Vis Lattea internationaal gekocht: verbinden gesloten

Dit onderwerp gaat over de bestemming Via Lattea

Vanochtend in Montgenevre aangekomen en driemaal de Via Lattea Internationaal pas aangeschaft. Zie ik nu pas dat de verbindingen die het “internationaal” maakt gesloten zijn.

Excuses voor de spelfouten in de titel!

Eigen schuld? (natuurlijk)
Had de dame die ons de passen verkocht dit niet moeten melden?

null

*bericht bewerkt door Frans.P. op 12 jan 2019 21:50

Kunt altijd naar Sestriere rijden en je pas gebruiken.

Maar netjes was het wel geweest als ze je erop gewezen had.

Ik zou zelf ook liever rijden naar Cesana. De ski verbinding is niet super.

*bericht bewerkt door Menn0 op 12 jan 2019 21:49

Kunt altijd naar Sestriere rijden en je pas gebruiken.

Maar netjes was het wel geweest als ze je erop gewezen had.

Ik zou zelf ook liever rijden naar Cesana. De ski verbinding is niet super.

Menn0 op 12 jan 2019 21:47

Dank je Menno. We wilde een aantal keren, op advies van @rogier, parkeren bij Sansicario zodat we de hele Italiaanse kant konden verkennen, maar dat ziet er kansloos uit. Montgenevre kant ligt er trouwens geweldig bij. Pistes super geprepareerd, blauwe lucht en zon.

Jammer die kant er niet zo mooi bij ligt. De Montgenevre kant vind ik de mooiste dus fijn dat je je daar kan vermaken.

En als je zin hebt on variatie, ga een dagje naar Puy St Vincent of Serre. Er zitten geloof ik wat opties in de Via Lattea pas.

En als je heel avontuurlijk bent een dagje de Queyras in… St Veran of Abres zijn erg mooi. Maar Rogier zal datwel vertelt hebben :)
Prettige vakantie

*bericht bewerkt door Menn0 op 12 jan 2019 22:55

Dank je @Menn0
We gaan mogelijk een dagje naar Serre Chevalier: vorig jaar verbleven we daar en zijn we 1 dag naar Montgenevre geweest, vandaar dat we hier nu zitten én in maart terugkomen. En anders in maart. Puy gaan we ook nu of in maart doen, thanks voor de tips.

Pffff die kassa dames in montgenevre vind ik regelmatig weinig klantgericht…

Click. Click. Peace

@Rogier klacht indienen zinvol of smaakloos?

Dat durf ik niet te zeggen. Eerlijk gezegd

Click. Click. Peace

Bedoel natuurlijk kansloos.
Thanks Rogier

@Frans.P.

smaakloos in ieder geval.
kansloos, vraagje aan ons juristenpanel… @DrPhil , @Hessel

*bericht bewerkt door dan58 op 13 jan 2019 08:47

Born to run. B.S.

Je zou kunnen proberen om een beleefde klacht (in het Frans) op hun social media te zetten.

Zou het eerst even persoonlijk proberen ipv via Social media eigenlijk, meer kans op succes. Kans dat ze op bv fb gaan zetten kom je centen maar terug halen lijkt me nihil

Edwin van Riel

Je kunt wel naar Italië begrijp ik, maar alleen de verbinding naar Sestriere is dicht?
Dan lijkt klagen me juridisch gezien vrij kansloos, omdat de internationale verbinding wel gewoon mogelijk is. Vanuit klantvriendelijkheid is er wellicht wel wat mogelijk op jouw klacht, maar niet in de zin dat je ergens recht op hebt.

@Hessel de verbindingen binnen mont de Luna werken, maar de afdaling naar Cesana is dicht. Maar je hebt gelijk dat je dus een beetje Italië meepakt. Maar dat kan al met de Monta de Luna skipas.
Vanuit Cesana is alleen Sansicario bereikbaar. Van daaruit kan je nergens meer heen. Het idee achter die pas is dat je 400km aan “aangesloten” pistes hebt…

Ik ben net langs het loket geweest om vriendelijk te klagen. Ze zeggen dat die verbindingen door de wind gesloten zijn. In de middag wordt de website geüpdatet met de voorspelling van de dag erop. Dus het ziet ernaar uit dat ze morgen nog gesloten blijven. Ik wacht het nog even af en heb een klachtenformulier meegekregen.
Er valt nu een klein beetje sneeuw in Montgenevre. Hopelijk houdt het tot morgenochtend aan!

Waarom is het gesloten? Vaak is het tijdelijk door de wind.

Ik was in Sauze over de kerst, en sneeuw was dun, maar wel genoeg.

Uit je openingspost dacht ik te begrijpen dat een aantal verbindingen wel gewoon open zijn (misschien niet per piste maar per lift?).
En dus alleen de hoek van Sestriere niet te bereiken was.

@Rogier had je niet laatst een blog geschreven over sluiting van liften en de gevolgen voor de teruggaaf op liftpassen?

null

De verbindingen tussen deze gebieden zijn gesloten en ze zeggen dat het door de wind komt. Dit is de voorspelling voor morgen.

Wat ik trouwens ook raar vind is dat de Via Lattea Internationaal skipas alleen voor 1 of 6 dagen kunt kopen.

Vooralsnog hebben we al 2 heerlijke skidag en erop zitten.

We vertrekken 1 maart naar Sauze d’oulx ben wel benieuwd naar de huidige situatie zie namelijk op de sneeuwhoogte app dat er 191km van de 320 maar open is. Iemand die hier meer informatie over heeft?

Plaats een reactie