Ervaringen Stöckli SC/SX/CX/SL?

Dag allen,

Zijn er mensen met ervaring met de Stöckli SX/SC/CX of SL?

Via Marktplaats zag ik een leuke aanbieding voor deze ski’s uit 2012 tot en met 2016, maar ik kan weinig vinden behalve dat ze nieuw duur zijn ;)

Daarnaast vind ik testen leuk maar lastig te interpreteren, daarom ben ik benieuwd naar ervaringsverhalen!

*bericht bewerkt door RobB op 09 jan 2019 21:46

Mr. Slow

Ik ben met dezelfde aan 't mailen. Ik ben ook benieuwd! Als ik zo lees twijfel ik tussen de CX en SC.

Ik ben met dezelfde aan 't mailen. Ik ben ook benieuwd! Als ik zo lees twijfel ik tussen de CX en SC.

kjiratsiekoedel op 9 jan 2019 22:36

Ja Johnny heeft er nogal wat ;)

Een goede allround skiër die ik ken in Oostenrijk heeft de zwarte CX gekozen. Je moet dan wel het model vanaf 2017 hebben.Daarvoor waren ze blijkbaar niet zo goed.Het is maar dat je het weet.

Ik heb eerde met 'm gemaild over andere ski’s. Ik twijfel over zijn kennis… Maar hij heeft idd zat.

volgens mij zijn het allemaal oude modellen.

null

Nieuw
null

Ouder dan 2017

Lekker met ‘Johny’ aan het communiceren 😂

Ik heb ook een keer wat gevraagd aan hem over een ski. Ik werd gelijk helemaal kapot gespammed door hem. Hij heeft totaal geen kennis van deze materie. Ik was heel gauw afgehaakt.

When life gets too complicated.... SKI

Is dat Johnny uit Middenmeer?

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/00234c560430f5138f66302f...
Ik heb felgroene sx’en van 2017; briljante dingen; maar ik heb ze inderdaad allemaal eerst in zo’n testcenter op de top gehuurd in st anton en gewisseld. Paar dagen gedaan voordat ik heb gekozen. Werkt denk ik nog net iets beter dan testen lezen.
(Al kan je je via een test natuurlijk wel perfect oriënteren voordat je gaat testen)

*bericht bewerkt door A op 09 jan 2019 23:39

Is dat Johnny uit Middenmeer?

GiGi op 9 jan 2019 23:23

hehe jep!

Hij heeft de modellen van 2012 tot 2015/16 staan van deze modellen. En ik ben wel nieuwsgierig naar of dergelijke ski’s het geld waard zijn. Helemaal natuurlijk omdat er best veel modellen zijn die behalve de print de laatste jaren nauwelijks veranderd zijn (F18 bijv).

*bericht bewerkt door RobB op 10 jan 2019 00:22

Zoals eerder gezegd niet beginnen aan modellen van voor 2017.
Ga eerst verschillende ski’s testen in de sneeuw zoals @A terecht gedaan heeft.

Zo verkoopt Johnny niks natuurlijk eej @Hooykaas🥶

LA NORMA😍☃️

Ik heb de deze afgelopen zomer geskied op de Stelvio, ik ken eerlijk gezegd amper iets van ski’s maar op de slechte ijzige piste had ik er een goede grip mee en na even wennen gaven ze me voldoende vertrouwen. :)
Geen idee welk modeljaar. ;)

null
null

Bla, bla, bla.

@bartvwg

ik kan me voorstellen dat je een goede grip had op zo"n ondergrond. 😝😁🤣

Born to run. B.S.

Zoals eerder gezegd niet beginnen aan modellen van voor 2017.
Ga eerst verschillende ski’s testen in de sneeuw zoals @A terecht gedaan heeft.

Hooykaas op 10 jan 2019 01:43

Vertel? Wat is er slecht aan de modellen van voor 2017?

Ik zie bijvoorbeeld dat @GIGI dat niet helemaal met je eens is: http://gigiski.com/review-stockli-laser-sl/

@bartvwg
ik kan me voorstellen dat je een goede grip had op zo"n ondergrond. 😝😁🤣

dan58 op 10 jan 2019 09:07

@dan58 Op de achtergrond kijken, lolbroek. :p

Bla, bla, bla.

@A welk testcenter in St. Anton is dat? Heb je een linkje? (Ik ben een lijst aan het aanleggen van gekende adressen in de Alpen waar je goed kan testen - anders dan gewone verhuurshops waar ze je vaak wat raar aankijken als je voor dezelfde prijs wat vaker wil wisselen.)

Ik heb de deze afgelopen zomer geskied op de Stelvio, ik ken eerlijk gezegd amper iets van ski’s maar op de slechte ijzige piste had ik er een goede grip mee en na even wennen gaven ze me voldoende vertrouwen. :)
Geen idee welk modeljaar. ;)

bartvwg op 10 jan 2019 08:08

2016-2017

@A welk testcenter in St. Anton is dat? Heb je een linkje? (Ik ben een lijst aan het aanleggen van gekende adressen in de Alpen waar je goed kan testen - anders dan gewone verhuurshops waar ze je vaak wat raar aankijken als je voor dezelfde prijs wat vaker wil wisselen.)

GiGi op 10 jan 2019 09:11

Sport jennewein
Galzig testcenter

Zeer relaxte en kundige gasten.
Beneden verschillende punten waar je kan huren geloof ik; en dan zonder problemen op de galzig wisselen. Echt ideaal.

@Robbartelds Je moet natuurlijk doen waarvan jij denkt dat het beste is in jou situatie.
Mijn bron:
1 Jennewein Sport Sankt Anton in 2017.
2 Een locale heel goede skiër.Die ze ook skied model 2017 (Ik heb geen reden om aan zijn bevindingen te twijfelen)
3 Minst belangrijk. Mijn eigen bevindingen in 2015.Ik vond het toen het geld niet waard.Wat dat betreft zit ik op één lijn met GiGi.

Trouwens Swiss made?
Een aantal modellen worden bij Elan gemaakt.Ik dacht in Slovenië.

Handgemaakt?
Alle ski’s zijn gedeeltelijk handgemaakt.
Stöckli maakt er 80000 per jaar.Dus jij mag het zeggen 😜

Nieuw vind ik de Stöckli’s te duur, maar als je weet wat je zoekt, kun je dus best een koopje scoren bij die aanbieder als die paar ski’s te koop zijn en de prijs “right” is.

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Zo verkoopt Johnny niks natuurlijk eej @Hooykaas🥶

Piefke op 10 jan 2019 02:52

En sinds wanneer is dat onze zorg?

Allemaal leuk lief en aardig, maar ik heb nu nog steeds vrij weinig te horen gekregen wat voor ski’s het zijn ten opzichte van de concurrenten. Ik zoek ervaringen niet de discussie over de prijs. Die is voor iedereen relatief ;)

Dus stel we laten de prijs even buiten beschouwing. En je kunt elke ski krijgen die je kunt krijgen. Zijn dit dan goede ski’s? Hoe skiën ze? Kun je ze vergelijken met een ski zoals een K2 Ikonic 80ti, een F18? Een F19? Of een Atomic X9?

Ik heb de deze afgelopen zomer geskied op de Stelvio, ik ken eerlijk gezegd amper iets van ski’s maar op de slechte ijzige piste had ik er een goede grip mee en na even wennen gaven ze me voldoende vertrouwen. :)
Geen idee welk modeljaar. ;)

bartvwg op 10 jan 2019 08:08

Top Bart! Hoe draaiden ze? Was het makkelijk of lastig? Zie dat je ze best lang had. Hoe groot ben je zelf? En je niveau 6/7/8?

Ik heb maar beperkte ervaring met Stöckli ski’s (2016 Laser SL, 2019 SL, GS, WRT ST en AX). Die recente modellen vond ik allemaal vrij stijf, relatief tot vergelijkbare modellen van andere merken (de SL en GS). De WRT daar kan je alleen maar echt volle bak op carven; de AX kon ik ook vrij weinig mee. Ik ben dan weliswaar geen lichtgewicht (86 kg bij 1.82), maar ik ben geen krachtige of sportieve skiër. Ik kan niet zo veel met deze latten. Maar ALLE Amerikanen vinden ze geweldig (net als de Brahma, Bonafide en andere latten die ik niet normaal rond krijg) en mensen die vinden dat duurder beter is.

Dus ja ze zijn wel te vergelijken met andere ski’s waar ik ook niet zo veel mee kan. Maar aan zo’n vergelijking heb je vrij weinig denk ik.

Ik zou het willen omdraaien @Robbartelds
Kan je een filmpje posten als je skiënd de berg af komt.
Dan zijn hier vast wel mensen incl.mijzelf die je verder advies kunnen geven.Misschien zijn deze ski’s wel over-kill voor jou wie zal het zeggen.
Zolang we je niet hebben zien skiën kunnen we je geen behoorlijk/deugdelijk advies geven.
Ski’s moeten passen bij jou techniek.

Ik heb de deze afgelopen zomer geskied op de Stelvio, ik ken eerlijk gezegd amper iets van ski’s maar op de slechte ijzige piste had ik er een goede grip mee en na even wennen gaven ze me voldoende vertrouwen. :)

Geen idee welk modeljaar. ;)

bartvwg op 10 jan 2019 08:08

Top Bart! Hoe draaiden ze? Was het makkelijk of lastig? Zie dat je ze best lang had. Hoe groot ben je zelf? En je niveau 6/7/8?

Robbartelds op 10 jan 2019 12:26

Ik ben 181cm, ze draaiden vlot. Eerder niveau 6 dan 7. Bij hogere snelheden klapperden ze niet en dat viel me ook mee.

Bla, bla, bla.

Ik zou het willen omdraaien @Robbartelds
Kan je een filmpje posten als je skiënd de berg af komt.
Dan zijn hier vast wel mensen incl.mijzelf die je verder advies kunnen geven.Misschien zijn deze ski’s wel over-kill voor jou wie zal het zeggen.
Zolang we je niet hebben zien skiën kunnen we je geen behoorlijk/deugdelijk advies geven.
Ski’s moeten passen bij jou techniek.

Hooykaas op 10 jan 2019 12:58

Interessante gedachtengang en ben ik grotendeels met je eens! Alleen het gaat mij hier niet om of het bij mij past. Het gaat mij erom wat voor type ski’s het zijn en wat de ervaringen zijn. Zelf heb ik vorig jaar vele modellen geprobeerd (helaas hadden ze daar geen Stöckli) en uiteindelijk de Atomic X9 gekocht. Maar er zijn mensen in mijn omgeving die dan vragen, oh welke moet ik kopen… Leuke vraag! Maar heel lastig. En dan lees je stukken en tegen iedereen zeg ik: Ga testen! Maar op basis van ervaringen met ski’s kun je vervolgens wel een leuk te testen lijstje maken. En in sommige gevallen kan je een ‘koopje’ een keer proberen en deze eventueel later weer verkopen. Daarom zoek ik nu dus naar ervaringen met deze ski’s.

Waarvoor dank GIGI en Bart!

Ski zelf de CX. Ben daar heel tevreden over. Alleen heb weer minder vergelijkingsmateriaal.
Draaien makkelijk, zowel carven als rutchen. En stabiel.
Maar goed, je moet ze natuurlijk kunnen vergelijken.

Ik ski weliswaar geen SC/SX/CX/SL maar wel de AX. Ik ben een krachtige skiër, met mijn 194 cm en ± 100 kg krijg ik de ski gemakkelijk rond. Gesneden bochten vindt de ski geweldig.
Echter, vind ik de ski’s minder bekwaam in het slippen van bochten.

Plaats een reactie