Zomerskien Kitzsteinhorn (mei / juni 2019)

Hallo allen,

Omdat mijn vrouw 4 weken terug bevallen is, zit een wintersport vakantie er niet in dit jaar. Verder heb ik nog een zoontje van 3 die nog nooit geskied heeft.
Nu zitten we te kijken om als zomervakantie naar Oostenrijk te gaan. We hebben een leuk appartement gezien in Saalfelden.
Vanaf daar is de dichtsbijzijnde mogelijkheid om nog te skiën volgens mijn de Kitzsteinhorn.

Nu ben ik vooral benieuwd wat kunnen we ongeveer verwachten in mei/juni? Op de sites duurt het seizoen tot juni en soms tot juli?
Nu willen we er geen ski vakantie van maken, maar pappa wil eigenlijk nog wel een daagje skiën, wellicht met de rest van het gezin.
Dus ook niet onbelangrijk, wat zijn jullie ervaringen met het weer in de dalen rond mei? Is het dan al een beetje aangenaam? Is de eerste keer dat we in de zomer naar Oostenrijk willen gaan.

En is het eventueel te doen om dan met de kleine van dan ruim 3,5 jaar eens wat te proberen op ski’s?

@Jessedew:
In de dalen kan het dan al aangenaam zijn: in Mei 15-20 Graden is heel normaal en tot 12 uur kan er nog goed geskied worden.
April/Mei zijn we er zelf ook nog 1 of 2 keer.

Natuurlijk is niks zo veranderlijk als het weer…
Eind Juni hebben we al gezwommen in de Zeller See (beetje fris was dat wel nog…:-)), maar ook is het gebeurd dat we eind Juni niet tot Langwied (laagste punt KSH op 2000 mtr) konden komen met de MTB omdat er 20 cm sneeuw was gevallen tot 1500 mtr.

MfG,

Heb ook beide meegemaakt, van behoorlijk warm (graadje of 20) tot inderdaad aardig wat sneeuw vanaf ongeveer 150 meter en geloof een graadje of 8 in het dal met veel regen.

Als je een accommodatie zoekt bij een doorgaande weg naar een tunnel of pas over de alpenhoofdkam kun je bij slecht weer naar de andere kant waar het dan waarschijnlijk prachtig is. Ik zou niet als hoofddoel gaan om te skiën maar dat meer als een uitstapje voor 1 of 2x doen. Als je echt nog op de pistes wilt staan kun je beter vlak voor de sluiting naar val thorens of zo.

Als het goed is sluit de Kitzsteinhorn op 1 of 2 juni. Vaak is mei nog prima te doen op die hoogte. Of er ook helemaal naar beneden te skiën valt hangt af van de sneeuwval in april.

Plaats een reactie