Mach Ski

Gelukkig kan dat ook goedkoop, ik heb thuis een setje Revision skis liggen, die heb ik in Europa ook nog niet gezien. Nieuw gekocht voor ongeveer 200 euro nadat ze failliet waren gegaan.

Arnie777 op 10 dec 2018 17:38

Het moet minstens handgemaakt worden door een ambachtsman van een familie die al 33 generaties lang ski’s maken van het hout dat door de 33 generaties daarvoor speciaal werd gekweekt, anders telt het niet 😜.

Stockli vond ik qua materiaal erg mooi. Anderzijds, degenen die ik sprak na er op geskied te hebben vorige maand vonden het qua skiën niet opvallend boven de gewone latten uitsteken.

Edwin van Riel

Mijn enige ervaring is de Stockli Laser WRT ST, maar dat is toch wel serieus andere koek dan de “gewone latten”, zelfs de “FIS” versies @Evr66. Echt bizar veel kantengrip en zo gedempt dat het voelde alsof je een S-klasse vol gas rond het circuit aan het rijden was. Ze kunnen het prima, maar het voelt allemaal best intimiderend.

I can stick uphill ice, on my saucer...

😃😃 Dat lucht lekker op @GiGi 😃😃

Gave ski’s, ben benieuwd! Het belangrijkste is dat een ski lekker skiet, maar als je dat kan combineren met een fraai design is dat natuurlijk helemaal mooi.

Bij de puristen draait het altijd om wat een ski kan, maar er zijn nog genoeg consumenten die het uiterlijk van een ski heel belangrijk vinden (en hier misschien wel de ski op uitkiezen). De fabrikanten zijn natuurlijk niet voor niks ook veel met het design/print van de ski’s bezig.

En duur? Wat is duur, als je skiën leuk vind en het is je hobby dan valt het wel mee… Kijk maar eens wat een goede moutainbike/racefiets/fototoestel/etc. kost, hobby’s kosten nu eenmaal geld 😬

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Persoonlijk zou ik eerder de bekende forumleden geloven dan “Boris van lifehunters” hoor hahaha.

evr66 op 10 dec 2018 15:16

Zoals enkelen hier opmerken, de 1 vindt dit lekker de ander dat.

Al geef je mijn buurman een Ferrari mee, harder dan 130km/u zal de beste man nooit rijden. Hij doet iets bij justitie 😉 zo zal het soms ook zo maar kunnen zijn met ski’s.

Ik lees de tests maar op de culinaire beurs van die mensen die dan smeuïge verhalen vertellen over biologisch, heerlijke structuur etc.

Ieder jaar weer al die tests, heel leuk maar ik vraag mij weleens af als je nu een expert een setje ski’s meegeeft uit 2008 met een grafic uit seizoen 2018/2019 of hij/zij echt het verschil zal merken.

10 jaar geleden waren termen als rocker, rebound, kicker nog niet echt aanwezig. Tegenwoordig weet iedereen wat het is.

Ik las echter ook dat er leden zijn die opmerken dat 95% van de gemiddelde NL-er never het maximale uit zijn/haar ski’s haalt.

Natuurlijk zit er verschil in, dat zit in wijnen ook. Een enkeling weet alle druifsoorten te benoemen, de ander de grond waarin het druifje is gerijpt en de ander weet nog welk oogstjaar fenomenaal was.

Dan heb je nog de mensen die de duurste wijn van de kaart bestellen want: duur = goed

Ik heb meer met de mens die kan genieten van zijn wijntje.

Dat heb ik ook met ski’s. Wij zien allen weleens een jaren ‘80 monoskiër voorbij schieten en dan kan…kan je denken. Zo wilde ik altijd al skiën maar dat kan ik qua techniek nog altijd niet of, dit ligt niet binnen de range van mijn ski’s.

Het filmpje omtrent Mac voer en de Ikea, smakelijk om gelachen.

Gaat toch af als een gieter met je ‘rrrr’
Zo ook als je met je spullen van Mach in een mooie pizza de blits maakt in je skiklasje.

Zeker na het lezen van Hessel zijn vinding. Het is slechts mijn beknopte blik op.

Stockli vond ik qua materiaal erg mooi. Anderzijds, degenen die ik sprak na er op geskied te hebben vorige maand vonden het qua skiën niet opvallend boven de gewone latten uitsteken.

evr66 op 10 dec 2018 20:41

Ik heb in 60 weken heel veel verschillende merken en typen ski’s onder gehad, varierend van Dynastar Omeglass tot K2 Seth Vicious. Sinds 3 jaar heb ik de Stöckli Stormrider Motion en vanaf de 1e meters voelde het zo fantastisch, dat had met geen andere ski gehad. Zo stabiel, zo snel (voor een allmountain) en zo’n heerlijk vertrouwd gevoel, fantastisch. Dit was de 1e ski waarbij ik totaal geen remmingen voelde, het gevoel had dat ik er letterlijk alles mee kon. Dus voor mij steekt Stöckli er wel degelijk positief uit.

Winter is coming

Gave ski’s, ben benieuwd! Het belangrijkste is dat een ski lekker skiet, maar als je dat kan combineren met een fraai design is dat natuurlijk helemaal mooi.

Bij de puristen draait het altijd om wat een ski kan, maar er zijn nog genoeg consumenten die het uiterlijk van een ski heel belangrijk vinden (en hier misschien wel de ski op uitkiezen). De fabrikanten zijn natuurlijk niet voor niks ook veel met het design/print van de ski’s bezig.

En duur? Wat is duur, als je skiën leuk vind en het is je hobby dan valt het wel mee… Kijk maar eens wat een goede moutainbike/racefiets/fototoestel/etc. kost, hobby’s kosten nu eenmaal geld 😬

Jeffvdv op 10 dec 2018 21:34

Helemaal eens. Ik zou nog geen fiets kopen die 1500€ kost. Voor mijn skies geen probleem. Idd keuze en vindt daarom prijs ook niet belangerijk.
Bedankt tot zo ver met reageren en meld me weer als ik ze getest heb

May the ski force be with you !!

Ach, t zit ook vaak tussen de oren. Ooit tennisrackets geïmporteerd, klant (NL top 20) was ervan overtuigd dat ie alleen goed speelde met rackets uit een bepaalde productiesector. Haha, de serienummers kwamen gewoon bij ons van de rol, dus hebben maar een metertje stickers voor hem gereserveerd. Achteraf kon hij er ook wel om lachen. Moet je wel ff zorgen dat het spul qua gewicht/balans overeenkomt, maar verder dus gewoon totale mindfuck.

Edwin van Riel

Dit valt wat mij betreft in de categorie Zai, Bogner, etc. Gewoon voor mensen die vooral willen alten zien dat ze het kunnen betalen.]

@GiGi: Oeps, ik heb ook een Bogner jas en broek. Weliswaar uit de budgetlijn Fire and Ice en gekocht in de uitverkoop, maar toch hoor ik blijkbaar in een verkeerd clubje.
Klopt misschien ook wel, vergeleken met de diehards van dit forum. Als het echt weer wordt voor midlayers, hardshells en lange onderbroeken, verkies ik meestal een wandeling en vooral binnen afwachten tot het beter weer wordt.

*bericht bewerkt door phma op 11 dec 2018 09:33

En? Hoe zijn je bevindingen @CJAHulskamp? Ik ben nieuwsgierig!

mama on a mission in the snow

Ik heb er op geskied en binnenkort de review

May the ski force be with you !!

Leuk!

mama on a mission in the snow

Plaats een reactie