Advies voor een mooi skigebied.

Mijn ouders, mijn broertje en ik ga gaan ieder jaar één keer naar Flims en één keer naar een willekeurig skigebied. Mijn ouders zijn echte beginnelingen en vinden de pistes van Flims heel fijn. Hun perfecte gebied is: Brede pistes, veel blauw een mooie dalafdaling, het liefst moderne liften, sneeuwzeker, rustig en een groot gebied met veel variatie. Ik weet dat dit een hele waslijst is, maar misschien weten jullie het perfecte gebied voor m’n ouders. Als het ongeveer het zelfde niveau zou zijn als Flims is dat top.

*bericht bewerkt door Salomo op 03 jan 2019 18:44

Alta Badia. Hands down.

Gigi is met net voor, Alta Badia is inderdaad perfect!

En dan nog een keer: Alta Badia!

Hmm, niet echt Alta Badia met onderstaande criteria:

zijn echte beginnelingen. Hun perfecte gebied is:

  • Brede pistes (kan),
  • veel blauw (en) een mooie dalafdaling (hangt sterk van de locatie af)
  • het liefst moderne liften (ja, als je van heel veel gondels houdt)
  • sneeuwzeker (nee, wel skizeker),
  • rustig (alles behalve tegenwoordig)
  • en een groot gebied met veel variatie (check als je in staat bent om te profiteren van die grootte).

Ik weet dat dit een hele waslijst is, maar misschien weten jullie het perfecte gebied voor m’n ouders. Als het ongeveer het zelfde niveau zou zijn als Flims is dat top.

Salomo op 3 jan 2019 18:43

Je zou ook eens naar Kirchberg / Kitzbuhel of Skiwelt kunnen kijken. Veelal makkelijke brede pistes en de wereld aan variatie. Ontsloten door veel moderne gondel- en (stoeltjes)liften.

Alta Badia vond ik ook een mooi gebied die ook in dit rijtje zou passen. Wat @userd zegt klopt ook een beetje, maar zo is het met elk gebied. Toen wij er waren (vorig jaar januari) was het er trouwens niet super druk.

Bergen + Sneeuw = ❤

Op de drukte na zou ik ook Alta Badia zeggen. Misschien anders Obergurgl? Brede pistes, genoeg blauw (zeker aan de Hochgurgl kant), sneeuwzeker en hele goede liften. Alleen niet heel groot en niet enorm veel variatie, wel redelijk rustig.

Of Cervinia misschien nog? Met Zermatt variatie zat.

Rustig, het hele gebied doorkomen met vooral blauw waren ook jaren onze criteria en dat zijn dus oa Obergurgl, Cervinia en Alta Badia geworden.

*bericht bewerkt door Roy83 op 04 jan 2019 15:29

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Eens met Roy83: Cervinia.

Heel veel blauw, en wat makkelijke rode addalingen. Heel lang en ook nog eens erg rustig.

Als je een internationale Skipas neemt kun je ook aan de Zermatt kant afdalen en daar tref je wat meer variatie: zwart, bovenin gletser en lager lekker tussen de bomen afdalen.

Als je stukje wilt rijden: Madonna di Campiglio voldoet aan al jullie wensen. Blauw, breed, rustig, dalafdalingen en sneeuwzeker.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Bedankt voor de tips!

Combi Nauders-Reschen/Schőneben. 😉

Bla, bla, bla.

Eens met Roy83: Cervinia.

Heel veel blauw, en wat makkelijke rode addalingen. Heel lang en ook nog eens erg rustig.

Als je een internationale Skipas neemt kun je ook aan de Zermatt kant afdalen en daar tref je wat meer variatie: zwart, bovenin gletser en lager lekker tussen de bomen afdalen.

Ton_ op 4 jan 2019 15:23

Precies, deze moet je hebben. Voor je ouders voegt Zermatt misschien niet veel toe (de mooiste pistes daar zijn rood), maar de Cervinia kant is veel blauw, breed, glooiend, lange pistes, en nooit druk.

Skiwelt wilder kaiser brixental is zeker een aanrader buiten de vakantieperiode’s. Modern is het zeker en wat ook fijn is is dat het net over de grens is in oostenrijk. Er zijn zeker ook wel een paar mooie dalafdalingen in het gebied.

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/425da665f0ef77cdb66e2546...

Alta Badia vorige week. Druk?

Let it snow

Goed te doen, @JurrianvanLoo ;-)
Maar, veel belangrijker: hoe druk was het bij Scotoni? Misschien toch wel het beste wat Alta Badia te bieden heeft i.m.h.o.!

*bericht bewerkt door Forza op 05 jan 2019 17:52

Goed te doen, @JurriaanvanLoo ;-)
Maar, veel belangrijker: hoe druk was het bij Scotoni? Misschien toch wel het beste wat Alta Badia te bieden heeft i.m.h.o.!

Forza op 5 jan 2019 17:38

Bij goede restaurants is het altijd druk toch? Zo ook bij de Bambi Hütte, Punta Triëste, Malga Saraghes en nog veel meer van die geweldige hutten.
Beetje plannen qua timing. Heb ik er graag voor over. 😉

Goed te doen, @JurrianvanLoo ;-)
Maar, veel belangrijker: hoe druk was het bij Scotoni? Misschien toch wel het beste wat Alta Badia te bieden heeft i.m.h.o.!

Forza op 5 jan 2019 17:38

Scotoni eerlijk gezegd niet gezeten, leek niet heel druk toen we erlangs gingen.

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/21b998f0fa51cad54367b711...

Lagazuoi is landschappelijk wel 1 van de mooiere dingen dat AB te bieden heeft!

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/56b1ffe3b52d0d8896feed15...

*bericht bewerkt door JurrianvanLoo op 05 jan 2019 18:03

Let it snow

Naja, druk…van alle gebieden waar ik, buiten het seizoen geweest ben, was Alta Badia by far het drukst. Echt prima te doen, maar ik denk wel dat Zwitserse gebieden rustiger zijn. Maar alles is relatief (tov wat je gewend bent, maar ook wanneer je er bent).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Zou de kerstweek in de dolomieten überhaupt een rustigere week zijn? Ik heb namelijk bijna nergens hoeven wachten, op de hele Sella ronda overigens niet, hooguit bij de knooppunten. Maar ook daar was het eigenlijk niet stilstaan maar rustig doorschuiven. Iets verder AB in was het gewoon de lift inschuiven, zeker wat vroeger in de ochtend / later in de middag.

Let it snow

Kerst week in de Dolomieten is een stuk rustiger als de oud en nieuw week.

May the ski force be with you !!

Zou goed kunnen. Italianen zijn meer mooi weer skiers volgens mij en gaan niet massaal een week skien (in het algemeen). Ik kan me ook voorstellen dat je Italiaanse schoonmoeder net iets moeilijker doet dan je Hollandse als je zegt dat je niet komt eten met kerst, omdat je gaat skien :).

Ik had het idee dat in ‘mijn’ week vorig jaar het vooral Duitsers waren. En ik kon ook bijna elke lift heel vlot in, maar in de ochtend richting SR waren wel wat langere rijen. Het was zeker niet te druk, wel drukker dan gewend ben.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie