Ervaringen Stöckli SC/SX/CX/SL?

ik heb de Stockli SX van jan’18 model 2017 dus. Top ski’s, super stabiel zelfs op hoge snelheid, zeer wendbaar, super kanten grip, zowel grote als in kleine bochten top, gesneden of geslipte bochten maakt hem ni uit. Ik ben 54jr 1,74m en +/- 65kg, niveau 7 werkend aan de carv techniek. Voor echt zeer korte bochten moet je natuurlijk iets harden werken en zeker ik als licht gewicht, mits zijn radius 1.65m 14m is. maar kleine tot middelgrote de beste ski die ik al ervaren heb. Zowel relax als gas geven, hij kan het allemaal!!
Ik heb ook de Stockli SC geskied vond ik ook zeer goed, top kanten grip, deze wilt wel nog meer op de kant had ik het gevoel, stabiliteit recht door vond ik hem iets minder dan de SX, ik heb hem wel kort geskied 1.56m daar kan het ook aan liggen natuurlijk. De CX had ik ook graag getest maar deze was spijtig genoeg niet aanwezig.
Min punten bij de Stockli’s de PRIJS. Maar je zult hem later wrschijnlijk wel voor een betere prijs kunnen door verkopen dan de doosnee ski.

null

En je wil ze doorverkopen omdat…? Ze zo geweldig zijn?

.

*bericht bewerkt door Drikus op 12 jan 2019 12:12

Vond mijn CX ook goed in alle omstandigheden

Ooit komt die tijd Gijs, het materiaal wordt steeds beter en beter en wij minder en minder met het ouder worden:-)
In nov de nieuwe Rossignol Hero ST Ti getest en deze was ook top (en veel goedkoper) zeker kantenwissel en kantengrip en skiede naar mijn gevoel makkelijker (minder zwaar) in de voormiddag op de strakke pistes, na de middag op de kapot geskiede pistes was mijn SX weer beter. Naar mijn gevoel toch en die dag toch!!

@Ron. Nu weet ik in elk geval hoe iemand van die lengte en dat gewicht er op ski’s uitziet. Heb namelijk precies dezelfde lengte en gewicht en doe verwoede pogingen wat aan te komen. Ben overigens wel een heel stuk ouder en weet dus hoe dat voelt. Probleem is dat je bij verkoop van de ski’s tegelijk ook je jas moet aanbieden. Aparte maar leuke combinatie, vind ik althans.

Hen48

Ik hoor het al.
Dat gevoel had Ik destijds ook zoals Ron beschrijft op Stöckli.Toch nog naar een andere ski kijken of niet.
Een rare vraag misschien
@Ron 😃
Hoe zou je mensen willen omschrijven die Stöckli skiën.Ik zie er af en toe één in het wild.Vaak wat bijzondere/aparte mensen.Niet bepaald doorsnee bedoel ik.😃

@Hooykaas
Altijd naar andere ski’s kijken en vooral TESTEN, wat je zelf goed vind. Daarom dat ik ze goed vind, daarom jij nog niet.
Ik heb de mijn trouwens voor een prikkie kunnen kopen wegens het beschadigen van mijn vorige ski in een slijpmachine.
Anders had ik er waarschijnlijk een beetje langer over na gedacht. Wat betreft Stockli skiërs, ik ben maar een doorsnee bescheiden Belg die nog veel kan en moet bij leren op de latten :-) Wat andere doen en waar zij hun geld aan besteden is mijn zaak niet, ieder zijn hobby, de ene koop een Fiatje de andere een Peugeot, BMW, Mercedes of Porsche. Ze rijden allemaal :-)
Nog een test ervaring van mij eind 2017, mss handig voor sommige

s interessant voor mensen die ski’s willen kopen of huren, ik ben 1.74m, weeg 65 kg, 54jaar jong en ski +/- 30 weken (de laatste jaren 3x/jaar).
Ik ski het liefst korte tot midden grote bochten, en als er weinig volk op de pistes is werken a/d carve techniek.
Eind november’17: 4 dagen ski test in Sölden

  1. Stockli SC 1,56m R12.3m 123/72/104 (model 2015) Kantengrip 4.5/ Stabiliteit rechtdoor 4/ Kantenwissel 4/ bochten 4/ Alle bij al een top ski ondanks de te korte lengte voor mij.
  2. Volkl SC 1.60m R 13.1m 122/72/104 (model 2015) KG 3 /SR 4/ KW 3/ B 3/ Slipte weg i/d bochten, kantenwissel beneden peil, volgens mij was de ski niet goed scherp. ik had er veel meer van verwacht.
    2.Atomic S9 Redster 1.59m R12.1m 116/68/102 KG 4,5 /SR 4/ KW 5/ B 4.5/ Zeer speels, echte carver, slipt bijna niet, lengte was weer iets te kort 1.65m is beter voor mij en dan was de stabiliteit waarschijnlijk nog beter geweest. Dit wordt een topper van Atomic.
    3.Volkl SL 1.60m R 12.7m 120/68/101 (model 2015) KG 4 / SR 4/ KW 4.5/ B 4/ Slipte achteraan weg op de hardere pistes, vooral bij het uitdraaien.
    6 dagen Ischgl’17: begin december:
  3. Atomic S9 redester 1.65m R12.7m 118/68/104 Kantengrip 5 / Stabiliteit rechtdoor 4.5/ kantenwissel 5/ bochten 4.5/ Echte carver, slipt zelden, zeer betrouwbare ski, speels
  4. Fischer RC4 worldcup SC 1.65m R13 122/68/103 KG 5/ SR 5 / KW 4.5/ B 4.5/ Top ski, maar ik had er na de middag meer last mee i/d losse sneeuw, dan iets te zwaar voor mij.
  5. Volkl SL UVO 1.65m 123/68/104 R12.7m(model 2018) KG 4/ SR 4.5./ KW 4.5/ B 4/ soepele kantenwissel, achter slipt wat weg op hardere ondergrond, grote bochten doet hij niet zo graag.
  6. Rossignol Hero ST ti 1.67m R13m 122/68/104 KG 4/ SR 4.5/ KW 4.5/ B 4/ idem als de Volkl SL, wisselt nog iets sneller van kant.
  7. Atomic X 9 1.69m R14.6m KG 4/ SR 4.5/KW 3/ B 2.5/ niks voor mij, skied veel te zwaar.
  8. Fischer RC4 The curv GT 1.68m 130/78/113 R14m KG 5/ SR 5/ KW 4.5/ B " 4/ Super stabiel, doet ook grote bochten goed, echte carver, gaat zeer goed door losse sneeuw en oneffenheden. Skiet licht en snelle kantenwissel ondanks de breedte van 78mm,
  9. Head i SL 1.60m KG 4.5/ SR 4.5/ KW 4/ B 4/ op deze ski moet ik te hard werken, te stijf, te zwaar voor mij.
  10. STockli SX 1.63m R14 120/70/99 Kantengrip 5 op 5/ Stabiliteit rechtdoor 5/ Kantenwissel 5/ bochten 5/ speels, comfortabel, super stabiel zelfs op hoge snelheden, zeer wenbaar, super kantengrip, grote of kleine bochten hij doet alles top, deze is de max, beste ski die ik ooit geskied heb!! Enig min punt: de prijs.
    Mijn top 3 :
    1.De groene Stockli SX,
    2.De Fischer RC4 The curv GT,
  11. Atomic S9 redster, deze i/d voormiddag op de hardere pistes
    De top 3 van mijn vrouw: 1.63m, 64kg, 30 weken ski ervaring
  12. Atomic S9 Redster 1.53m
  13. De Rossignol Hero St ti 1.52m
  14. Volkl SL uvo 1.50m(minder in grote bochten) en de fischer RC4 SC 1.50m (punt flappert een beetje op snelheid) beter is 1.55m
    Zo dit waren mijn(onze) ervaringen, mss zijn jullie er iets mee
    In Ischgl was het trouwers super weer en lag de sneeuw nog beter.
    De Stockli SX ben ik niet meer gaan omruilen voor een andere wegens te goed, deze ski is een super piste ski.

Grtjs Ronny

Mooi betoog @Ron

@Ron bedankt voor je uitgebreide antwoord 👍👍

Super, Ron, zo’n uitleg! 👌👍

Bla, bla, bla.

Hoe zou je mensen willen omschrijven die Stöckli skiën.Ik zie er af en toe één in het wild.Vaak wat bijzondere/aparte mensen.Niet bepaald doorsnee bedoel ik.😃

Hooykaas op 12 jan 2019 12:53

Ik vind mezelf anders behoorlijk doorsnee @Hooykaas 😆
Alleen had ik het geld ervoor over om een Stöckli ski te kopen waarvan ik nog nooit ook maar 1 dag spijt van heb gehad.
En idd, niet alle Stöckli’s worden met de hand in Zwitserland gemaakt. Maar die herken je gauw genoeg, dat is de”goedkope” Axis.

*bericht bewerkt door MiTi op 12 jan 2019 20:58

Winter is coming

Ik ski deze week op Stöckli SX 163cm. Stabiele en vooral zeer snelle ski. IMO helemaal niet geschikt voor korte slalombochten. Wat ik kan op atomic S9 kan ik helemaal niet op de SX. Vraag mij af of de atomic X9 even stabiel is of niet en beter in korte bochten?

*bericht bewerkt door BaY op 14 feb 2019 19:03

Ik heb zelf Stockli Spirit Globe van seizoen 2014/15 met een lengte van 163cm lang. Ben zelf 1.76 en ondertussen gegroeid naar 85+ kg.

Ik ski graag vooral vlotte korte bochtjes en het liefst op goed geprepareerde piste's.

Zit er wel eens aan te denken ze om te ruilen. De ski is verder prima maar zou ik veel verschil gaan merken met een AX of SX?

Ik zou het willen omdraaien @Robbartelds
Kan je een filmpje posten als je skiënd de berg af komt.
Dan zijn hier vast wel mensen incl.mijzelf die je verder advies kunnen geven.Misschien zijn deze ski's wel over-kill voor jou wie zal het zeggen.
Zolang we je niet hebben zien skiën kunnen we je geen behoorlijk/deugdelijk advies geven.
Ski's moeten passen bij jou techniek.

Hooykaas op 10 jan 2019 12:58

@Hooykaas dit is nu echt een goed advies. Nooit zomaar blind ski’s kopen is het adagium

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Sorry mijn collega's als heb ik te veel of slechte informatie gestuurd. Dat is nie mijn mening. Natuurlijk als joulie zelf gezien 2 hands stöckli is moeilijk te krijgen en zeker groter partij dus ik probeer mijn best doen. Maar op dit moment ik heb o voorad op marktplaats

null
null
null
null

Groetjes Johny🎿👍😉

*bericht bewerkt door johny_no1 op 03 sep 2019 16:26

🤣🤣🤣🤣

Niet helemaal lekker opgeschreven 😜, maar volgens mij geen verkeerde deal (350 euro) via Marktplaats. En Johny is daar al jaren actief in de skihandel.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Van de vrachtwagen gevallen?

Mr. Slow

Wie, Johnny?

Van de vrachtwagen gevallen?

Quick op 4 sep 2019 08:28

Over het algemeen zijn het volgens mij ex-rentals uit Polen of Tsjechië o.i.d. @Quick.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Hallo,

Ik ben een skier niveau 8 en hou zowel van gesneden bochten als geslipte/gegleden bochten. Zouden de deals bij Johny goed zijn?
Ik twijfel wel tussen de SX en CX, weet iemand wat het grootste verschil is? Ik vermoed vooral de lengte van de bochten?

Iemand een idee hoe hard de ski’s in de verhuur afzien? Onderkant ziet er nog wel goed uit, maar ik zou graag weten hoelang deze ski’s nog meekunnen.

Gr, S

De SX heeft een medium radius; de CX een korte. De SX is in dat opzicht iets veelzijdiger. Je niveau is het probleem niet, maar deze ski’s doen het beiden beter onder de voeten van een energieke skiër (geen luie cruiser). Als je dat bent zou het zeker wat voor je kunnen zijn.
Over de staat van de ski kan ik niet zo veel zien. Het balg zien er misschien prima uit, en de kanten ok. Dat is het zichtbare deel. Hoe veel spanning er nog in de ski’s zit kan je echter niet zien, maar alleen voelen. Dat is op basis van foto’s ook niet te beoordelen. Maar als de prijs goed is, is dat misschien een aanvaardbaar risico om te nemen. Dat is aan jou.

De SX heeft een medium radius; de CX een korte. De SX is in dat opzicht iets veelzijdiger. Je niveau is het probleem niet, maar deze ski’s doen het beiden beter onder de voeten van een energieke skiër (geen luie cruiser). Als je dat bent zou het zeker wat voor je kunnen zijn.
Over de staat van de ski kan ik niet zo veel zien. Het balg zien er misschien prima uit, en de kanten ok. Dat is het zichtbare deel. Hoe veel spanning er nog in de ski’s zit kan je echter niet zien, maar alleen voelen. Dat is op basis van foto’s ook niet te beoordelen. Maar als de prijs goed is, is dat misschien een aanvaardbaar risico om te nemen. Dat is aan jou.

GiGi op 7 sep 2019 11:18

Bedankt! GiGi, ik lees dat je geen fan bent van de Elan amphibio 16ti. Wat is daar de reden voor? Deze zijn meer geschikt voor de cruizers?

Hoe kan je best de spanning van ski’s achterhalen?

In de Elan Amphibio mis ik wat energie en precisie. Bovendien vind ik de Amhibio-technologie niet erg lekker skiën. Maar dat is allemaal zeer persoonlijk.

Ik heb de Stöckli SL 2016. Dag en nacht verschil met de Elan SLX waveflex die ik voordien had.

Ik heb de Stöckli SL 2016. Dag en nacht verschil met de Elan SLX waveflex die ik voordien had.

DavidW op 7 sep 2019 23:47

Nu dan de vraag wat het verschil is?
Met alleen deze woorden weet alleen jij het😉

LA NORMA😍☃️

Ik heb de Stöckli SL 2016. Dag en nacht verschil met de Elan SLX waveflex die ik voordien had.

DavidW op 7 sep 2019 23:47

Dat is waar, ik ben benieuwd :)

Hij wil het geheim kennellijk alleen voor zichzelf houden @Piefke 😂

In de Elan Amphibio mis ik wat energie en precisie. Bovendien vind ik de Amhibio-technologie niet erg lekker skiën. Maar dat is allemaal zeer persoonlijk.

GiGi op 7 sep 2019 12:37

qua energie kan ik je 100% volgen maar met precisie snap ik niet wat je bedoelt. ik vind deze juist reageren op wat je wilt.
over de amphibio heb ik persoonlijk geen problemen mee maar merk het verschil niet echt tov andere skies zonder amphibio.

De SX heeft een medium radius; de CX een korte. De SX is in dat opzicht iets veelzijdiger. Je niveau is het probleem niet, maar deze ski’s doen het beiden beter onder de voeten van een energieke skiër (geen luie cruiser). Als je dat bent zou het zeker wat voor je kunnen zijn.

Over de staat van de ski kan ik niet zo veel zien. Het balg zien er misschien prima uit, en de kanten ok. Dat is het zichtbare deel. Hoe veel spanning er nog in de ski’s zit kan je echter niet zien, maar alleen voelen. Dat is op basis van foto’s ook niet te beoordelen. Maar als de prijs goed is, is dat misschien een aanvaardbaar risico om te nemen. Dat is aan jou.

GiGi op 7 sep 2019

11:18

Bedankt! GiGi, ik lees dat je geen fan bent van de Elan amphibio 16ti. Wat is daar de reden voor? Deze zijn meer geschikt voor de cruizers?

Hoe kan je best de spanning van ski’s achterhalen?

Sapar op 7 sep 2019 12:22

je kan de elans skien zoals je wilt lekker cruizen is geen enkel probleem maar je kan er ook goed met doortrekken en lekker laten carven. ze zijn in mijn ogen heel vergevings gezind en beter bruikbaar om een hele dag op te skieen als de piste vol met hopen liggen in de namiddag vind ik de elans 100% aangenamer dan de meeste sl ski die ik getest heb.

de elans 16ti2 vind ik een ideale ski als je met familie en kinderen of met mensen met een lager niveau en dat je niet 100% van de tijd er alles wilt uithalen.

Plaats een reactie