Advies nodig nieuw snowboard voor een dikke

Hallo forumleden,

Mijn eerste post maar met het zoeken op het forum heb ik het advies nog niet gevonden. Ik board al redelijk lang, ben een echte piste knaller en hou van hoge snelheid en snelle lange bochten garden. Springen, park, pijp en dat soort ongein is niet voor mij.

Ik ben man, 1,82 lang en hou je vast 118 kg zwaar. Ondanks mijn gewicht nog redelijk sportief en heb nog een aardige conditie (Fitness en squash).

Mijn huidige board is een oude(2006) Nitro Magnum Wide 165. Lekker plank maar ondertussen zo goed als versleten.

Ik wil graag een plank die bij mijn gewicht en wensen past.

Wie heeft er advies?

Frank

Met jouw gewicht, wensen en rijstijl ben ik bang dat alle direct-van-de-plank-planken die ik even kan verzinnen al snel te slap zullen zijn. Wat is het budget? Je zou bij Donek eens kunnen kijken…

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Ik denk dat je al snel bij de (hardboot) alpineboards uitkomt. Deze zijn echt gemaakt voor het zware carvewerk.

Born to Ride

Als ik hard boots wil ga ik wel skieen 😉, wat ik elke vakantie ook de helft van de dagen doe.

Zonder dollen, ik ben voorstander van softboots, koop plank en skies liever 2e hands.

Qua budget is dat sterk afhankelijk van de plank, ik zit zelf vast en kom er niet meer uit. Ik besef wel dat ik geen plank ga vinden waarbij ik in de range van gewicht zal vallen.

Alle advies is welkom.

Of je kijkt naar een SBX board. Ideaal als je van snelle lange bochten houdt.
En dan kun je kijken naar bijvoorbeeld F2 Eliminator, Kessler the cross, Sgsnowboards Force, OES BX. ( Die laatste heb ik zelf en kun je eventueel een keer proberen in Zoetermeer)
Een Donek zou ik aanraden als je precies weet wat je wilt. Dit zijn custom made boards die je kan laten bouwen naar de specs die jij wilt. Sean kan je daar ook prima bij helpen maar om nou 800+ euro uit te geven aan iets waarvan je niet precies weet of het wat voor je is is ook niet handig.
Op hardboots rijden is ook een optie maar dan word het wel een dure grap om dat onder de knie te krijgen. (Als je maat 43-43,5 hebt kun je dat ook eens proberen in Zoetermeer, eventueel andere maten op aanvraag)

Übung macht den meister!!!

Als ik hard boots wil ga ik wel skieen 😉

Alle advies is welkom.

Vallend_blad op 30 dec 2018 19:20

Als je echt wilt knallen ga je op hardboots rijden ;)

Übung macht den meister!!!

Voor grote dikke mannen is de Lib Tech Skunk Apes wel iets.
Die bestaan alleen maar in wide en grote maten. Twijfel je, pak je de 172W.

Ik weeg rond de 90kg en heb vrij lang op de 161W gereden. Hiermee kun je echt extreem hard. Zelf heb ik wel eens de 100km/h aangetikt op een perfecte dag. Dat ik niet harder ging lag enkel en alleen aan mezelf dat ik niet harder durfde. Het board voelde nog steeds even stabiel aan als op 60km/h. En er zijn maar zeer weinig zwarte pistes waar je echt veel harder kunt gaan dan die snelheid.

De truc is ook een rode lange piste te pakken, dan ga je de 100 over en komt de angst minder snel 😅

@Vallend_blad: kijk eens op de Duitse Marktplaats: eBay Kleinanzeigen. Daar worden Lib Techs e.d. aan veel zachtere prijsjes verkocht t.o.v. NL en B.

Plaats een reactie