Ski advies

Goedemorgen,

Ik ski nu zo’n 6 jaar (6x wintersport), waarvan de afgelopen 3 jaar op mijn eigen Salomon X drive 7.5 (168). Tijdens de aankoop van deze ski zat ik op niveau 4-5, en woog ik zo’n 70 kg.
Ik heb dit ervaren als een prima ski om steeds beter te leren skiën.

Inmiddels ben ik op zoek/toe naar/aan wat meer uitdaging. Ik merk dat de lengte van mijn huidige ski mij eigenlijk beperkt om door te groeien in mijn skitechniek.

Mijn informatie (conform de @GiGi schaal :)):
Man (sportief, ook in het skiën)
185 cm
78 kg
Niveau 6-7 (doe dan maar 6)
Ik ski met een gemiddelde snelheid en vind het leuk om met korte bochtjes (hoge frequentie) te skiën. Ook de wat langere (carve) bochten zijn leuk (afhankelijk van de pistes).
Ik hou ervan om in alle condities op de piste te skiën, maar af een toe stukje poeder naast de piste is wel errug leuk. Daarom zat ik zelf te denken aan all-mountains.

Hebben jullie wat suggesties voor een nieuw paar en waarom?

Heel erg bedankt alvast!

Ik zou denken aan de K2 Ikonic 84 ti, Elan amphibio 12 ti, Blizzard quattro 8.0 /8.4 ti als all mountain ski.
Voor het echte korte bochtenwerk ga je idealiter naar een ski met slalom eigenschappen, maar dat past dan weer niet zo bij de poederaspiraties.
K2 en Elan zijn te testen bij Duijvestein in Zoetermeer.
Lengte tussen 1.75 - 1.85.

Check deze review eens: https://www.wintersport.nl/forum/topic/443892
wellicht een goede opvolger van je huidige ski maar weet wel dat als je voor all-mountain kiest je dan wel wat inboet op het echte korte bochtenwerk want daar zou je dan een SL ski voor moeten hebben.

Bedankt @Sjaak27 en @Sheila. Ik ga zeker even naar de genoemde ski’s kijken.

Meer tips zijn altijd welkom natuurlijk :)

Zou alleen die Blizzard Quatrro niet zo snel doen, das ondanks zn breedte meer een pistecarver. De andere ski’s zijn goede opties en als je een beetje kan skien kun je daar ook zonder al teveel moeite korte bochten mee skien.

Plaats een reactie