Fischer progressor F19

Ik zou graag de Fischer progressor F19 kopen. Maar voor ik deze online ga kopen zou ik deze eerst een willen testen.

Kan ik dit op een manier testen?

@guilliano In Nederland zou ik het niet weten. Ik vermoed op de wintersportadres dat er mee kans is.

@Gaston een paar kaartjes voor Snowworld inclusief een biertje aanbieden?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Bij de hema zijn nog kortingskaarten te koop 😉

Hahaha! Mag altijd hoor, is alleen zelf zo lastig skiën dan😃

Tijd voor een uitpakparty?!

Je mag die van mij wel een keer lenen

@Gaston Als jij een keer langs komt met een leuke prijs van de postcodeloterij dan staan mijn Zai ski’s voor je klaar 😜

Ook ik ben aan het overwegen om de F19 aan te schaffen, is er iemand die mij de mogelijkheid wil bieden om deze een keer te proberen? Voorkeur zoetermeer :)
De lengte welke ik overweeg is 1.82m

Gewoon kopen. Tis een heerlijke en zeer veelzijdige ski. Heb er nu 3 dagen (140km) op geskied en kan deze ski aan iedere gevorderde skiër aanbevelen die een ski zoekt die alles gewoon goed kan.
Van hoppen over/tussen buckels tot lange bochten.
Ik(190cm 90kg) heb hem in 177cm.

Wintersport, het beste wat er is.

Ik heb hem ook net gekocht, 182, net eerste week op pad was goed bevallen in zowel diepe sneeuw als op geprepareerde pistes. gewoon kopen is inderdaad geen superslecht idee.

Ik twijfel nog tussen 177 of 182cm. Ik ben 1.86 en 85kg. Hou zowel van korte slippende bochten als gesneden bochten. Ook qua snelheid varieer ik veel. Waar ik voornamelijk last van heb is vertrouwen op hogere snelheden. Tot nu toe heb ik bijna altijd ski's gehad die beginnen te trillen/ongecontroleerd heen en weer beginnen te schuiven op hogere snelheden. Kort daarna lig ik meestal gestrekt op de vlakte of moet ik echt afremmen om weer controle te kunnen krijgen. GiGi adviseert mij 182 (nog bedankt voor het advies!) maar dat is gevoelsmatig erg lang. Nu heb ik niet veel vergelijkingsmateriaal om daarover goed te kunnen oordelen maar wellicht dat jullie nog tips/advies hierin hebben.

^^ik was voor de 177 gegaan. Beide lengtes kunnen maar met het oog op korte bochten is 177 net wat speelser.

De 182 is goedkoper per cm 😉

From a galaxy far far away.............

Ik twijfel nog tussen 177 of 182cm. Ik ben 1.86 en 85kg. Hou zowel van korte slippende bochten als gesneden bochten. Ook qua snelheid varieer ik veel. Waar ik voornamelijk last van heb is vertrouwen op hogere snelheden. Tot nu toe heb ik bijna altijd ski's gehad die beginnen te trillen/ongecontroleerd heen en weer beginnen te schuiven op hogere snelheden. Kort daarna lig ik meestal gestrekt op de vlakte of moet ik echt afremmen om weer controle te kunnen krijgen. GiGi adviseert mij 182 (nog bedankt voor het advies!) maar dat is gevoelsmatig erg lang. Nu heb ik niet veel vergelijkingsmateriaal om daarover goed te kunnen oordelen maar wellicht dat jullie nog tips/advies hierin hebben.

Chavez op 20 feb 2019 08:58

dat trillen en ongecontroleerd heen en weer schuiven hoeft niks met de ski´s te maken te hebben… als je op een hogere snelheid angstig wordt dan ga je automatisch wat meer naar achteren leunen, daardoor verlies je druk op de voorkant van de ski en gaat deze zwabberen. Zo wordt de ski minder bestuurbaar…

Ik twijfel nog tussen 177 of 182cm. Ik ben 1.86 en 85kg. Hou zowel van korte slippende bochten als gesneden bochten. Ook qua snelheid varieer ik veel. Waar ik voornamelijk last van heb is vertrouwen op hogere snelheden. Tot nu toe heb ik bijna altijd ski's gehad die beginnen te trillen/ongecontroleerd heen en weer beginnen te schuiven op hogere snelheden. Kort daarna lig ik meestal gestrekt op de vlakte of moet ik echt afremmen om weer controle te kunnen krijgen. GiGi adviseert mij 182 (nog bedankt voor het advies!) maar dat is gevoelsmatig erg lang. Nu heb ik niet veel vergelijkingsmateriaal om daarover goed te kunnen oordelen maar wellicht dat jullie nog tips/advies hierin hebben.

Chavez op 20 feb 2019 08:58

dat trillen en ongecontroleerd heen en weer schuiven hoeft niks met de ski´s te maken te hebben… als je op een hogere snelheid angstig wordt dan ga je automatisch wat meer naar achteren leunen, daardoor verlies je druk op de voorkant van de ski en gaat deze zwabberen. Zo wordt de ski minder bestuurbaar…

Nemrah op 20 feb 2019 09:28

Zeker herkenbaar, al heb ik daar op sommige momenten echt goed op gelet om goed voorover te blijven leunen, ook dan merkte ik wel dat een aantal voorgaande ski's uiteindelijk begonnen te zwabberen. Dus houding is inderdaad een ding maar ook met echt focus op houding waren ze soms niet tot slecht te houden.

De 182 is goedkoper per cm 😉

Yahoo op 20 feb 2019 09:23

Dat is zeker waar! Maar is het ook beter skiën voor mij? :)

@Chavez . Late reactie. Maar heb nagenoeg dezelfde specs. Ski hem zelf ook in 177. Bevalt super. Vorige week weer in alle omstandigheden gebruikt. Top aankoop.

Aequilater Nubila

Plaats een reactie