Waar sneeuwzekerheid met Pasen (8 april - 20 april)?

Hoi,
Ik ben even aan het kijken voor een shortski in de paasvakantie… waar is het nog echt de moeite om zo laat in het seizoen te gaan skiën…
overal op de site lees ik dat na 13u het beste eraf is in al die hoger gelegen skigebieden…
Bedankt voor de tips!

Hoog, veel noorhellingen. Val Thorens, Tignes, Ischgl, Serre Chevalier…

Inderdaad de gebieden die Gigi hierboven al heeft genoemd, aangevuld met:

Sölden, Obergurgl, Paradiski, Zermatt, Saas Fee, Stubaier Gletscher, Hintertuxer Gletscher, Pitztaler Gletscher,…

Op de zuidgerichte hellingen en onder 2000m is het 's ochtends knalhard, tussen 11u en 13u perfect en na 13u slush. Noordgerichte hellingen boven 2000m hebben dan normaalgezien nog poederige sneeuw

*bericht bewerkt door Skiwi op 28 dec 2018 18:43

Hoog, veel noorhellingen. Val Thorens, Tignes, Ischgl, Serre Chevalier…

GiGi op 28 dec 2018 18:19

Misschien wat out of the box, maar ik denk dat Pila ook op dat lijstje mag (want veel noordhellingen en hooggelegen). Ik zou niet nu al boeken (ook al omdat er dan vast plek zat is) maar het is wel een leuke om in de gaten te houden, zeker voor een short-ski.

Het hangt er inderdaad echt vanaf. Vorig jaar was Sölden (en in mindere mate Gurgl) echt top midden april. Tignes en Val Thorens zijn echt een no-brainer. Altijd goed. En rond die tijd een groot gebied achter de hand.

Het beste er van af na 13.00 uur? Dat is ook zo, zo vaak helemaal niet waar. Ik heb meer pap geskied in januari en maart, dan eind april in Ischgl en ik heb het nog nooit zo koud gehad als tijdens Dutchweek in Valtho. Ik zou wel gewoon last minute boeken, kun je kijken waar de zon lekker schijnt.

I can stick uphill ice, on my saucer...

bedankt voor de tips ! ik zal idd het weer een beetje afwachten en last minute (weekje ervoor) boeken !
Veel plezier alleszins aan iedereen het komende skiseizoen!! Zalige periode toch hé! :)

Livigno is ook tamelijk sneeuwzeker, en ook nog eens gratie skipas bij een verblijf vanaf 4 nachten in een van de deelnemende hotels/appartementen.
Maar ik zou natuurlijk ook wachten met boeken tot enkele weken voor het vertrek.

SSSSStttttt @MorRonski …niet teveel reclame maken…laat hen de review van @Gigi over Mottolino-zijde maar geloven. 😉

*bericht bewerkt door dan58 op 28 dec 2018 21:36

Born to run. B.S.

Plaats een reactie