Opening Pistes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Montafon

Hallo Allemaal,

We gaan aankomende zaterdag naar het Montafon gebeid, Alleen zie ik dat nog niet veel pistes open zijn. nog maar 57 KM van de 135 KM.

Iemand enig idee of deze met kerst open gaan? of dat er nog niet genoeg sneeuw is om deze allemaal open te laten gaan.

En wat zijn de ervaringen met de ski route (dalafdaling) naar Gaschurn? aangezien ons gehuurde huis hier aan gelegen is is deze te doen of eerder een materiaal sloper dan piste?

Bedankt voor de reacties

Emiel

Het is nog voorseizoen. Ik verwacht dat er meer open is in de kerstweek. De skiroute is wel twijfelachtig, daarvoor moet er eerst genoeg sneeuw liggen.

@hessel,

Bedankt voor je reactie idd de skiroute, kan ik me voorstellen dat daar extra sneeuw voor nodig is.

Laten we hopen dat er nog wat meer open gaat tijdens kerst

Tenzij alle weermodellen de bal misslaan, zal de dalafdaling in Gaschurn niet open zijn. Enkel in een zéér sneeuwrijke winter tot in het dal (wat verleden jaar dus niet was!!!) wordt deze, niet besneeuwde route, geopend. In de voorbije jaren dat ik deze heb kunnen doen, leert mijn ervaring dat deze onderaan er snel slecht bij ligt (ijsplaten en modder). Ook leert mijn ervaring dat dit skigebied bij/tijdens de seizoensopening en na sneeuwval niet tot de snelste leerlingen van de klas hoort wat betreft pistes prepareren. Voor de rest een leuk gebied hoor!

@erik,

bedankt voor je reactie, ijs en modder worden we niet gelukkig van ;) dan zal het jammer genoeg de lift zijn waarmee we naar beneden gaan. Dan gaan we het meemaken hoeveel er open is… hoop nog op iets meer dan nu.

Wij waren er afgelopen weekend en zaterdag ging er onaangekondigd nog heel veel extra open. Voor ons was er meer dan genoeg te skiën in ieder geval!

Wij gaan in de Krokusvakantie ook voor de 2maal terug, zit nu al af te tellen…

Op de Hochjoch en Grasjoch is er toch al veel open.
Zelfs de Hochjoch Totale tot in Schruns is open, 12km aan één stuk, zeker doen!

Op Silvretta Nova zijn nog heel wat pistes toe maar je kan ook een dagje Gargellen of Golm doen, Golm is muv de Zwarte Diabolo volledig open.

Ik denk dat je niet mag klagen voor deze tijd van het jaar…
Veel plezier

@Triple-T Had het gezien de Hocjjoch Totale die gaan we zeker doen :)

klagen… welnee ik mag zo vroeg in het seizoen al skien ik klaag zeker niet… ;) skien en klagen gaat niet samen
@lein goed om te horen helemaal super heb er in ieder geval zin in hoor veel goede reacties over het gebied ga hier nu zelf voor de eerste keer heen.

Zondag en maandag komt er een pak sneeuw aan maar sneeuwgrens zal te hoog liggen voor de dalafdalingen, daar is het eerder waterskiën. Dus boven de 1500m zullen ze wel wat extra pistes kunnen openen.

Ik had het gezien idd… zou fijn zijn als de vorst grens nog iets zakt…

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/cace5130e1faab77622718a8...

Amai, mooie vooruitzichten
De eerste week van maart mag er ook zo uitzien…

@EmielZ, ga zeker ook een dagje naar Gargellen. Vorig weekend was dat met de verse sneeuw en strakblauwe luchten echt de moeite waard😊

Amai, mooie vooruitzichten
De eerste week van maart mag er ook zo uitzien…

Triple-T op 20 dec 2018 15:00

…en de eerste van januari en februari. 😉

@lein ja heb ik gehoord ga ik zeker een dagje doen. schijnt echt leuk en mooi te zijn.
@triple-t zijn zeker mooie vooruitzichten

Plaats een reactie