Skimaatjes gezocht voor 2/3 dagen Winterberg/Landrgaaf tss 26 en 31/12

Hallo allemaal!

Ik wenste in deze periode ergens te gaan skiën, wat niet al te ver is (max. 600 km rijden) en voor max. 3 tot 5 dagen.

Je kan echter - gezien de weerberichten - enkel lekker skiën in zuiderse gebieden (bvb. Noord-Italië; zelfs de alpen zijn onzeker betreft mooie hemels). Zo ver reizen (2 dagen heen en terug) vind ik teveel input voor te weinig output. Omdat het weer vorig jaar ook al slecht uitviel tijdens de kerstvakantie, heb ik ook dit jaar niets op voorhand gepland en maar goed ook m.i…

Volgens de weerberichten van dit forum, is het de moeite om Winterberg de komende week in het oog te houden. Niet inzake sneeuwhoogte, want er zijn sneeuwkanonnen. Wel betreft het weer zelf: beetje zonnetje vangen misschien?

DUS TWEE OPTIES:

OPTIE WINTERBERG:

  • Twee tot 3 dagen, dus 1 tot 2 overnachtingen. Ergens tussen komende woensdag en vrijdag (niet het weekend, dat is te druk, zeker als het weer goed zit).
  • Vroeg vertrekken, samen rijden. Ik heb zelf geen winterbanden dus in dit geval zoek ik mensen die een wagen hebben met winterbanden!
  • Overnachtingen zoeken we samen op: we vinden wel iets…

OPTIE OVERDEKTE LANDGRAAF:

  • Eén of twee dagen, dus 0 of 1 overnachting
  • Als je van België bent, kan je meerijden: ergens af te spreken op mijn route van Brussel naar Landgraaf. Ben je van Nederland, dan treffen we mekaar aan op lokatie.
  • Ook hier: we zoeken samen naar een overnachting.

Mijn skiniveau: ergens tussen gemiddeld en boven gemiddeld. Het liefste doe ik rode brede pistes, waarbij ik soms goed snel maar vooral gracieus breed en dus diep in de bocht kan gaan… Maar ik pas mij graag aan, aan iedere skiër eigenlijk, zolang we maar pret hebben! Ik leer ook zeer snel en ben avontuurlijk, dus zeer goeie skiërs hoeven zich in deze zeker ook niet te onthouden!

P.S.: om echt het berggevoel op te snuiven tijdens een midweek, wacht ik af tot de Belgische Krokusvakantie: dat valt tussen 2 en 10 maart en dus buiten de Nederlandse vakantie -> minder druk. Zelf ben ik gebonden aan de Beglische vakantiedata.

Vele groetjes en fijne kerstdagen toegewenst!

Mar

*bericht bewerkt door Mar op 22 dec 2018 18:09

Rij dan een klein stukje door naar het Kleinwalsertal of zo. Winterberg is $@*)$@! druk met kerst (als er überhaupt nog goede sneeuw ligt tegen die tijd) en Landgraaf ben je met 2 uurtjes wel uitgekeken lijkt mij…

Inmiddels:

Ook Kleinwalsertal is een haalbare en interessante optie als alternatief voor winterberg.

Hartelijk dankt Harm voor de tip!! Betreft Landgraaf: ik ben er geweest. Indien je houd van inzoomen op techniek en je kan geen dagen weg van huis dan is dit heerlijk om te doen.

Groetjes,

Mar

@Mar Landgraaf tussen kerst en oudjaar betekend 2 afdaling per uur kunnen maken. Letten op techniek zit er niet in. De enige techniek die er dan is is slalommen tussen de andere mensen ;)

Born to Ride

Zuid Nederland heeft ook krokusvakantie tussen 2-10 maart en vergeet een groot gedeelte van Duitsland niet!

En tussen 2 en 10 maart is het carnaval. Heel Duitsland en katholiek België en Nederland lopen dan leeg richting alpen. Rustig kun je het dan niet noemen. Kies als nabij gelegen altenatief vooral (noord) Frankrijk. Daar zal het dan een pak kalmer zijn. Le Grand Massif, Massif des Aravis, La Clusaz, Espace Diamant of kleinere gebieden als Les Contamines, Areches-Beaufort, Praz de Lys-Sommand of een Skitour Roc d’Enfer-Bernex-Thollon les Memises.

*bericht bewerkt door Bennie op 22 dec 2018 23:56

Besten,

An32:
toch niet hoor. voorjaarsvakantie Zuid-Nederland is 23/02 - 3/03; terwijl de krokus in België
precies dan begint wanneer die van onze Noorderlingen eindigt: 2/03 - 10/03. Zoek het maar eens op.

Bennie:
Dat was inderdaad mijn plan: als het weer goed zit, ga ik begin maart naar Frankrijk. Dan ga ik voor vier dagen of zo. Voor nu wens ik snel even te kunnen skiën voor een dag of 2…
Betreft vakanties zit ook jij ernaast: voorjaarsvakantie Duitsland valt in het einde van maart, in Nederland het einde van februari en in België het prille begin van maart.
Terwijl nu in de kerstvakantie IEDEREEN OP SCHOMMEL IS :) !

https://www.schoolvakanties-europa.nl/schoolvakanties-duitsl…

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/schoolvakanties/ove…

Niet om de pret te verderven, maar de schoolvakanties in NL zijn mbt herfstvakantie, krokusvakantie en meivakantie slechts adviesdata. Scholen mogen daar van af wijken. Al jaren verkiest het grootste deel van zuid Nederland de week waar carnaval in valt. Dit jaar dus de week van 2-10 maart.
Zie deze website en vooral de opmerking onder het lijstje:
https://www.schoolvakanties-nederland.nl/schoolvakanties-201…

❄️

Hey Marije,

Bedankt voor deze informatie!

Groetjes,

Mar

Als je begin maart naar Frankrijk gaat zou ik gebieden zoeken die niet veel worden aangeboden door grote Nederlandse of Duitse aanbieders maar juist populair zijn bij de Fransen zelf. Denk aan Evasion-Mont Blanc, Espace Diamant, Serre Chevalier of Via Lattea. Dat ligt deels in Italië, en veel Italiaanse gebieden zijn dan ook een goedeoptie.

Plaats een reactie