Reizen naar Saalbach

Hallo allemaal , wij reizen in de krokusvakantie naar Saalbach. We vertrekken al op vrijdag , omdat we een overnachting nemen onder Nürnberg. We kunnen dus op elk tijdstip vertrekken die dag. Ik hoor graag tips/ervaring van jullie over de drukte bij de grote steden. Met name bij München , is het daar altijd druk of zijn er ( onder normale weersomstandigheden ) ook rustigere tijden om daar te rijden.
Alvast bij voorbaat dank voor jullie advies

Wij zijn vorig jaar om 3 uur snachts weggegaan uit Noord Holland en hadden totaal geen last. Bij de grens wel druk maar wij zijn over Lofer gegaan. Scheelde gelijk ook een vignet ;) waren om 2 uur op de bestemming.

*bericht bewerkt door Evelien2 op 09 jan 2019 18:58

Tja ook vrijdag is een drukke dag, vooraf is dat al te zeggen.Weet niet waar je vandaan rijd maar ik zou verder proberen te overnachten. Na München heeft mijn voorkeur.

wij zijn een paar weken geleden naar saalbach geweest hier vertrokken op zondag overnacht in München al maandagmorgen weer aan gereden leen tussen München en de grens was het wat druk maar was redelijk te rijden 1 keer file gehad wel wat wegwerkzaamheden oja er staat ergens een flitskast in de middenberm van de snelweg (100 km )

Vorige week zelfde route zo’n beetje gedaan. Overnachting in Allersberg onder Nurnberg (hotel Kattenbeck, prima hotel. Direct mailenb is goedkoper dan booking.com). Iets na de spits was ik op vrijdag bij Munchen en dat ging prima.

Op Google Maps staat dat de weg tussen inzell en lofer (B305) dicht is. Weet iemand hoe dit komt, en of deze weg nog open gaat?

Dankjewel

Tussen Lofer en Inzell is open @Hakt. Afgesloten stuk is verderop richting Reit in Winkl zo te zien. Was afgelopen zondag ook gewoon open.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Wij overnachtten een paar jaar geleden net onder München, om de volgende ochtend door te rijden naar Saalbach.
Nu zijn wij geen vroege vogels, en dat hebben we geweten. We mochten vanaf de oprit direct aansluiten in de file, rond 10:30u.
Na Rosenheim lost het redelijk op, aangezien de meesten naar Kufstein gaan, maar ook door richting Salzburg bleef het erg druk.
Als je bij Nurnberg overnacht zou ik dus op tijd vertrekken, of aanvaarden dat je in de file staat. Persoonlijk zou ik op vrijdag wat verder doorrijden, in ieder geval tot voorbij Rosenheim…

Plaats een reactie