Waar prepaid simkaart in Zwitserland kopen?

Beste wintersportliefhebbers,

Binnenkort vertrek ik (als Belg zijnde) op wintersport naar Zwitserland. Nu is bij mijn provider geen roaming in Zwitserland inbegrepen zoals thuis. Ik zou dus een simkaartje willen aanschaffen in Zwitserland (prepaid) om tijdens mijn vakantie toch een beetje internet te hebben.
Iemand ervaring met waar ik dit het beste koop en waar ik op moet letten?

Thanks!

Al wil je goedkoper, kies dan bijv lebara. Wil je geen gezeur, kies dan 1 van de 3 hoofdproviders: Swisscom, Sunrise of Salt (hebben allen goede dekking)

Thanks, enig idee waar ik deze van sunrise of salt kan kopen? Lokale postkantoren? Supermarkten?

*bericht bewerkt door Brggmn op 04 jan 2019 09:25

Die van Swisscom kan je kopen bij Swisscom verkooppunten:
http://shoplocator.swisscom.ch/en/locator

Zelfde geldt voor sunrise en salt. Even op hun websites kijken. Je moet je identificeren als je pre-paidkaart wil kopen dus vandaar niet standaard te krijgen bij elke supermarkt.
Bij grotere postkantoren kan je vaak wel terecht.
Overigens werkt in ieder geval swisscom al met de zgn e-sim, dus als je een telefoon hebt die daarmee om kan gaan (bijvoorbeeld de nieuwste iPhones), kan je ook een e-sim voucher kopen. Dan kan je op één telefoon je eigen Belgische simkaart én de Zwitserse simkaart gebruiken. Ik meen dat je dan kan instellen dat de Zwitserse kaart enkel voor data wordt gebruikt.
Ik heb zelf jarenlang swisscom prepaid gebruikt en ben daar wel tevreden over. Kost 2 CHF per dag en je hebt dan geloof ik per maand 4 GB data te gebruiken.

*bericht bewerkt door joepert op 04 jan 2019 17:15

Veel makkelijker, neem 1 maand voor 15€ Mobile Vikings kaart : bij hun valt Zwitserland onder EU tarief ;-)

Veel makkelijker, neem 1 maand voor 15€ Mobile Vikings kaart : bij hun valt Zwitserland onder EU tarief ;-)

Lucky22 op 26 jan 2019 19:05

Dat is slim. Volgens mij kan je dat ook doen met Vodafone en KPN, valt dacht ik ook onder het EU tarief in Zwitserland.

*keep cool and relax...*

FYI, het is een kaart van Salt geworden. Voor 10CHF een hele week gesurft aan 4G+

FYI, het is een kaart van Salt geworden. Voor 10CHF een hele week gesurft aan 4G+

Brggmn op 28 jan 2019 10:17

Waar heb je die gekocht?

Waar heb je die gekocht?

Skiwi op 4 mrt 2019 19:42

Oepsie, sorry, had deze compleet gemist… Heb die in het lokale postkantoor gekocht. Naast de opstapplaats voor de bus

Plaats een reactie