Skibus

Zou je zonder skipas ook gebruik mogen maken van de skibus ( postbus). In al die jaren hebben ze mij er nooit naar gevraagd, ook nooit over nagedacht omdat we altijd wel een skipas op zak hadden. Nu gaan mijn ouders dit jaar mee. Ze gaan niet skiën, maar gebruik bus zou handig zijn. We gaan dit jaar naar Niederau ( ski juwel).

Officieel niet denk ik. Is reizen zonder geldig vervoersbewijs.

Piste riderrrrr

Als ik het goed lees, kan iedere toerist gratis onbeperkt gebruikmaken van de bus:
https://www.skijuwel.com/de/service/skibus

edit: je moet wel de gratis buspas op zak hebben, die je waarschijnlijk bij je hotel/chalet krijgt.

*bericht bewerkt door Auke83 op 21 dec 2018 22:36

Een vriendin van mij heeft in Gerlos tijdens het skiën haar arm gebroken en kon dus de piste niet meer op. Omdat ze nog wel met ons in het restaurant bovenaan de lift wilde eten, heeft ze haar skipas gehouden. Ondanks dat, mocht ze niet mee met de bus. De chauffeur geloofde niet dat haar skipas nog geldig was.
Dat is de enige keer dat ik heb meegemaakt dat het niet mocht.
Twee jaar later hadden we één wandelaar in onze groep, ook in Gerlos, en voor zo ver ik weet is zij steeds zonder pas mee gegaan.
Gewoon ter plaatse navragen, lijkt mij het handigste.

Uitrusten doen we thuis wel!

Skibus is gratis.
Postbus niet.
Opletten dus Welke bus je neemt.

Het staat er toch heel duidelijk?
Gäste der Region Alpbachtal Seenland können uneingeschränkt den Regiobus benützen. Zusätzlich zum Regiobus verkehren zwischen Kramsach, Reith i. A. und Alpbach sowie vom Dorf Alpbach zur Wiedersbergerhornbahn noch Skibusse.
Jeder Gast bzw. jedes Familienmitglied erhält beim jeweiligen Vermieter die kostenlose Alpbachtal Seenland Card. Diese gilt als Ausweis für die Fahrten mit dem Regiobus.
Zwischen den Skiorten der Wildschönau verkehren während der Wintersaison regelmäßig Skibusse (siehe Fahrplan). Die Benutzung ist gegen Vorlage einer gültigen Wildschönau Gästekarte kostenlos.

Allebei dus gratis, met een (gratis) Gästekarte.

En met Google translate:
Gasten van de regio Alpbachtal Seenland kunnen de Regiobus onbeperkt gebruiken. In aanvulling op de Regiobus rijden tussen Kramsach, Reith i. A. en Alpbach en vanuit het dorp Alpbach naar Wiedersbergerhornbahn nog skibussen.
Elke gast of elk lid van de familie ontvangt de gratis Alpbachtal Seenland-kaart van de respectieve verhuurder. Dit is geldig als een paspoort voor de reizen met de Regiobus.
Skibussen rijden tijdens het winterseizoen regelmatig tussen de skigebieden van de Wildschönau (zie dienstregeling). Het gebruik is gratis op vertoon van een geldige Wildschönau-gastenkaart.

Kijk… super bedankt.
De toeristenbelasting is best hoog in deze plaats. 2.50 p.p./ p.n dat zal ook wel een deel mee berekend zijn.
We hebben er zin in, de voorspelling is redelijk gunstig!

Plaats een reactie