Zaterdag naar Frankrijk rijden? Kans op opstoppingen

Iedereen die deze zaterdag of volgende week zaterdag richting Frankrijk rijdt, de kans bestaat dat de ‘Gele Hesjes’ doorgaan met demonstreren. Dit houdt in dat je op de autoroute (bij de peages) opstoppingen kan verwachten. Ook hebben sommige afgelegen pompstations moeite om voldoende diesel te hebben. Hou hier rekening mee. Wacht dus niet op het laatste moment om te tanken.

Ik verwacht dat bij de Franse overheid het geduld een beetje opraakt dus dat er volgende week wat harder opgetreden gaat worden als de gele hesjes routes blokkeren. Maar als je de kans hebt al een groot deel vrijdag te rijden zou ik dat zeker doen.

Mocht ik meer info hebben, (vooral kijken hoe het deze zaterdag gaat verlopen), dan laat ik het jullie zeker weten.

Click. Click. Peace

Afgelopen zaterdag, op de heenweg naar Tignes, hebben we door de gele hesjes gratis(!) gebruik mogen maken van de tolwegen. Kaartje inleveren, toeteren en even zwaaien naar de vriendelijke mensen daar. Ook bij de lokale acties niets dan aardige mensen getroffen. Mijn onderbuik denkt dat deze mensen deze zaterdag niet opeens de boel wél gaan blokkeren gezien de enorm brede steun onder de bevolking. (die blijkt uit bijna 50% van de automobilisten met een geel hesje achter de voorruit).

Wij nemen in ieder geval het ‘risico’.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

@rogier: specifieke issues met diesel, benzine ok?rijden vr/zal stuk richting Basel dus zou evt ook via Duitsland kunnen terwijl ik normaal door fr ga.

Edwin van Riel

Op deze link vind je actuele info over de lege pompstations en waar er protesten zijn in Frankrijk:

https://www.frankrijkvakantieland.nl/brandstofproblemen.html…

Tot nu toe weinig aan de hand, alleen de 6 is afgesloten, dus dan maar de 40/39, maakt niets uit.

Waar vorig weekend de gele hesjes er nog voor zorgden dat we gratis door de péage mochten (sympathieke actie, vriendelijke mensen), zie ik ze nu weinig staan. In plaats daarvan volop gendarmerie met flinke wapens. Richting Lyon ook al ruim 10 gendarmerie busjes gezien en nog een stuk of 20 van de nationale politie.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 15 dec 2018 11:47

vorige week toen ik van la ciotat naar Barcelona reed (met een geel hesje bij de voorruit) hoefde ik van de 6 tol poortjes er maar 3 te betalen.
afgelopen donderdag van barcelona terug naar nederland gereden en helemaal niks gemerkt van de gele hesjes. alleen bij de locale afslagen.

Klopt het is vooral de zaterdag. Het ligt er per groep heel erg aan of ze afsluiten of gratis door laten rijden. Bij gratis doorrijden is er een kans dat je later thuis de rekening krijgt trouwens… alhoewel de kans dat ze naar NL nummerborden doorsturen echt ik heel klein.

De steun onder de bevolking neemt wel aardig af heb ik hier het idee…

Click. Click. Peace

Klopt het is vooral de zaterdag. Het ligt er per groep heel erg aan of ze afsluiten of gratis door laten rijden. Bij gratis doorrijden is er een kans dat je later thuis de rekening krijgt trouwens… alhoewel de kans dat ze naar NL nummerborden doorsturen echt ik heel klein.

De steun onder de bevolking neemt wel aardig af heb ik hier het idee…

Rogier op 15 dec 2018 13:27

Misschien offtopic maar als ze aan de hand van kenteken scans achteraf kunnen innen waarom schaffen ze de tolpoorten dan niet af en laat iedereen digitaal afrekenen. Zal ook hoop ellende schelen.

Übung macht den meister!!!

We zien het wel of er nog een rekening komt. En inderdaad, veel makkelijker dan die poortjes met kaartjes of zo’n badge.

Klopt het is vooral de zaterdag. Het ligt er per groep heel erg aan of ze afsluiten of gratis door laten rijden. Bij gratis doorrijden is er een kans dat je later thuis de rekening krijgt trouwens… alhoewel de kans dat ze naar NL nummerborden doorsturen echt ik heel klein.

De steun onder de bevolking neemt wel aardig af heb ik hier het idee…

Rogier op 15 dec 2018 13:27

Misschien offtopic maar als ze aan de hand van kenteken scans achteraf kunnen innen waarom schaffen ze de tolpoorten dan niet af en laat iedereen digitaal afrekenen. Zal ook hoop ellende schelen.

RFKANGOO op 15 dec 2018 14:06

Mee eens. Ik vraag me ook serieus af of het kan, maar ik weet wel, stond in de krant hier, dat de bedrijven naar de mogelijkheden kijken.

Click. Click. Peace

Bij Nancy zien we er niets meer van. Nog 1 politie busje.

@Tiny-M Vanuit mijn raam zie ik ze in mijn dorp weer verzamelen op de weg (naar skigebieden) gedeeltelijk te blokeren…

Click. Click. Peace

Maar blokkeren ze echt? Vorige week stonden ze op de rotonde, beetje zwaaien en toeteren en we konden gewoon door.

Maar blokkeren ze echt? Vorige week stonden ze op de rotonde, beetje zwaaien en toeteren en we konden gewoon door.

Tiny-M op 15 dec 2018 14:44

Jij hebt dan ook de kerstman naast je zitten🎅🏻

LA NORMA😍☃️

Maar blokkeren ze echt? Vorige week stonden ze op de rotonde, beetje zwaaien en toeteren en we konden gewoon door.

Tiny-M op 15 dec 2018 14:44

Dat had ik eind november ook gewoon koffie drinken bij rotonde met wel een olievat wat in brand stond “lekker warm” kostte me 10min max meer niet.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Maar wij rijden komende vrijdagnacht naar het altijd sneeuwrijke LA NORMA😍☃️ Verwachten dan geen last te hebben van de gele…
Hoop alleen ook geen last van ze te hebben als we nog een dagje naar een ander gebied gaan om te skiën!

LA NORMA😍☃️

Maar blokkeren ze echt? Vorige week stonden ze op de rotonde, beetje zwaaien en toeteren en we konden gewoon door.

Tiny-M op 15 dec 2018 14:44

Niet elke richting, maar ja ze blokeren echt… helaas…

Het probleem is dat dit een niet echt gestructureerde beweging is, dus een enorm verschil tussen demonstraties. Van erg prettig (zoals jullie ervaring) tot erg onprettig… Hier mocht je regelmatig niet doorrijden als je geen vestje voor je voorruit legde (niet echt een democratische manier van je gelijk halen ;-) )

Click. Click. Peace

@Piefke Buiten de zaterdag valt het heel erg mee! En lokale winkeliers worden het ook een beetje zat, dus het zal wel loslopen…

Click. Click. Peace

Maar wij rijden komende vrijdagnacht naar het altijd sneeuwrijke LA NORMA😍☃️ Verwachten dan geen last te hebben van de gele…
Hoop alleen ook geen last van ze te hebben als we nog een dagje naar een ander gebied gaan om te skiën!

Piefke op 15 dec 2018 15:44

Geel hesje op het dashboard en gas erop.

Übung macht den meister!!!

Vandaag (zaterdag) om 5 uur vertrokken uit Almere, we waren om 16 uur in Chantemerle (Serre Che). Alleen na Grenoble op een rotonde een nest gele hesjes; nog geen 10 minuten vertraging. Ook zo af en toe toegezwaaid vanaf een viaduct over de peage, vriendelijk terug gezwaaid. Nu lekker eten, vroeg naar bed en morgen…Skiën!.

*bericht bewerkt door Wudo op 15 dec 2018 18:59

@wudo super morgen verse laag sneeuw!

Click. Click. Peace

In het zuiden (te zuidelijk voor skiërs) gaat het wel mis. A7 dicht…

https://www.ledauphine.com/vaucluse/2018/12/15/gilets-jaunes…

Click. Click. Peace

We zijn inmiddels alweer even in Nederland en nergens last van gehad.

@Tiny-M super!

Click. Click. Peace

Klopt het is vooral de zaterdag. Het ligt er per groep heel erg aan of ze afsluiten of gratis door laten rijden. Bij gratis doorrijden is er een kans dat je later thuis de rekening krijgt trouwens… alhoewel de kans dat ze naar NL nummerborden doorsturen echt ik heel klein.

De steun onder de bevolking neemt wel aardig af heb ik hier het idee…

Rogier op 15 dec 2018 13:27

Misschien offtopic maar als ze aan de hand van kenteken scans achteraf kunnen innen waarom schaffen ze de tolpoorten dan niet af en laat iedereen digitaal afrekenen. Zal ook hoop ellende schelen.

RFKANGOO op 15 dec 2018 14:06

Mee eens. Ik vraag me ook serieus af of het kan, maar ik weet wel, stond in de krant hier, dat de bedrijven naar de mogelijkheden kijken.

Rogier op 15 dec 2018 14:32

Het kan hoor @Rogier . Neem de Duster maar een keer mee naar Noorwegen.

Uitrusten doe je maar in de lift.

@Roko Dat landen als Noorwegen het kunnen verbaast me niets… Of het in Frankrijk gaat lukken lijkt me een ander verhaal. Misschien als ze het via de politie regelen…

Click. Click. Peace

null

@Rogier echt?

Overigens komt de Noorse factuur via een Engels bedrijf, maar dat terzijde.

Uitrusten doe je maar in de lift.

Hoe is het tijdens de kerstvakantie eigenlijk verlopen met de gele hesjes in Frankrijk? Wordt er nog steeds actie gevoerd / filterblokkades georganiseerd aan péages of andere plekken?

#wakeupwhereyouwant

Gisteren en vandaag door fr naar huis gereden. Geen centje pijn. een enkele vrolijkwuivende Fransoos in een geel hesje is alles wat wij er van mee gekregen hebben. Hebben wel de drukke routes/punten ontlopen voor de zekerheid

Edwin van Riel

Wij zijn vorige week van vrijdag op zaterdag nacht 29-12 naar Les Menuires gereden. Geen probleem. Bij de laatste poort , voor Albertville, konden we gratis doorrijden. Gaan de 12e terug dus weten niet hoe het nu is.

Xx10

Wij zijn vorige week van vrijdag op zaterdag nacht 29-12 naar Les Menuires gereden. Geen probleem. Bij de laatste poort , voor Albertville, konden we gratis doorrijden. Gaan de 12e terug dus weten niet hoe het nu is.

Xx10

Plaats een reactie