Skidorp met kinderpiste oostenrijk

Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een skidorp waar de kinderpiste in het dorp ligt, en je dus niet eerst met de lift naar boven hoeft.
Het liefst een dorp boven de 800 meter, redelijk sneeuwzeker dus ( is voor kerstperiode).
Nu weet ik dat Gerlos en Koningsleiten opties zijn, maar we zijn eigenlijk op zoek naar tips die iets minder prijzig zijn. Of iemand moet toevallig een appartement in die dorpen weten die niet zo duur is? ( budget is max 1000 euro per week voor appartement)
Welke skidorpen zijn er nog meer ? We zijn niet zo gehecht aan een bruisende apres ski of zo, een rustig dorpje met wat winkeltjes is ook prima.

Serfaus heeft volgens mij kinderland boven en beneden dacht ik ? Maar die zijn wel mega. Moet je wel van houden ? https://nl.bergfex.com/serfaus-fiss-ladis/panorama/…

https://www.serfaus-fiss-ladis.at/nl/met-kinderen

*bericht bewerkt door miepmiep op 08 jan 2019 12:03

Dank je! Ik dacht dat in Serfaus alles ook boven zat, ben er nog nooit geweest

in Serfaus wel, in Fiss ligt alles beneden.

Ik wilde gelijk zeggen Konigsleiten 😊. Zoek je een appartement in hoogseizoen (lees schoolvakanties) en voor hoeveel personen?

Ja het is voor in de kerstvakantie , met 2 volwassenen en 2 kinderen ( 2 en 5 jaar )

Wij hebben altijd wat binnen ons budget kunnen vinden. Maar Gerlos en Koningsleiten zijn natuurlijk gewoon duurdere dorpen

Dan wordt het inderdaad lastig qua budget en aangezien Konigsleiten moeilijk is tussen te komen. Veel vaste gasten. Wij hebben al geboekt voor 2020 😬. Vanwaar dat kinderland beneden moet zijn? Gewoon even benieuwd.

Vinden we praktischer qua naar de skiles brengen en dergelijke

Ellmau heeft volgens mij ook een kinderweide naast de lift Vötterstätt. Deze kinderweide ligt aan de parkeerplaats in het dorp zelf.

Ehrwald en Niederau hebben ook kinderpiste beneden bedenk ik mij nu net.

Dankjewel!

Zou eens naar Niederau kijken inderdaad, veel over gelezen.

Zelf paar jaar geleden in Niederau gezeten in apartementen van Sonnenalp (recht tegen over de piste). Was destijds betaalbaar, geen idee wat het nu natuurlijk kost

Dank je! Ik dacht dat in Serfaus alles ook boven zat, ben er nog nooit geweest

Inekep op 8 jan 2019 12:11

Op kaartje / tekst staat dat er ook iets beneden is . Murmill iets. Volgens mij ook iets met skien

Dank !

In Maria Alm hebben beide skischolen een kinderland beneden in het dorp (bij de Simmlerlift). Kunnen ze dan een beetje skiën dan is daar ook een touwlift om een stukje naar boven te gaan en daar mag gebruik van gemaakt worden zonder skipas (of met de sleeplift maar heb je een skipas nodig).

Dank !

Inekep op 8 jan 2019 13:06

Zie alleen nu dat voor de hele kleintjes beneden is en voor iets oudere boven . Dus niet echt handig ,

Kleinarl rustig dorpje en betaalbaar?

Dank !

Inekep op 8 jan 2019 13:06

Zie alleen nu dat voor de hele kleintjes beneden is en voor iets oudere boven . Dus niet echt handig ,

miepmiep op 8 jan 2019 13:09

Ik heb les gegeven in Serfaus, in het kinderland in het dorp werd nauwelijks les gegeven.

In Zauchensee heb je het kinderland beneden. Damuls heeft ook beneden een kinderland. Allebei goed sneeuwzeker.

*bericht bewerkt door Anna86 op 08 jan 2019 13:52

Zeker en vast in Fiss/Ladis en het is er gemiddeld ook goedkoper dan in Serfaus.

Filzmoos ligt op 1040 meter, heeft drie skischolen die zich allen midden in het dorp bevinden en als je de toerisme verband een mail stuurt vind je zeker iets wat bij je budget past . Veel Nederlandstalige leraren bij de 3 skischolen. Alle pistes komen midden in het dorp uit en voor families hebben ze gunstige skipas deals zodat je geen pas voor de gehele Ski Amade hoeft aan te schaffen .

Misschien is het Pillerseetal wat voor jullie.

https://www.wintersport.nl/skigebieden/pillersee

Super leuk Bobo kinderland en niet te duur.

Biberwier voldoet ook aan je eisen

Wow een heleboel tips, thanks!

Mauterndorf, Lungau. Oefenpiste naast de gondel naar boven. Restaurant en skiverhuur grenst aan oefenpiste.

In Riederalp (Zwitserland) zit de peuter/kleuter ski weide in het dorp (ligt op 2000 meter) en de oefenhelling voor beginners ook. Alles centraal bij elkaar, waar ook de klasjes beginnen. Rustig dorp, weinig apres ski. Echt een aanrader, wij zijn hier sinds onze zoon begon met les toen hij 3.5 was, nu is hij 5.5 dus 3 jaar op rij al. En heel sneeuwzeker daar

Ik zou als ik jou was ook hier even proberen voor Königsleiten: https://www.direktholidays.at/ferienwohnungen-chalets/…

Gewoon even een mailtje sturen, want ik zie dat de data er nog niet op staan. Hier zijn de chalets/appartementen meestal goedkoper dan via Nederlandse boekingssites.

Dank jullie wel

Rauris.

Plaats een reactie