welk skigebied kiezen

hoi skivrienden
dit jaar vertrekken wij 13 jan op skivakantie graag jullie advies naar oostenrijk of italie.
wij zijn met 4 mannen van 50 jaar en ouder goed niveau geen cracks. wij houden van lekker eten en rustig iets drinken .
vrij groot gebied,skiën veel per dag , wij hadden in gedachten nauders of koningsleiten, leogang .of iets anders zeg maar.
wij hebben al veel grote skigebieden gedaan zoals zermatt,grindelwald,lech,les 4 valles,samnaun,lenzerheide,alta badia.
graag jullie advies welke nog geschikt zijn voor ons.
grtjs nico
bedankt al voor de info

Ikzelf was niet zo kapot van het skigebied Nauders. Zo ligt bijvoorbeeld de lift buiten het dorp en zijn de pistes niet zo uitdagend als ik had gehoopt. Het gebied heb je al snel uitgeskied. Als je toch richting die kant gaat kun je in mijn ogen beter naar het gebied van Serfaus - Fiss - Ladis. Verder zijn Konigsleiten en Leogang in mijn ogen betere gebieden dan Nauders, voornamelijk door de grootte van het gebied en de grotere diversiteit die er te vinden is in deze gebieden! Daarnaast zijn het ook gezelligere gebieden.

Portes du Soleil misschien nog een idee? Groot aaneengesloten gebied, ideaal voor tochten - kies wel 1 van de centralere dorpen! Les Gets is bijvoorbeeld niet perfect gelegen om het hele gebied te verkennen, misschien Chatel of Avoriaz?

[edit] Hoewel Oostenrijk sneeuwtechnisch waarschijnlijk een stuk beter is…

*bericht bewerkt door Para op 02 jan 2019 21:03

Setting forth in the universe
  • Alpbachtal Wildschonau, mooi gebiedje, wellicht beetje aan de kleine kant (93 km).
  • Konigsleiten (zilertal arena) is ook een mooi gebiedje voor ieders wat wil.

Wat jessehuijers zegt: Ski Juwel (Alpbach en Wildschönau)
Leuk gebied met uitdagende pistes!

Een leuke genieterstip is dan het Bregenzerwald. Centraal kies je Au/Schoppernau. Daar zijn een aantal zeer aardige hotels met een goede keuken. Mellau als je iets meer sfeer wil en Warth als je wat meer een bergdorpervaring wil. Lekker skiën op de Diedamskopf, Mellau-Damüls en Warth-Schröcken. En in die laatste kun je nog eens een dag je pas uitbreiden om naar Lech te gaan. Bekend terrein ;)

Dienten zit je ook niet onaardig, maar het skigebied is wel wat beperkter gezien de eerdere ervaringen.
Leogang is best oké, maar niet een fantastisch uitgangspunt om het skicircus door te komen. Fieberbrunn is dan een eveneens authentieke locatie en je staat iets sneller middenin het skicircus.
Schladming/Rohrmoos is ook erg leuk. En heb je daar niet genoeg aan ben je met een goed half uur in Zauchensee of Flachau. Of ga lekker centraal in Wagrain zitten.

Als de après-ski niet belangrijk is, maar goede hutten op de piste wel en je de hossende meute wil ontlopen zonder helemaal buitenaf te zitten is Jochberg een ander alternatief. Het leukste gedeelte van Kitzski direct aan de lift en bij slecht weer is er nog een redelijke verbinding via het dal (heb ik laatst mogen ondervinden).

Als ik bovenstaande berichten lees, zou ik zeggen Serfaus - Fiss - Ladis.
En dan verblijven in Serfaus of Fiss.
Al het andere is redelijk klein (lijkt mij).

Ik ben zelf geen hollander maar Gerlos lijkt me nog wel iets voor jullie. Groot gebied, als je het nog groter wilt uitwijken naar Mayrhofen en genoeg uitdagende pistes aldaar.

Zie nu dat JesseHuijers Zillertaler arena (Gerlos, Koningsleiten,…) ook al heeft aangeraden.

*bericht bewerkt door Kasper op 02 jan 2019 22:31

Als je van lekker eten en drinken houdt en een mooi groot gebied, dan zou ik naar Alta Badia of een ander gebied in de Dolomieten gaan. Het eten was overal fantastisch en de uitzochten fenomenaal! Heel anders dan de Oostenrijkse bergen en na vorig jaar compleet verrast door de pracht. Ik zou niet naar Nauders gaan als je graag tochtjes wil maken en zo. Wel een leuk gebied maar een klein beetje beperkt.

Bergen + Sneeuw = ❤

Nog even mijn reisverslag om je over te halen voor Italië: https://www.wintersport.nl/forum/topic/394707

Bergen + Sneeuw = ❤

Plaats een reactie