Samengepakt in een gondel... en dan?

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/bb271a6b36c02fc102b5f1bb...

Ik zag deze in de krant vandaag en moest denken aan de vele keren dat ik te dicht op iemand stond in een gondel… Wat zijn jullie ervaringen?

(Afbeelding: Dirkjan door Mark Retera, Stentor 10-1-2019)

*bericht bewerkt door Binnenwerk op 10 jan 2019 09:13

5 seconden wachten voor een “eigen” lege gondel op een uitgestorven leeg liftstation… nee nee, we stappen bij die andere mensen in…

Serieus waarom? Zou een ongeschreven regel moeten zijn dat als het leeg is je je eigen gondel pakt… Alsof je in een lege bioscoopzaal perse pal naast iemand wil zitten.

##FirstWorldIntrovertProblems

*bericht bewerkt door Sneeuwplank op 10 jan 2019 09:25

Beter een windje voor iedereen dan buikpijn voor mij alleen…

Born to Ride

LOL :-)

When life gets too complicated.... SKI

Die ene ochtend dat ik rond 9u sochtends met 2 russen in een gondel zat. De ene draait zijn handvat van zijn skistok en neemt er een grote slok uit, daar zat geen ranja in…
Hij bood mij ook nog netjes aan, maar ik heb er maar voor bedankt. :)

Een variant op de “ruftman” meegemaakt:
Een keer samen met 2 Franse mannen op leeftijd in een stoeltjeslift gezeten. Het was net na lunchtijd en de alcoholwalm waaide 10 minuten om mijn oren (en vooral in mijn neus). Het was een lift zonder kap, dus dan weet je wel dat het om iets meer dan één glaasje wijn ging. Bij het uitstappen de bevestiging van de fysieke staat van de heren: ze buitelden over elkaar heen. Gelukkig zag ik het aankomen en was ik als een speer weg en vielen ze achter me.

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

scheten zo geen last van, maar een drankwalm toch wel af en toe. Bij anderen wel te verstaan hé.

Wel in Serfaus in 2017 iets anders meegemaakt:

Zat alleen in de gondel met 2 jonge Nederlandse ski-leraressen. Dat jaar was mijn vrouw zwanger, zij was mee samen met onze zoon van 2.5j die les nam, ik ging steeds alleen skiën.
De meisjes waren over koetjes en kalfjes aan het babbelen, ook over kinderen waar ze les aan geven, hoe lastig ze soms niet zijn, etc… de ganse tijd niet wetende dat ik hen kon verstaan.
Plots begint één van die meisjes te vertellen hoe belachelijk ze het wel niet vond, “daar zat een zwangere vrouw elke dag bij de kinderweide naar haar zoontje te kijken, komaan zeg, wat heb je daar nou aan, blijf dan toch thuis. Ik begrijp echt niet wat zulke mensen hier komen doen, hebben die echt niks beters te doen,…”.
Je kunt je wel inbeelden dat ze helemaal rood uitsloeg toen ik plots in het Nederlands vroeg of het niet toevallig mijn vrouw was waar ze het over had.

Heerlijk, dit. Daarom ‘s ochtends altijd extra uien.

Die ene ochtend dat ik rond 9u sochtends met 2 russen in een gondel zat. De ene draait zijn handvat van zijn skistok en neemt er een grote slok uit, daar zat geen ranja in…
Hij bood mij ook nog netjes aan, maar ik heb er maar voor bedankt. :)

Rider_Dune op 10 jan 2019 09:50

Hetzelfde onlangs meegemaakt met 2 Fransen, één van die gasten had beide stikstokken vol sterke drank. Eveneens vriendelijk voor bedankt. Niet omdat ik het niet lust maar wel omdat ik niet zat wil skiën en ik vies ben van Frans mannenspeeksel. :o
Wel een vreemd zicht zo iemand zien drinken uit een skistok van 120cm. :)

Bestaat er overigens zoiets als de milehighclub maar dan gondelclub genoemd?

Bla, bla, bla.

scheten zo geen last van, maar een drankwalm toch wel af en toe. Bij anderen wel te verstaan hé.

Wel in Serfaus in 2017 iets anders meegemaakt:

Zat alleen in de gondel met 2 jonge Nederlandse ski-leraressen. Dat jaar was mijn vrouw zwanger, zij was mee samen met onze zoon van 2.5j die les nam, ik ging steeds alleen skiën.
De meisjes waren over koetjes en kalfjes aan het babbelen, ook over kinderen waar ze les aan geven, hoe lastig ze soms niet zijn, etc… de ganse tijd niet wetende dat ik hen kon verstaan.
Plots begint één van die meisjes te vertellen hoe belachelijk ze het wel niet vond, “daar zat een zwangere vrouw elke dag bij de kinderweide naar haar zoontje te kijken, komaan zeg, wat heb je daar nou aan, blijf dan toch thuis. Ik begrijp echt niet wat zulke mensen hier komen doen, hebben die echt niks beters te doen,…”.
Je kunt je wel inbeelden dat ze helemaal rood uitsloeg toen ik plots in het Nederlands vroeg of het niet toevallig mijn vrouw was waar ze het over had.

Denis op 10 jan 2019 10:22

Met voornamelijk Franse vrienden merk ik het regelmatig dat mensen denken dat ik geen nederlands / engels of duits begrijp… Ik heb al van allerlei gesprekken mee mogen luisteren. Tot erg intieme gesprekken over het seksleven van een jonge dame naast me… De "prettig dag nog verder " is bij het uitstappen goud waard ;-)

Click. Click. Peace

De "prettig dag nog verder " is bij het uitstappen goud waard ;-)

Rogier op 10 jan 2019 12:28

proest :D

Ik had andersom met 3 woorden Frans dat de meneer bij me in de gondel dacht dat ik het vloeiend sprak. Ehh oui, croissant?

Maar qua lucht vind ik alcohol icm met zweet wel echt heel vies. Vooral in de ochtend, net die frisse buitenlucht gehad, dan dat…

Of die keer dat (in Colorado natuurlijk), de jongen met een verstandelijke beperking naast mij, aan zijn moeder vraagt: “Mama, wat stinkt er zo?” En moederlief met een strak gezicht zegt: “er is zeker ergens een stinkdier hier”. “Oh. Kijk Mama, die mensen in het stoeltje voor ons zitten te roken. Dat is heel ongezond, waarom doen ze dat?”

Omdat je in Europa geen stinkdieren hebt, kwam ik er pas in Amerika achter waarom sommige soorten cannabis “Skunk” heten ;-)

Wel een vreemd zicht zo iemand zien drinken uit een skistok van 120cm. :-)

bartvwg op 10 jan 2019 11:45

Ja, dan ben ik blij dat ik stokken van 135 cm heb ;-)

*bericht bewerkt door Slim op 10 jan 2019 13:52

Maar qua lucht vind ik alcohol icm met zweet wel echt heel vies. Vooral in de ochtend, net die frisse buitenlucht gehad, dan dat…

Tiny-M op 10 jan 2019 13:17

Zware shag met koffie ook zo’n heerlijk ochtendaroma voor in de gondel. En maar praten…

Haha, dit doet mij denken aan Sankt Anton, die gondel die over de weg loopt.

's-morgens na fijn avondje bier drinken samen met een maat en alleen maar duitsers in die gondel. Wat waren die duitsers blij dat ze er boven uit konden hahahaha

@dekkie Herkenbaar, zeker na een avondje Weizen…

Ook leuk: in een overvolle gondel in het gondeltreintje in Fieberbrunn quasi nonchalant aan je broer vragen of het nou deze gondel was of toch de middelste die vorig jaar van de kabel viel.

*bericht bewerkt door Tjeerd69 op 10 jan 2019 14:37

Ik had andersom met 3 woorden Frans dat de meneer bij me in de gondel dacht dat ik het vloeiend sprak. Ehh oui, croissant?

Tiny-M op 10 jan 2019 13:17

Dat hebben alle Fransen. Zodra je Bonjour Monsieur zegt ratelen ze een heel verhaal af. En Frans is een rappe taal wat niet helpt.
Maar als je vervolgens dan een woordje Frans niet helemaal correct uitspreekt doen ze alsof ze gek zijn :-P

Zo heb ik ooit 6x moeten vragen waar de Metro was… na 6x eindelijk: “ooh, Mètropolitain!” Flikker op fransoos :-P

Dat hebben alle Fransen. Zodra je Bonjour Monsieur zegt ratelen ze een heel verhaal af. En Frans is een rappe taal wat niet helpt.
Maar als je vervolgens dan een woordje Frans niet helemaal correct uitspreekt doen ze alsof ze gek zijn :-P

Zo heb ik ooit 6x moeten vragen waar de Metro was… na 6x eindelijk: “ooh, Mètropolitain!” Flikker op fransoos :-P

Waah op 10 jan 2019 15:23

Alle is wat overdreven, maar soms een gebrek aan inlevinsgvermogen hebben ze wel, jongeren zijn hier wel veel beter in trouwens.
Jouw voorbeeld wel heel vreemd/gemeen is. En dan had ie eigenlijk moeten zeggen: " chemin de fer métropolitain" ;-)

Click. Click. Peace

scheten zo geen last van, maar een drankwalm toch wel af en toe. Bij anderen wel te verstaan hé.

Wel in Serfaus in 2017 iets anders meegemaakt:

Zat alleen in de gondel met 2 jonge Nederlandse ski-leraressen. Dat jaar was mijn vrouw zwanger, zij was mee samen met onze zoon van 2.5j die les nam, ik ging steeds alleen skiën.
De meisjes waren over koetjes en kalfjes aan het babbelen, ook over kinderen waar ze les aan geven, hoe lastig ze soms niet zijn, etc… de ganse tijd niet wetende dat ik hen kon verstaan.
Plots begint één van die meisjes te vertellen hoe belachelijk ze het wel niet vond, “daar zat een zwangere vrouw elke dag bij de kinderweide naar haar zoontje te kijken, komaan zeg, wat heb je daar nou aan, blijf dan toch thuis. Ik begrijp echt niet wat zulke mensen hier komen doen, hebben die echt niks beters te doen,…”.
Je kunt je wel inbeelden dat ze helemaal rood uitsloeg toen ik plots in het Nederlands vroeg of het niet toevallig mijn vrouw was waar ze het over had.

Denis op 10 jan 2019 10:22

Met voornamelijk Franse vrienden merk ik het regelmatig dat mensen denken dat ik geen nederlands / engels of duits begrijp… Ik heb al van allerlei gesprekken mee mogen luisteren. Tot erg intieme gesprekken over het seksleven van een jonge dame naast me… De "prettig dag nog verder " is bij het uitstappen goud waard ;-)

Rogier op 10 jan 2019 12:28

Haha, herkenbaar wanneer je vaak alleen gaat skiën, kom dit ook regelmatig tegen.

Ik had andersom met 3 woorden Frans dat de meneer bij me in de gondel dacht dat ik het vloeiend sprak. Ehh oui, croissant?

Tiny-M op 10 jan 2019 13:17

Dat hebben alle Fransen. Zodra je Bonjour Monsieur zegt ratelen ze een heel verhaal af. En Frans is een rappe taal wat niet helpt.
Maar als je vervolgens dan een woordje Frans niet helemaal correct uitspreekt doen ze alsof ze gek zijn :-P

Zo heb ik ooit 6x moeten vragen waar de Metro was… na 6x eindelijk: “ooh, Mètropolitain!” Flikker op fransoos :-P

Waah op 10 jan 2019 15:23

Ik heb dit vooral met Oostenrijkers eerlijk gezegd (mijn Frans is quasi perfect dus daar valt het mee voor mij), ik doe mijn best om hen in het Duits aan te spreken, maar man dan krijg je plots een uitleg… dan moet ik toch steeds weer vragen of ze aub toch geen Engels kunnen.

Mbt lichaams- en andere geuren, die zetelliften met kap zijn daarvoor ook niet echt leuk, ooit in Sölden met 2 bezopen Amerikanen in de lift gezeten, was veel wind en koud dus de kap naar beneden, man, het heeft echt niet veel gescheeld of mijn lunch van vlak daarvoor lag ergens beneden in de sneeuw.

Knoflook en bierwalm afgetopt met een shaglucht, bleghhh. En dan denk je dat het niet erger kan tot ze hun arm omhoog doen en je met je neus in hun oksel zit.

Nog een taaldingetje: ik spreek aardig Frans maar mijn toenmalige vriendje niet. We gingen naar een toilet bij de Quick (hamburgertent) waar ze geen gescheiden dames/herentoilet hadden dus het was een gezamenlijke ruimte. Ik zat nog op het toilet toen ik hoorde dat vriend door een Franse oudere dame werd aangesproken. Vriend zei: “Vous ne parlez pas Francais”. En die vrouw verontwaardigd: Mais oui! En vriend weer: “Vous ne parlez pas Francais”. Die vrouw na een aantal keer steeds bozer en meer verontwaardigd. Ik lag dubbel op de WC van het lachen!!!

Toen heb ik hem maar uitgelegd dat hij steeds maar zei dat ZIJ geen Frans sprak ;-)

Nog een taaldingetje: ik spreek aardig Frans maar mijn toenmalige vriendje niet. We gingen naar een toilet bij de Quick (hamburgertent) waar ze geen gescheiden dames/herentoilet hadden dus het was een gezamenlijke ruimte. Ik zat nog op het toilet toen ik hoorde dat vriend door een Franse oudere dame werd aangesproken. Vriend zei: “Vous ne parlez pas Francais”. En die vrouw verontwaardigd: Mais oui! En vriend weer: “Vous ne parlez pas Francais”. Die vrouw na een aantal keer steeds bozer en meer verontwaardigd. Ik lag dubbel op de WC van het lachen!!!

Toen heb ik hem maar uitgelegd dat hij steeds maar zei dat ZIJ geen Frans sprak ;-)

Marieke op 10 jan 2019 16:07

Lol, beetje hetzelfde (wel wat offtopic maar ok):

Na een vakantie, een Brusselse die we daar hadden leren kennen en niet echt goed Nederlands sprak, zei telkens maar weer “gij gaat mij missen”. Ik dacht, tof dat ze denkt dat ik haar zo erg ga missen, heeft ook een gedacht van zichzelf zeg. Pas na een paar keer had ik door dat ze letterlijk vertaalde vanuit het Frans, “tu vas me manquer”. :-)

null

Hier nog het stripje dat de dag voor dat van @Binnenwerk in de krant stond

Ik zat een keertje in een gondel met mijn dochter en 2 Russen. Ze hadden al een vrij sterke lijflucht van wodka, worst en knoflook om zich hangen, maar toen één van de 2 zijn thermohemd ging vervangen voor een droog exemplaar en wij uitzicht hadden op zijn bierbuik en natte okselhaar gingen we echt haast over ons nek. Mensenkinderen, wat was dat erg. Ik heb heel demonstratief het raampje opengezet en dochter zat met haar neus dichtgeknepen naast me.

Ik zat een keertje in een gondel met mijn dochter en 2 Russen. Ze hadden al een vrij sterke lijflucht van wodka, worst en knoflook om zich hangen, maar toen één van de 2 zijn thermohemd ging vervangen voor een droog exemplaar en wij uitzicht hadden op zijn bierbuik en natte okselhaar gingen we echt haast over ons nek. Mensenkinderen, wat was dat erg. Ik heb heel demonstratief het raampje opengezet en dochter zat met haar neus dichtgeknepen naast me.

Superskier op 25 jan 2019 13:37

What the…?!

Mr. Slow

Plaats een reactie