Waarom Italië of Frankrijk ipv Oostenrijk

Heb ik 20 jaar geluk gehad. En altijd op vrijdag of zaterdag begin kerst- en voorjaarsvakantie. Echt maar 1x wat oponthoud door gehad. Lekker hoor, achter de drukte aan ;)

Edwin van Riel

Waarschijnlijk ons pas opgevallen toen we er een keer voor moesten stoppen. Dit jaar alagna, dus of simplonpas of autotrein. Ben benieuwd hoe vlot dat allemaal gaat.

Edwin van Riel

@evr66. De tijd gaat snel.@DrPhil. Ee tijd gaat te snel.

Hulst op 19 dec 2018 20:17

2042 is dichterbij dan 1994 @Hulst. Bizar toch? De tijd gaat veel te snel.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane. En in mijn geval in de overdrive.

Hen48

@miepmiep je kan niet in een keer skien naar croisette. We door naar de sunny express lift te skien.
Je zou een stukje naar benden kunnen lopen en dan direct via de groene piste naar croisette.
Als het voor de skiles is dan kan je ook direct naar Bruyeres wijk skien daar zit ook een ski school.
Mocht je meer vragen hebben kan je me ook een pb sturen ben er al meerdere keren geweest.

*bericht bewerkt door Marco_ski op 19 dec 2018 20:33

@Marco_ski.of je neemt een leuke omweg. Via de dubbele Bruyeres lift naar de Mont la Chambre en terug naar beneden naar Croisette. Vanuit Bruyeres heb je in feite dezelfde mogelijkheden om hogerop te komen als vanuit Croisette. Je hoeft dus niet perse naar Croisette.

Hen48

@miepmiep je kan niet in een keer skien naar croisette. We door naar de sunny express lift te skien.
Je zou een stukje naar benden kunnen lopen en dan direct via de groene piste naar croisette.
Als het voor de skiles is dan kan je ook direct naar Bruyeres wijk skien daar zit ook een ski school.
Mocht je meer vragen hebben kan je me ook een pb sturen ben er al meerdere keren geweest.

Marco_ski op 19 dec 2018 20:32

Dankje . Zo’n vermoeden had ik al . De skischool waar wij heen gaan is in la croisette . Ik had gehoopt dat bii deze hoger gelegen appartementen wel kon .

Ik denk dat de gemakkelijkste manier is vanuit Bruyeres naar de Reberty lift skien (vrij korte blauwe afdaling), de Reberty lift omhoog nemen en vervolgens naar beneden richting Croisette. Het zijn allemaal betrekkelijk korte afstanden.

Hen48

Ik denk dat de gemakkelijkste manier is vanuit Bruyeres naar de Reberty lift skien (vrij korte blauwe afdaling), de Reberty lift omhoog nemen en vervolgens naar beneden richting Croisette. Het zijn allemaal betrekkelijk korte afstanden.

Hulst op 19 dec 2018 20:51

Klopt helemaal , maar dat redt je niet als je om 9:00 paraat moet staan bij de skischool .

Ik denk dat je niet langer bezig bent dan dat je bijvoorbeeld uit de wijk Preyerand moet komen.

Wij hebben er al 4 keer verbleven met vrienden. ik vind de locatie om te skien ideaal je kan smiddags makkelijk terug naar het appartement en s’ochtend heb je keus tussen: Sunny express, bruyeres, la masse 1

Ik denk dat je niet langer bezig bent dan dat je bijvoorbeeld uit de wijk Preyerand moet komen.

Wij hebben er al 4 keer verbleven met vrienden. ik vind de locatie om te skien ideaal je kan smiddags makkelijk terug naar het appartement en s’ochtend heb je keus tussen: Sunny express, bruyeres, la masse 1

Marco_ski op 19 dec 2018 21:04

Klopt maar blijven we denk ik als we weer naar Les Menuires gaan in la croisette zitten . Met 2 kleine kids en skies sjouwen is niet mijn favoriete bezigheid in de vakantie .

@marco_ski. Vanuit Preyerand heb je natuurlijk nog de personenlift die van 's morgens vroeg tot 's avonds laat naar Croisette v.v. gaat. Daaroor ben je niet afhankelijk van de liften. Dat kost, afhankelijk van het appartement waar je in Preyerand verblijft, 10 tot 15 minuten. En zonodig kun je nog met de rondrijdende busdienst die door Preyerand rijdt en uiteraard ook Croisette aandoet. Dat laatste kan natuurlijk ook vanuit Bruyeres. Het is een kwestie van de dienstregeling bekijken.

Hen48

Maar eh, wat heeft dit nog van doen met fr vs it vs at? :)

Edwin van Riel

Zeker wel. Ski in/ski out in Frankrijk blijkt toch nog ingewikkeld te zijn, dat wordt nu wel duidelijk :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@evr66. Je hebt een beetje gelijk.@Roy83. Een kwestie van goed voorbereiden. Uiteindelijk is alle informatie te vinden. Ook met hulp van dit forum. En…contacten in de skikelder.

Hen48

Zeker wel. Ski in/ski out in Frankrijk blijkt toch nog ingewikkeld te zijn, dat wordt nu wel duidelijk :).

Roy83 op 20 dec 2018 08:30

Haha nee valt reuze mee hoor . Behalve als net alleen die ene ski school wil 🤣

@miepmiep je kan niet in een keer skien naar croisette. We door naar de sunny express lift te skien.

Je zou een stukje naar benden kunnen lopen en dan direct via de groene piste naar croisette.
Als het voor de skiles is dan kan je ook direct naar Bruyeres wijk skien daar zit ook een ski school.
Mocht je meer vragen hebben kan je me ook een pb sturen ben er al meerdere keren geweest.

Marco_ski op 19 dec 2018 20:32

Dankje . Zo’n vermoeden had ik al . De skischool waar wij heen gaan is in la croisette . Ik had gehoopt dat bii deze hoger gelegen appartementen wel kon .

miepmiep op 19 dec 2018 20:44

Het stukje dat je moet lopen is echt niet heel ver hoor. Of schuifelen op de ski’s. Dat moeten er al velen. Er zit een parkeerplaats helemaal boven. Via daar loop je naar de andere kant en ski je zo naar de croisette. Is ongeveer 50m lopen. Ik zou Du Soleil van harte aanbevelen!

*bericht bewerkt door Bennie op 20 dec 2018 10:25

@miepmiep je kan niet in een keer skien naar croisette. We door naar de sunny express lift te skien.

Je zou een stukje naar benden kunnen lopen en dan direct via de groene piste naar croisette.
Als het voor de skiles is dan kan je ook direct naar Bruyeres wijk skien daar zit ook een ski school.
Mocht je meer vragen hebben kan je me ook een pb sturen ben er al meerdere keren geweest.

Marco_ski op 19 dec 2018 20:32

Dankje . Zo’n vermoeden had ik al . De skischool waar wij heen gaan is in la croisette . Ik had gehoopt dat bii deze hoger gelegen appartementen wel kon .

miepmiep op 19 dec 2018 20:44

Het stukje dat je moet lopen is echt niet heel ver hoor. Of schuifelen op de ski’s. Dat moeten er al velen. Er zit een parkeerplaats helemaal boven. Via daar loop je naar de andere kant en ski je zo naar de croisette. Is ongeveer 50m lopen. Ik zou Du Soleil van harte aanbevelen!

Bennie op 20 dec 2018 10:24

Dat zijn toch de nieuwste appartementen die daar gebouwd zijn ? Volgens mij heb ik die gebouwd zien worden . Begin februari maar eens poolshoogte gaan nemen daar .

*bericht bewerkt door miepmiep op 20 dec 2018 10:51

Plaats een reactie