Thule fluitconcert (ski adapter)

Hey, dit jaar heb ik een nieuwe skibox aangeschaft (Thule Motion). Fantastische box vergeleken met de vorige. Je voelt en hoort hem absoluut niet. Uiteindelijk ook maar de ski adapter gekocht (3 paar ski’s) https://www.thule.com/nl-nl/nl/cargo-carrier/cargo-accessori…

Heel handig ding voor de ski’s en als tussenschot voor andere bagage … tot je er mee rijdt. Vanaf 60 km/u wordt het een regelrecht en niet te harden fluitconcert. De oorzaak ligt bij de vrij grote schroefdoppen van de ski adapter die onderaan (buiten) de box worden gemonteerd. Wat een dom ontwerp … jeezes. Heeft iemand een tip of ervaring hiermee? Ik denk de ski’s dan maar zonder adapter in de box te gooien. Da’s minder netjes en minder goed voor de ski, maar ik ga dit weekend geen 1000km rijden met dat gefluit boven m’n hoofd.

Ik leg ook mijn ski’s zonder adapter in de skibox. Goed vastzetten met de strap. Geen enkel probleem.

Ik heb precies dezelfde ski adaptor… Maar absoluut geen enkel probleem met fluitconcert. Muisstil… Ik heb wel een andere thule box… mosschien ligt het daaraan?

Click. Click. Peace

Ook ik heb de skies zonder adapter in een Thule, nergens last van.

ik gebruik ook de adapter in combinatie met een Thule skibox.
Geen last van fluitend geluid.

Dat is wel vervelend. Misschien helpt het als je die doppen stroomlijnt met duct tape. Kan ook dat het daardoor nog erger wordt :-). Verder heb je denk ik niet veel opties naast het thuislaten van de adapter of de radio heel hard aan…

Of een andere bout plaatsen ;-)

Click. Click. Peace

heb dit ook eens gehad maar dat lag aan de dak dragers waar een dun stangetje onder zat, dit op kunnen lossen door er een buisisolatie omheen te doen en daarna was het gefluit weg.

misschien kun je wat doen aan de luchtstroming doen door e.e.a. af te tapen.

@Hupla,
Ik herken dit fluit probleem niet en moet zeggen verhuur toch aardig wat Thule boxen.
Wellicht een idee om de Thule T-track adapters aan te schaffen, schroef je de box aan de dakdragers vast, zie foto.

null

Groeten, Harald

oplossing:

null

don't count the days, make the days count !

dubbel, excuses

*bericht bewerkt door Droopy-d op 18 dec 2018 15:32

don't count the days, make the days count !

Alvast dank voor de suggesties ;-)
Kan er wel om lachen hoor, maar het is ook zo dom. Doe je die toch wel behoorlijke investering en dan dit? Mja … Ik heb Thule een mailtje gestuurd. Als ik wat van ze hoor, dan laat ik het hier ook weten.
Net nog met een collega een ritje gemaakt. Die kwam niet meer bij van het lachen en ik kon het ook niet meer houden. Het is dus geen typische dakkoffer sound (woooesch), maar echt een heel hoge fluittoon (fwiiiiiiiiiii) en vooral heel erg luid. Zo luid zelfs dat mensen je beginnen nakijken.

*bericht bewerkt door Hupla op 18 dec 2018 15:56

@Harald3 - dat lukt niet bij deze box, die heeft zo’n klem met draaiknop voor de bevestiging op de dakdrager. De bout voor de ski adapter moet naast die klem door de box. Het is ook niet mogelijk om de bout omgekeerd te monteren, die moet onderaan worden vastgezet.
Anders was dat een goede oplossing geweest, idd.

*bericht bewerkt door Hupla op 18 dec 2018 15:55

is de knop waarvan jij zegt die dan onder de box hangt “hol” van de onder/bovenkant ?

zoals op de foto zeg maar:

null

zo ja, zou ik zeggen hier even beginnen met afplakken vand e holle kant. als het hiermee verholpen is een hotglue pistool halen bij de action en de holle kant vullen.

kan goed zijn dat de holle kant als soort van “panfluit” effect zorgt ( maar dan zonder de cd verkopende indianen ). al heeft het geluid wat je omschrijft “fwiiiii” veel weg van Celine Dion / my heart will go on

*bericht bewerkt door Droopy-d op 18 dec 2018 16:10

don't count the days, make the days count !

Het kan zijn dat die minder of niet fluit als de afstand tussen dak en dakkoffer groter is. Heb je al geprobeerd de koffer niet in het midden maar aan de zijkant te plaatsen? Daar is de afstand tot het dak vaak net iets groter.
En anders is het een ondeugdelijk product en kun je de koop ongedaan maken.

And the winner is … @Droopy-d :-) :-) :-)

Duct tape over de panfluit gaten heeft het neurotische gefluit onmiddelijk doen verdwijen. Ook Thule gaf snel antwoord. Zij stelden voor om de box en dragers te verplaatsen en zo de luchtstroom anders te breken. Zal vast ook gewerkt hebben.

Thanks voor jullie tips en posts!

Shipss te laat, was een plaatje aan het zoeken van de panfluitgaten want ik heb het zelfde gehad :(

Zelf heb ik bij een Hapro dealer Rubber strips gekregen welke je op de juiste lengte knipt en in de sleuven kan plaatsen.
Ductape, hoe goed ook, kan nog wel eens loslaten…

And the winner is … @Droopy-d :-) :-) :-)

Duct tape over de panfluit gaten heeft het neurotische gefluit onmiddelijk doen verdwijen. Ook Thule gaf snel antwoord. Zij stelden voor om de box en dragers te verplaatsen en zo de luchtstroom anders te breken. Zal vast ook gewerkt hebben.

Thanks voor jullie tips en posts!

Hupla op 18 dec 2018 17:39

Heb ik nu een panfluit cd gewonnen ?

don't count the days, make the days count !

Mooi dat het is opgelost.

null

Probleem zit hem dus in de schroef van foto 3? Klopt?
Kun je die niet vervangen voor een moer/moertje?

Groeten, Harald

@Harald3, ja dat is de schroefknop die het lawaai veroorzaakt. Die knop is hol / open aan de onderzijde (zeshoekige opening) en daarin zit de rest van de schroef. Als ik dat zou opvullen met lijm, krijg ik em natuurlijk nooit meer los omdat die schroef daar door komt. Als Thule een zeshoekig dopje had meegeleverd, om die opening af te sluiten, dat zou de beste oplossing zijn geweest. Een andere moer kan zeker (denk dat het een M6 draad is), maar dan ga ik ook de slijptol erbij halen om de schroef in te korten. Als ik nog tijd vind voor we vertrekken, dan ga ik dat zeker doen en anders wordt het duct tape tot we weer terug zijn.

@Harald3, ja dat is de schroefknop die het lawaai veroorzaakt. Die knop is hol / open aan de onderzijde (zeshoekige opening) en daarin zit de rest van de schroef. Als ik dat zou opvullen met lijm, krijg ik em natuurlijk nooit meer los omdat die schroef daar door komt. Als Thule een zeshoekig dopje had meegeleverd, om die opening af te sluiten, dat zou de beste oplossing zijn geweest. Een andere moer kan zeker (denk dat het een M6 draad is), maar dan ga ik ook de slijptol erbij halen om de schroef in te korten. Als ik nog tijd vind voor we vertrekken, dan ga ik dat zeker doen en anders wordt het duct tape tot we weer terug zijn.

Hupla op 18 dec 2018 20:36

hotglue gebruiken met zo een pistooltje van de action.

Heel makkelijk eruit te drukken als het weer los moet

don't count the days, make the days count !

@Hupla,
Of een lange bout vanuit de onderzijde waar nu de schroefknop zit en dan gat boren in de ski adapter en op de plek van foto 3 waar de hand zit een bout vast draaien.

Tis maar een idee.

Ducktape is makkelijker denk ik, zou de rol wel meenemen.

Groeten, Harald

Ik zou thule ook nogmaals contacten, dat je het probleem op deze manier hebt opgelost. Tevens zou ik gelijk vragen naar een betere oplossing (lees andere dop/bout), ze hebben toch een naam hoog te houden. Ik kan mij niet voorstellen dat ze de ductape oplossing stimuleren… Maar in ieder geval top dat het is opgelost!

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Heerlijk topic👍😃
Waar er met een lach en wat “off topic” toch tot een passende oplossing gekomen is☃️

Zo zie je maar dat er zonder meteen te beginnen met zaniken omdat het antwoord je niet aanstaat of geroepen wordt dat men alleen maar on topic mag blijven je toch tot een passend einde kunt komen.
Hoe komt dit dan: 1. Topic starter is zelf iemand die met een glimlach in het leven staat🥳🥳 2. Het topic niet meteen met een rode kaart beboeten maar laten leven🥳🥳

Anyway ik heb met een grote glimlach dit hele topic gelezen en @Hupla gaat nu als een MacGyver de wegen trotseren🥶

LA NORMA😍☃️

Plaats een reactie