boots steken uit bij snowboard

Hoi!

Afgelopen weekend een nieuw board gekocht, 162W … gisteren bindingen erop gedaan en zag dat mijn schoen nog steeds redelijk uitsteekt, is dit erg?

null

Zoals hierboven is te zien is dit ongeveer het geval… mijn vorige board was oud en 157… ik heb nu ook het gevoel dat het stuk tussen voorste binding en nose erg kort is… misschien gezichtsbedrog? het kan ook zijn dat dit komt omdat ik nu wijder sta als op mn oude board… zijn er richtlijnen voor de wijdte?

Bedankt vast!!

Iets oversteken is geen probleem, je neus en je hak zijn meestal is schuin afgekant. Verder is de exacte positie van je voeten afhankelijk van jezelf, kwestie van uitproberen en aanpassen, net zo lang tot jij de voor jou beste stance hebt. Succes!
P.S. zelfs met een W nog uitstekende schoenen? Welke maat heb je dan wel niet?! ;)

Iets oversteken is geen probleem, je neus en je hak zijn meestal is schuin afgekant. Verder is de exacte positie van je voeten afhankelijk van jezelf, kwestie van uitproberen en aanpassen, net zo lang tot jij de voor jou beste stance hebt. Succes!
P.S. zelfs met een W nog uitstekende schoenen? Welke maat heb je dan wel niet?! ;)

Marijnt op 19 dec 2018 14:28

Stond er ook van versteld… heb 44,5 snap het ook niet haha…

Heb je een foto van de situatie en ik ben eigenlijk ook wel benieuwd welk board je hebt. Ik heb zelf schoenmaat 47 maar nog nooit een wide board gehad waar het een probleem was.

Born to Ride

Heb je een foto van de situatie en ik ben eigenlijk ook wel benieuwd welk board je hebt. Ik heb zelf schoenmaat 47 maar nog nooit een wide board gehad waar het een probleem was.

Matthias123 op 19 dec 2018 14:34

Volgens mij is het verschil tussen “normaal” en “wide” maar ca 4 a 5 mm als ik het goed heb…

ik heb de salomon Sight 2019 162W, begrijp het ook niet helemaal… foto heb ik niet maar hierboven geschetst… kan nog wel fotos maken wordt dan vanavond

*bericht bewerkt door nck0180 op 19 dec 2018 14:40

Ze steken altijd wel wat over, maar voordat je daar last van hebt moet je echt op de piste liggen bij het carven. Zoiets als dit:

null

En volgens mij hebben carvers dan weer een meer forward stance, waarbij het uitsteken alweer minder is geworden…

Hoe was dit bij je vorige board dan? Was dit geen wide? Heb je daar ooit mee ervaren dat je onderuit gleed omdat je de kant optilde met het raken van de sneeuw met je tenen/hak? Ik zou me er denk ik niet te druk om maken.

*bericht bewerkt door Juul op 19 dec 2018 16:28

Hoe was dit bij je vorige board dan? Was dit geen wide? Heb je daar ooit mee ervaren dat je onderuit gleed omdat je de kant optilde met het raken van de sneeuw met je tenen/hak? Ik zou me er denk ik niet te druk om maken.

Juul op 19 dec 2018 16:27

Dat was geen wide nee, ik heb dat board een jaar of 10 gehad maar het was echt tijd voor vernieuwing haha. Daar staken ze iets meer uit als op mn nieuwe board maar echt last heb ik er niet van gehad behalve als ik idd echt goed plat ging… het moet ook wel goed komen!

Nu nog even (heel erg) wennen aan hoe wijd ik hierop sta, dat is wel ff een verschil haha

Je kan ze ook weer wat naar binnen plaatsen als je dat fijner vind.
Maar een beetje overhang is inderdaad vrij normaal, pas als je echt plat gaat liggen moet je extreem breed of inderdaad met een forward stance gaan staan (kijk maar hoe smal de slalom plankjes zijn).

Een beetje overhang blijf je altijd houden, zelfs bij wideboards. Maar er is geen vaste maat voor de breedte van een 162W board. Bij het ene merk kan dit 25.8mm zijn en bij het andere 26.8mm.
Voor mij persoonlijk geen board meer dat minder breed is dan 26.5mm, al heb ik ook maat 45/46 (ligt aan de schoen).

Daarbij wijkt de buitenafmetingen per schoen ook af. Bij een extreem grote buitenschoen is toe/heeldrag veel eerder een probleem.

Ze steken altijd wel wat over, maar voordat je daar last van hebt moet je echt op de piste liggen bij het carven. Zoiets als dit:

null

Juul op 19 dec 2018 16:27

Dit is dus echt niet waar. Ik heb vorig jaar eens een paar dagen een Salomon Split 160 gebruikt en offpiste tijdens het touren geen probleem. Maar op de piste ging ik bij bijna elke heelside bocht op mijn plaat. Pas na een aantal afdaling kwam ik erachter dat mijn hakken telkens de piste raakte en dan val je gegarandeerd. En ik ga echt niet zo plat als op die foto. Dit board had een waist van 26mm, wat bij sommige merken al onder wide valt.

*bericht bewerkt door Jeroen999 op 20 dec 2018 08:31

44,5 zou geen overhang moeten geven toch, zeker niet op een wide board.

Foto’s zeggen meer waarschijnlijk.

hoi,

ik ben heel erg benieuwd of jullie mij wellicht ook wat tips kunnen geven? ik heb snowboard schoenen maat 42 (30,5 cm tot afronden) en mijn board is 25 cm breed op het moment. ik had er vooral veel last van dat ik steeds blijf hangen. daarbij schuif je op ijs weg als een malle.

welke breedte en lengte board en maat bindingen zouden jullie adviseren?
ik ben 177 lang vrouw 50 kg 18 jaar en niet super ervaren.

ik ben alvast heel dankbaar voor jullie reactie!
Fleur

Je kan het beter vanaf de andere invalshoek bekijken, hoe board jij? Welk niveau heb jij? Bindingen moeten uiteindelijk vooral goed passend zijn voor jouw snowboardboots, maar afhankelijk van de stijl kun je verschillende bindingen kiezen, vooral meer of minder stijf

uhh ik ben best wel een beginner en vind freestyle erg leuk. ik houd niet zo van extreme snelheden en wil vooral veel controle hebben over wat ik doe.

ik board meestal links voor (gezelligste om te kletsen haha) maar ik kan evengoed rechtsvoor (2 benig/handig).

en verder idk haha

Plaats een reactie