Aantal gevorderde skiers, en aantal beginners. Welke pistes kunnen we het beste beginnen? Dus de makkelijkste, brede blauwe pistes?

Iemand verder ervaring met de drukte in de kerstweek?

Thomas2 op 17 dec 2018 11:12

Misschien een beetje late reactie voor jou, Thomas. Dan misschien voor andere mensen die nog op wintersport gaan met dezelfde groepssamenstelling en die net als jij de eigen groep en sneeuw willen testen. Alvorens de actie begint…

Voor een mooie start van de week is het Rendl gebied aan te raden. Het is daar rustig en de pistes zijn hier elke dag en de gehele dag gedurende het seizoen van goede kwaliteit. Het is een overzichtelijk gebied met voornamelijk brede blauwe en rode pistes. Eenmaal boven kan je met verschillende stoeltjes liftjes naar blauwe, rode en zwarte pistes. De blauwe en rode pistes zijn lang en hebben genoeg ruimte. Door de rust en overzichtelijkheid van de pistes is het makkelijker om in groepsverband te skiën dan in de rest van het skigebied.
Mocht er toch iemand zijn die echt wat meer moet oefenen. Dan is er een onofficiële groene piste aanwezig (met sleeplift). Deze is te vinden parallel naast het funpark.
Als je bent uitgekeken op de Rendl kan je zitten op de vele terrasjes in de zon, die hier overigens heel veel schijnt. Of je gaat via
de dalafdaling naar het dorp op avontuur richting/via de Galzig.
De dalafdaling van Rendl naar het dorp is een blauw/rode piste. Uitdagend, bochtig en niet geschikt voor een beginner. Met de Rendl kan je weer met de lift naar beneden als je dit skiënd wilt doen.

Een alternatief is Sonnenkopf. Zeer zonnig fantastisch gebied met uitzicht over sneeuwvlaktes met ongerepte natuur. Er zijn door dit gebied wandelpaden aangelegd zodat ook de wandelaar hier eropuit kan. Dit gebied heeft zones die ingericht zijn om beginners te laten oefenen. Daarnaast ook voor de beginner een lange blauw/groene dalafdaling.
Maar, ook voor de doorgewinterde skiër een leuk dagje uit met als alternatief een uitdagende rode dalafdaling. Daarnaast ook andere uitdagende rode en zwarte pistes in het gebied.
Dit is een leuk dagje uit (met de familie). Of als je wilt relaxen als groep vrienden.

Als echte beginner heb je niets te zoeken in Sankt Anton, maar de gebieden daaraan aangesloten zijn zeker wel goed te doen:
Lech, Zurs, Albona, Sonnenkopf.
Vanuit Sankt Anton lekker de bus pakken naar Lech (40 min). Want als beginner zijnde is naar Lech skiën een dagbesteding waarbij je veel tijd misloopt. Je komt van alles tegen: smalle paadjes, steile hellingen, buckels, ijs, zwarte pistes, noem maar op. Je hebt als beginner een leukere dag in Zurs en Lech. Dit is een afweging om te maken.
Als gevorderde naar Lech is het een uur skiën.

Ik ga 4 dagen skiën in St Anton in de week voor kerst samen met mijn zus allebei gevorderde skiër. Al een hoop nuttige info gelezen in dit forum. Als iemand nog tips heeft is dat altijd welkom!

Laat je zus niet alleen in de Moos…

*keep cool and relax...*

Ik ga 4 dagen skiën in St Anton in de week voor kerst samen met mijn zus allebei gevorderde skiër. Al een hoop nuttige info gelezen in dit forum. Als iemand nog tips heeft is dat altijd welkom!

Rick_R op 08 okt 2021 15:05

St.Anton met al zijn deelgebieden is in principe voldoende groot om je 4 dagen uit te leven. Dagje Lech is ook wel een aanrader anderzijds (maar mss best bus naartoe nemen dan 's morgens, en terug skiën 's namiddags).

Sennhutte is leuke afwisseling/alternatief voor Mooserwirt. Vaak live muziek en wat minder druk/luidruchtig…
Bodega (soort van tapas bar) is leuk om een keertje te gaan eten.

Plaats een reactie