Krokus, La Bresse of Winterberg

Hallo,

Dit jaar enkel een short ski op programma en liefst niet te ver. Wat is de beste keuze La Bresse of Winterberg voor krokusvakantie ivm sneeuwzekerheid ?

Groeten, Yoeri

Winterberg, daar sneeuw het altijd in de krokusvakantie

A winter without powder isn't a winter!

Winterberg heeft wel veel meer capaciteit qua kunstsneeuw productie. Maar je moet natuurlijk wel geluk hebben met het weer.

Daar sneeuwt het dan ook mensen trouwens. Ikzelf zou in jouw geval een jaartje gewoon niet gaan skiën (en dat volgend jaar inhalen met een paar dagen extra). Voor mij zou dat een acceptabeler optie zijn dan een paar dagen in een poepiedruk Winterberg gaan proberen te skiën.

Beiden een no-go in de krokus. Veel wachten en weinig skiën in overbevolkte gebieden…

Born to Ride

Ik zou zeggen lees het artikel roadtrip Duitsland dat hier op de site staat.

Winterberg heeft nog wel wat liftcapaciteit. La Bresse is echt een drama, zelfs voor een pas sta je al een uur in de rij. Doe het niet.

@Yoebor: Doordeweeks kan je tijdens de krokusvakantie in de Harz nog wel prima rustige pistes aantreffen, zolang in Noord-Duitsland of Denemarken niet gelijktijdig vakanties zijn. In de weekenden is de Harz echter ook een drama qua drukte, maar van maandag t/m vrijdag moet het in de krokus prima te doen zijn.

Ik zeg winterberg, Maar ik woon half uur van arnhem en dan puur op de reisafstand. ik kan hier een dagje heen.

6 uur in de ochtend vertrekken 09:00 daar en rond 19:00 weer retour ben ik 22:00 weer thuis.

Ik zou zeggen: ga gebiedhoppen in het Sauerland. Winterberg is druk, maar in de kleine gebieden valt dat enorm mee. lees ook dit topic eens:
https://www.wintersport.nl/forum/topic/437387

Plaats een reactie