Ervaring skiuitrusting transavia

Hallo,

Volgende week vertrek ik met transavia naar de sneeuw. Hebben mensen ervaring met het meenemen van ski’s in het vliegtuig? Raken spullen snel beschadigd of komen spullen soms niet aan? Ik vlieg vanaf schiphol.

Groeten,

Laurens

Wenn die Hölle zufriert, fahre ich da eben auch Ski.

Diverse keren met het vliegtuig mijn ski uitrusting meegenomen. Ik gebruik isolatiefolie om de bindingen en van die buisisolatie om de zijkanten van mijn ski’s te beschermen. De voor- en achterzijde met een lekker bult isofolie en een tiewrap omwikkelen. Dan in de skihoes en doe er ook vaak nog een skibroek of zo in. Dan twee tiewraps eromheen en alles blijft wel zitten. Ben paar keer de grote plas over gevlogen en nooit iets beschadigd of kwijtgeraakt.

*bericht bewerkt door MrSKi op 27 dec 2018 20:25

Nu een aantal keer gevlogen met skispullen mee, ging altijd gewoon goed. Inchecken gaat zoals altijd, je moet je ski’s daarna alleen afgeven bij een apart afgiftepunt (wijst zichzelf). Ik had mijn ski’s voor de zekerheid wel in een paar dekens gewikkeld, vooral de uiteindes en de bindingen, voor het geval het ergens tegenaan botst.

Ik ben 7 winters meerdere malen met Transavia geweest, nooit problemen gehad. Zorg dat je een goede tas hebt waar je materiaal in kan en dan moet het gewoon goed gaan

Ik ben met Transavia op Milaan gevlogen. Geen problemen. Maar ik heb een speciale skitas (Douchebag).

Ben een keertje met ze teruggekomen naar NL. Vliegtuig was bijna leeg (amper passagiers. meer stoelen leeg dan vol) en gewicht werd niet gecontroleerd. Geen schade. (Had het goed verpakt, maar ook een bijna leeg ruim helpt natuurlijk je spullen te beschermen.)

Dank voor alle reacties, ik wikkel de ski’s in met wat verhuisdekens.

Ik ben 7 winters meerdere malen met Transavia geweest, nooit problemen gehad. Zorg dat je een goede tas hebt waar je materiaal in kan en dan moet het gewoon goed gaan

Marijnt op 27 dec 2018 21:02

Klopt het dat je een aparte tas voor je ski’s en een voor je schoenen mag inchecken?

Wenn die Hölle zufriert, fahre ich da eben auch Ski.

Check de website, daar staat het op vermeld

Dubbel…

*bericht bewerkt door Marijnt op 28 dec 2018 12:09

Dank voor alle reacties, ik wikkel de ski’s in met wat verhuisdekens.

Ik ben 7 winters meerdere malen met Transavia geweest, nooit problemen gehad. Zorg dat je een goede tas hebt waar je materiaal in kan en dan moet het gewoon goed gaan

Marijnt op 27 dec 2018 21:02

Klopt het dat je een aparte tas voor je ski’s en een voor je schoenen mag inchecken?

Laurensios op 28 dec 2018 11:52

Ja dat mag. Als je verder geen ruimbagage meeneemt stop ik vaak nog wat grotere flacons vloeistoffen (shampoo ed) in mijn skischoenen ipv in de handbagage wat niet mag. Eén keer terug een fles wijn meegenomen (gokje) en bij aankomst in Nederland was hij nog heel.

Aftellen maar!

Check de website, daar staat het op vermeld

Marijnt op 28 dec 2018 12:08

Klopt, daar staat inderdaad dat je schoenen en ski’s mag meenemen. Er staat echter niet expliciet vermeld dat het in aparte tassen mag, ik zie sommige maatschappijen er wel voor aan om je dan bij de incheck balie staande te houden omdat je 2 tassen hebt ipv 1.

Ik kan in ieder geval met een gerust hart het vliegtuig in en genieten van een weekje sneeuw!

Wenn die Hölle zufriert, fahre ich da eben auch Ski.

Mijn ervaring is dat ze er niet moeilijk over doen. Ik doe alles in één tas, kleren, ski’s etc. Dat mag officieel niet, maar ze kijken er niet eens naar.

Ik ben met verschillende luchtvaart maatschappijen op wintersport geweest maar nog niet met Transavia.

Ik pakte mijn skischoenen als handbaggage in een kleine sporttas of trolley. Om kosten te sparen pakten we twee paar ski’s in 1 zak. Om de ski’s deed ik eerst een oude molton onderlaken zodat deze een beetje beschermd waren tegen stoten. Het gewicht was precies de toegestane 15 kilo.

Bij het inchecken moet je de ski’s bij een aparte balie “bijzondere bagage” afgeven.

Dank voor alle reacties, ik wikkel de ski’s in met wat verhuisdekens.

Ik ben 7 winters meerdere malen met Transavia geweest, nooit problemen gehad. Zorg dat je een goede tas hebt waar je materiaal in kan en dan moet het gewoon goed gaan

Marijnt op 27 dec 2018 21:02

Klopt het dat je een aparte tas voor je ski’s en een voor je schoenen mag inchecken?

Laurensios op 28 dec 2018 11:52

Dank voor alle reacties, ik wikkel de ski’s in met wat verhuisdekens.

Ik ben 7 winters meerdere malen met Transavia geweest, nooit problemen gehad. Zorg dat je een goede tas hebt waar je materiaal in kan en dan moet het gewoon goed gaan

Marijnt op 27 dec 2018 21:02

Klopt het dat je een aparte tas voor je ski’s en een voor je schoenen mag inchecken?

Laurensios op 28 dec 2018 11:52

Neem dikwijls skies mee naar Innsbruck . Huur daar een auto en rij naar het hotel in de Dolomieten. Altijd ok. Skies mee in het vliegtuig is aan de prijs. Een alternatief is schoenen en skies huren. Je hebt dan alleen handbagage ik geloof 10 kilo en dat is gratis.

Worden de skitassen überhaupt gewogen bij Transavia? Zo niet kan je mooi wat extra meenemen …

Zelf dit jaar ook met Transavia naar de sneeuw, dus ben benieuwd naar hoe het gaat. Maar er wordt vaak sowieso voorzichtiger omgegaan met de speciale bagage. Er zitten vaak gitaren en instrumenten bij, dus dan zijn ze vaak een stuk voorzichtiger.

Je mag bij Transavia (en KLM) ipv een gewone koffer één ski-uitrusting meenemen. Die mag dan max. 25kg zijn. Ik zit meestal rond de 20kg, inclusief alles. Die wegen ze dan. Ik weet niet of ze het ook wegen als je het als extra bagage bijboekt.

Je mag bij Transavia (en KLM) ipv een gewone koffer één ski-uitrusting meenemen. Die mag dan max. 25kg zijn. Ik zit meestal rond de 20kg, inclusief alles. Die wegen ze dan. Ik weet niet of ze het ook wegen als je het als extra bagage bijboekt.

DrPhil op 31 dec 2018 10:14

Incorrect, op de website staat MAX 15 kg

Wenn die Hölle zufriert, fahre ich da eben auch Ski.

Je mag bij Transavia (en KLM) ipv een gewone koffer één ski-uitrusting meenemen. Die mag dan max. 25kg zijn. Ik zit meestal rond de 20kg, inclusief alles. Die wegen ze dan. Ik weet niet of ze het ook wegen als je het als extra bagage bijboekt.

DrPhil op 31 dec 2018 10:14

Incorrect, op de website staat MAX 15 kg

Laurensios op 31 dec 2018 10:28

Dat is volgens mij als je hem als extra bagage boekt. Dat is ook duurder (€29). Het mag ook ipv een koffer. Dat is max 25kg.
Zo ben ik in april 2017 gevlogen naar Milaan.
Misschien dat Transavia die regeling inmiddels heeft gewijizigd.
Bij de KLM geldt die regeling in elk geval nog steeds.

*bericht bewerkt door DrPhil op 31 dec 2018 10:41

Correctie. Ik zie dat ik in april 2017 met Alitalia ben gevlogen. Die hebben dezelfde regeling als KLM (ski-uitrusting ipv koffer, max 25kg). Misschien dat Transavia die regeling dus niet heeft (gehad).

Correctie. Ik zie dat ik in april 2017 met Alitalia ben gevlogen. Die hebben dezelfde regeling als KLM (ski-uitrusting ipv koffer, max 25kg). Misschien dat Transavia die regeling dus niet heeft (gehad).

DrPhil op 31 dec 2018 14:08

Ik heb het nagevraagd en dat was inderdaad geen optie, ski uitrusting moet echt apart worden bijgeboekt.

Wenn die Hölle zufriert, fahre ich da eben auch Ski.

Ik ben inmiddels terug van vakantie. Door de enorme sneeuwdump minder geskied dan verwacht. Vliegen is daarentegen goed bevallen, de ski´s zijn netjes vervoerd zonder beschadiging. Echter als ik de afweging moet maken tussen bus of vliegtuig ga ik toch eerder voor een bus. Ik ben met het vliegtuig alsnog ruim 9 uur onder weg geweest omdat ik uit het zuiden van het land kom, de transfertijden waren dus op locatie en hier in Nederland erg lang. daarnaast waren de vliegtijden ook niet erg gunstig, 07:00 's ochtends vanaf Amsterdam en 21:40 vanaf Salzburg.

Bij de bus stap ik 's avonds in Maastricht op, slaap de hele nacht en kom de ochtend daarna redelijk uitgerust aan zonder transfers of overstap momenten.

Wenn die Hölle zufriert, fahre ich da eben auch Ski.

@Laurensios Vanuit Limburg kun je ook Düsseldorf overwegen. Eurowings vliegt op Salzburg.

Uitrusten doe je maar in de lift.

Plaats een reactie