Skiing Stereotypes

Kwam dit leuke filmpje tegen op YouTube.


Vraag ik mij trouwens af, is het altijd zo in de VS dat de stoeltjesliften geen “niet-uitval-en-ondersteun-skies-stang” hebben?

Wintersport, het beste wat er is.

Nee, de meeste liften hebben geen voetensteun

Hééééérlijk,

alle stereotiepen nog eens bevestigd😁😂

Born to run. B.S.

Dubbel gelegen om the Rage monster 😂🤣

Legendarisch!! Ik herken mijzelf zeker in een aantal ;P

Freeride = Life

Vraag ik mij trouwens af, is het altijd zo in de VS dat de stoeltjesliften geen “niet-uitval-en-ondersteun-skies-stang” hebben?

luuk777w op 18 dec 2018 00:32

Mijn eerste antwoord was omdat ik dacht dat je een voetensteun bedoelde, en die zijn inderdaad zeldzaam(vindt ik als skiër met lange benen geen punt, maar voor boarders is het wel fijn).

Nu denk ik dat je de veiligeids beugel (”safety bar”) bedoeld.
De meeste liften hebbben er wel een, maar heel veel ook niet.

Het vervelende is wel dat juist de liften die hem niet hebben, meestal oude liften zijn met smalle, harde, glibberige bankjes. In de moderne loskoppelbare liften met een brede bank met lekker kussen, waar je hem zo hard niet nodig hebt, zit wel altijd een beugel…

*bericht bewerkt door Slim op 18 dec 2018 21:36

Chairlift chatter hier

@Slim
Aaah oké…
Ja, ik bedoelde zo’n veiligheids beugel.
Keek er gewoon vreemd van op dat ik ze niet zag, nog nooit gezien dat ze geen veiligheids beugel hadden.

Wintersport, het beste wat er is.

@Slim
Aaah oké…
Ja, ik bedoelde zo’n veiligheids beugel.
Keek er gewoon vreemd van op dat ik ze niet zag, nog nooit gezien dat ze geen veiligheids beugel hadden.

luuk777w op 18 dec 2018 21:45

Ja, het is eigenlijk ook vreemd, en ik doe hem ook altijd dicht als hij er is, baat het niet dan schaadt het niet denk ik dan.

Jij zag dit, en ik zat van de zomer voor het eerst(in Winterberg) in een lift waar de beugel automatisch dicht ging… ;-)

@Slim Haha, en dat is voor mij dan weer niet nieuw…
In Berwang heb je er één waar de beugel automatisch dicht én open gaat, da’s nu een goede 6 jaar geleden dat ik daar voor het eerst in zat…

Wintersport, het beste wat er is.

@luuk777w @Slim

Ik zat afgelopen winter voor het eerst in een lift waarbij de beugel werd vastgezet. Vind ik helemaal niks, je kan hem pas open maken als je er af moet. Ik schrok de eerste keer echt helemaal kapot, dacht dat ie stuk was gegaan omdat ik de safety bar niet meer omhoog kreeg XD

Freeride = Life

@Arnie777
Haha, die automatische?
Die dan ook zo lekker laat open gaan zodat je het eerst zelf al had geprobeerd dat ding te openen…

Wintersport, het beste wat er is.

Die automatische voor kinderen is lekker, komt er zo’n driehoekig stuk plastic ineens heel snel op je kruis af. Wist niet hoe rap ik achterin de stoel moest schuiven.

@luuk777w @Slim

Ik zat afgelopen winter voor het eerst in een lift waarbij de beugel werd vastgezet. Vind ik helemaal niks, je kan hem pas open maken als je er af moet. Ik schrok de eerste keer echt helemaal kapot, dacht dat ie stuk was gegaan omdat ik de safety bar niet meer omhoog kreeg XD

Arnie777 op 19 dec 2018 00:45

Waarom zou je hem eerder willen openmaken dan dat je veilig uit kan stappen? 🧐

*bericht bewerkt door Skimams op 19 dec 2018 12:58

mama on a mission in the snow

Dit is 'n hele accurate beschrijving :D
“I’m just gonna send it!” en “The experience liar” zijn wel heerlijk

Het is o zo hard genieten.

Ja, die in Winterberg gaat ook automatisch open, en inderdaad @Arnie777, die gaat pas veel later open dan je hem normaal zelf open maakt. Normaal staat op de laatste paal voor het topstation “raise the bar” en dan doen we dat ook. Die in Winterberg ging pas open toen ik met mijn voeten al voorbij de uitstap streep was. Inderdaad een spannend moment de eerste keer.

*bericht bewerkt door Slim op 19 dec 2018 15:54

@luuk777w @Slim

Vind ik helemaal niks, je kan hem pas open maken als je er af moet. Ik schrok de eerste keer echt helemaal kapot, dacht dat ie stuk was gegaan omdat ik de safety bar niet meer omhoog kreeg XD

Arnie777 op 19 dec 2018 00:45

Waarom zou je hem eerder willen openmaken dan dat je veilig uit kan stappen? 🧐

Skimams op 19 dec 2018 12:58

Omdat het voor mij(195cm+helm) best lang duurt vanaf dat de beugel omhoog begint te gaan totdat ik ook echt kan uitstappen. Zeker in de zomer, met kids erbij, wil ik zo snel mogelijk zijn, zodat ik eerst mijn fiets en dan die van mijn dochtertje kan uitladen van het stoeltje voor ons.
In de winter is het iets minder kritisch, maar het is toch een vervelend idee dat je nog half bezig ment met de beugel omhoog te doen als de “landsings zone” al weer voorbij is. Mag je weer mee naar beneden ;-)

*bericht bewerkt door Slim op 19 dec 2018 15:53

En aan het begin ging die automatische beugel ook heel vroeg dicht, nog voor we het liftstation uit waren. Sinds ik (met mijn lange benen) eens een keer de sneeuw geraakt heb en van het stoeltje getrokken werd, ben ik er streng in dat de beugel pas dicht gaat als we ruim lucht onder de voeten hebben.
Ik wens niet dat mijn knieën tegen de beugel vast zitten en mijn skis in de sneeuw…

*bericht bewerkt door Slim op 19 dec 2018 15:58

En als je nog instructie nodig hebt om zo’n stereo type te worden:

https://youtu.be/YPg4HuIQt9c

[quote]Ja, die in Winterberg gaat ook automatisch open, en inderdaad @Arnie777, die gaat pas veel later open dan je hem normaal zelf open maakt. Normaal staat op de laatste paal voor het topstation “raise the bar” en dan doen we dat ook. Die in Winterberg ging pas open toen ik met mijn voeten al voorbij de uitstap streep was. Inderdaad een spannend moment de eerste keer.
[post]Slim op 19 dec 2018 15:48[/post][/quote
]
Oh? Voorbij de uitstapstreep pas de beugel los? Da’s een beetje laat misschien. Ik heb in Winterberg gelukkig nog nooit gehad dat een beugel te laat openging maar ben daar ook nog nooit met een fiets omhoog gegaan maar alleen op skies. En ik ben niet lang, 1.68 maar.

mama on a mission in the snow

@luuk777w @Slim

Ik zat afgelopen winter voor het eerst in een lift waarbij de beugel werd vastgezet. Vind ik helemaal niks, je kan hem pas open maken als je er af moet. Ik schrok de eerste keer echt helemaal kapot, dacht dat ie stuk was gegaan omdat ik de safety bar niet meer omhoog kreeg XD

Arnie777 op 19 dec 2018 00:45

Waarom zou je hem eerder willen openmaken dan dat je veilig uit kan stappen? 🧐

Skimams op 19 dec 2018 12:58

Tsja, misschien dat wij een andere perceptie hebben van veilig uitstappen, maar voor mij is dat zoals @slim zegt, de beugel omhoog bij de laatste toren voor de lift, zodat er niet gehaast hoeft te worden en je jezelf duidelijk kan klaarmaken voor de afzet. Als de beugel gewoon iets eerder open zou gaan heb ik er verder geen problemen mee.

Freeride = Life

@luuk777w @Slim

Ik zat afgelopen winter voor het eerst in een lift waarbij de beugel werd vastgezet. Vind ik helemaal niks, je kan hem pas open maken als je er af moet. Ik schrok de eerste keer echt helemaal kapot, dacht dat ie stuk was gegaan omdat ik de safety bar niet meer omhoog kreeg XD

Arnie777 op 19 dec 2018 00:45

Waarom zou je hem eerder willen openmaken dan dat je veilig uit kan stappen? 🧐

Skimams op 19 dec 2018 12:58

Tsja, misschien dat wij een andere perceptie hebben van veilig uitstappen, maar voor mij is dat zoals @slim zegt, de beugel omhoog bij de laatste toren voor de lift, zodat er niet gehaast hoeft te worden en je jezelf duidelijk kan klaarmaken voor de afzet. Als de beugel gewoon iets eerder open zou gaan heb ik er verder geen problemen mee.

Arnie777 op 19 dec 2018 16:29

Ja, precies dat. Hij gaat zo laat open. Ik heb in best wel wat liften gezeten die dat hebben en ze gaan dan echt gewoon midden in het station pas open. Normaal sta ik dan alvast zodat de lift mij een klein duwtje kan geven, vooral bij die 8 zitters is dat fijn als je aan de binnen kant zit.

*bericht bewerkt door luuk777w op 20 dec 2018 00:46

Wintersport, het beste wat er is.

Plaats een reactie