[video] 11 dagen Mayrhofen

Afgelopen zondag terug gekomen van 11 heerlijke dagen in Mayrhofen, Oostenrijk. We hadden helaas maar 1 dag echte zon, maar gelukkig viel er de andere dagen wel echt heerlijk veel sneeuw. Waar het op de eerste dag nog weinig zicht was, waren de pistes op de andere dagen ondanks de sneeuwval goed zichtbaar. Vooral de laatste dag hebben we het hardste genoten door de vele sneeuwval, waar het op de pistes leek alsof je off-pisten zat te boarden. Een dikke laag poedersneeuw met daaronder een harde onderlaag waardoor ik persoonlijk de beste condities ooit heb meegemaakt.

Hoe dan ook, de video is hier te vinden:

*Alles gefilmt met de GoPro HD Hero

Very nice, leuk gemonteerd ook!

I even pee standing sideways...

Heel tof.

MAND!

Leuk filmpje! als ik knaken had voor zo’n gopro cam zou ik dat ook wel willen maken.

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Leuk filmpje hoor!

Heel vet gedaan!

Zelf laatst in Duitsland de Guncam HD gekocht. http://www.guncam.de. Klein maar fijn. 720P, niet echt HD dus maar voor 70 euro geen geld.

Deze wintersport ook maar is mee filmen, kijken of het beetje kwaliteit levert. Natuurlijk nooit zo goed als de GoPro maar die is ook gelijk stukken duurder ;)

Heel mooi gedaan!

Heb deze film ook in 720P gefilmd op 60FPS. Bij 1080P verliest de GoPro (HD Hero) ook een deel van zijn groothoek dus tja. En zo kun je ook nog eens wat vertragen zonder kwaliteitsverlies. Ben benieuwd wat voor beelden de Guncam oplevert!

netjes! leuke montage en grappige camerapunten!

hoe monteer je zo’n cam nu aan je board? zuignapje of jas je er 2 keilbouten doorheen?

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Super, mooi gemaakt. Al zie ik het liever op de ski’s.;)

I even pee standing sideways...

@Anoniem, dat zijn inderdaad de koppelstukjes die ik hiervoor gebruikt hebt. Er zit echter wel een gigantisch grote MAAR aan; op de zon dag heb ik heb ik deze de avond van tevoren al bevestigd zodat het al even vast zou zitten. Goed ontvet e.d. maar helaas vloog de camera er na een paar honderd meter boarden al vanaf. Gelukkig dat ik achter de boarder aan boarden zodat ik snel de camera in vlucht op kon vangen ;)

De tweede keer hebben we speciale lijm gekocht voor op kunstof. Wederom goed ontvet en de avond ervoor opgeplakt. De ochtend erop gekeken of het goed vast zat. We konden zelfs het board optellen en flink aan schudden via de mount. Voor alle zekerheid hadden we nu een touwtje vastgemaakt tussen de camera en de bindingen. Gelukkig ook maar, want na 1 piste vloog de camera weer.

Kortom; echt ongelofelijke top beelden vanuit dat perspectief, echter wel erg link in ieder geval…

De adhesive is dus niet te vertrouwen, dat dacht ik al. Borgen dmv een touwtje aan de binding is een goed idee, evenals kunststoflijm ipv de adhesive. Thnx!

I even pee standing sideways...

@Anoniem , de mounts zijn verder prima hoor, maar lijm ze dus inderdaad goed. Een snowboard heeft stiekem toch heel wat klappen te verduren, dus dat touwtje zou ik zeker doen! Je kunt namelijk niet de hele tijd je board in de gaten houden ;)

Mooi gemonteerd! Met welk programma werk je?

Geek, Snowboarder, iPhone developer

ook nog onderaan de Ahorn bahn aan het spelen geweest zie ik? (ik zie mijn pensionnetje van vorig jaar :))

fijne site hè, dat wintersport.nl?

@Lieven met Final Cut Pro :)

@Ferdinand vond persoonlijk de Ahorn dal afdaling 1 van de mooiste pistes van heel Mayrhofen. En inderdaad, onderaan bij de Ahorn even een schansje gebouwd gezien het funpark niet meer te bereiken was door de sneeuwstorm.

Heel vet hoor! Mooie beelden ook! Was ook benieuwd hoe dat nu vast werd gezet aan je board maar die dingen kosten dus 20 dollar? En waar bevestig je die dan precies aan je board?

Overigens zie ik soms ook een ander perspectief, maar dan heb je de camera gewoon in je hand?

Wil zelf ook kijken naar zoiets maar wil eerste even de total kosten in beeld hebben.

Wat betaal je voor de gehele set ongeveer?

Vraagje over die bevestiging aan je board: is dat een ander plaatje dan die standaard meegeleverd wordt?
Heb met kerst de GO PRO 960 gehad… heb 2 bevestigingsplaatjes erbij gehad…1 voor een vlakke ondergrond en 1 voor een "gebogen" ondergrond.
Kan die platte op mijn board of is het dus een heel ander plaatje.?

Top filmpje!

Don

@Rick:
We hebben de flat-mount net voor de bolling van de nose geplaatst, zoals je kan zien op deze foto:

null

Op de andere perspectieven hebben we de GoPro op een monopod gezet (klein statief met enkele poot). Letop dat je hiervoor wel de tripod mount voor moet hebben! Er mag best gezegd worden dat je hier wel even handigheid in moet krijgen om er goeie shots uit te krijgen. Probeer je arm zo gestrekt mogelijk te houden en iets naar boven, zodat je jezelf + iets van de grond ziet. Hierdoor breng je goed je snelheid in beeld. Buiten dat is voor snowboarders ook wat moeilijker omdat je evenwicht hierdoor wat uit balans wordt gebracht.

Zelf heb ik in ieder geval de GoPro HD Hero Helmet versie besteld ( ± € 230,- ). Hier zitten genoeg accessoires om mee vooruit te kunnen, al is de tripod mount wel echt een must om er nog extra bij te halen naar mijn mening. Als ik nu de keus nogmaals zou moeten maken, zou ik denk ik toch de GoPro HD Hero 2 hebben gekocht.

@Ray:
De flat-mount die je bij je basis kit hebt gekregen kan dus inderdaad prima op je board, maar bind er zoals op de foto hierboven aangegeven echt een touwtje of extra veiligheid aan vast zodat je je camera nooit kan verliezen. De curved mounts zijn meer voor op een helm e.d. gericht en dus zeker niet geschikt om op je board te plakken.

Het is wel echt heel cool zeg! Maar die camera zit er dus opgelijmd als het ware en voor de zekerheid ook nog vast met een touw?

Ik vind het echt heel gaaf, al moet ik eerlijk bekennen dat ik 230 wel weer een hoop geld vind. Ik ben benieuwd hoe de reacties van thomas die de Guncam gaat gebruiken.

Dank rene voor je reactie.
Ik moet hem dus ook nog voor de zekerheid vastlijmen? (en inderdaad een touwtje is wel handig :-))

@Ray, de dubbele plakstrip die standaard op de GoPro zit heeft het bij ons pak en beet 400 meter volgehouden ;) Als je de juiste kunstof lijm gebruikt, kun je de mount er laterna ook gewoon weer vanaf halen met een föhn. Letop; het is echt belangrijk dat je het oppervlakte eerst goed ontvet en droogt voordat je de mount erop plakt!!!

@Anoniem, ik ben ook erg benieuwd naar de beelden van Thomas! Persoonlijk heb ik voor de GoPro gekozen omdat je daar (denk ik) meer vrijheid hebt hoe je de camera kan gebruiken.

Ik zit nog steeds te twijfelen, een GoPro HD Hero of GoPro HD Hero2 kopen… Als ik jouwn film zie Rene… Vind ik die kwaliteit van je film erg goed! Vandaar dat ik begin te twijfelen

Ik zit nog steeds te twijfelen, een GoPro HD Hero of GoPro HD Hero2 kopen… Als ik jouwn film zie Rene… Vind ik die kwaliteit van je film erg goed! Vandaar dat ik begin te twijfelen

Tim op 10 jan. 2012 21:28

De beelden van de HD Hero 2 zijn nog iets scherper en de bediening is wat eenvoudiger. Ik heb ook de indruk dat ie beter overweg kan met overbelichting en tegenlicht (er schiet wat meer detail over in de sneeuw), maar dat moet ik nog eens in de "echte" bergen gaan testen :-)

Maar de HD Hero is sowieso een super camera en zoals Rene bewezen heeft is het toch vooral van belang wat je achteraf met de beelden doet.

Geek, Snowboarder, iPhone developer

De Hero 2 kan inderdaad stukken beter overweg met wat mindere omstandigheden. Zoals ik al aangaf; als ik de keuze vorige maand nog eens had moeten maken, was ik toch voor de Hero 2 gegaan, ook al ben ik erg tevreden over m’n HD Hero.

Ik blijf me overigens sterk verbazen hoe ongelofelijk scherp de video’s zijn die GoPro zelf post, zo scherp als hun ze al uit de HD Hero kregen, krijg ik ze er echt niet uit. Sowieso hebben ze een sterk staaltje video editors in huis als je ziet wat voor pracht video’s ze soms posten. Hoe dan ook; laat je toch niet foppen…

Sowieso hebben ze een sterk staaltje video editors in huis als je ziet wat voor pracht video’s ze soms posten. Hoe dan ook; laat je toch niet foppen…

Rene Sebastian op 10 jan. 2012 22:05

Ik denk dat je echt heel goed moet weten hoe je moet filmen en editen - specifiek voor die camera’tjes - om het resultaat van hun filmpjes te benaderen, maar Abe Kislevitz (editor bij GoPro) verklapt wel wat geheimen in z’n tutorials, o.a. over color grading:

Het verbaasde mij hoeveel extra informatie ie uit de overbelichtte en grijze beelden haalde.

Ter vergelijking: hier is mijn eerste filmpje met de Hero 2:

(zonder color correction)

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Ontzettend bedankt voor het delen van die video zeg! Ongelofelijk wat daar een verschil in kan zitten. Ik heb bij mijn video al wat met de 3 way colour corrector zitten spelen, gezien de sneeuw wat geel oogde bij sommige shots. Maar mat de levels goed te trekken haal je er dus nog meer uit! Top!

En ook een erg leuke video van jezelf :)

Super filmpje,
ik maak zelf ook graag filmpjes, maar dan met een camcorder. Niet zo heel handig. denk dat ik ook maar eens ga kijken voor een Go Pro.
Nog een vraagje: Hoe heb je dat begin shot gemaakt? Zie ik vaker en vind het enorm cool, maar zou niet weten hoe dat moet.

Mooie gedaan!! Leuk om te kijken en nu echt zin om snel zelf de sneeuw op te zoeken!

Plaats een reactie