Ski les kinderen ID bewijs

Wordt bij de eerste ski les om een ID bewijs gevraagd?
Dit omdat mijn dochter officieel nog geen 4 is bij de ski les en ze dan dus niet zou mogen deelnemen. We willen haar dan opgeven als 4-jarige.

Meestal niet, maar het kan zeker gebeuren.
De andere vraag is, skischolen doen dit niet om mensen te pesten er zit best een goede reden achter dat kinderen onder de 3 nog niet mee mogen lessen.

Ik zou aanraden om het eerlijk te spelen: je zou kunnen zeggen m’n dochter is bijna 4 (als dat de waarheid is) of we willen het echt graag proberen en ze is groot / sterk voor haar leeftijd.

Click. Click. Peace

Dat heb ik nog nooit mee gemaakt in Oostenrijk. Wel voor de (gratis) skipas voor kinderen. Waar ga je heen? Want er zijn veel skischolen die ook al les/spelen in de sneeuw voor kinderen van 3 aanbieden.

Overigens zit er wel één maar bij: de skischool is natuurlijk ook verantwoordelijk voor de kinderen tijdens de lessen. Stel dat er wat gebeurd - kans is klein, maar het kan. En de skischool komt er vervolgens achter dat ze nog geen 4 is, dan kun je natuurlijk wel in een juridische twist over aansprakelijkheid komen. En dat wil je op dat moment natuurlijk zeker niet…

Heeft toch helemaal geen zin @wen
Als ze nog Pampers draagt zowiezo niet.
Je kan beter een kinderoppas inhuren om een beetje in de sneeuw te spelen.

@Hooykaas : op welke leeftijd zijn jouw kinderen begonnen met skiën?

In Oostenrijk gelden twee basisprincipes voor kinderen: Einheimischen worden zodra ze kunnen lopen op de latten gezet. Voor toeristen geldt: Windelfrei ist schifertig (luiervrij is klaar om te skiën). Natuurlijk stelt ski"les" voor kinderen van 3 weinig voor en moet je ook niet de verwachting hebben dat ze na een weekje les van een blauwe piste af komen. Maar het plezier en de trots van die kleine mennekes en vrouwkes is onbetaalbaar.

*bericht bewerkt door 77steve op 13 jan 2019 11:41

Ben ik helemaal 100% met je eens @Steve77 Inderdaad “onbetaalbaar”
Einheimische Kinder kan je niet vergelijken met Touristen kinderen die (een weekje 5 dagen 2 a 3 uur) spelen in de sneeuw natuurlijk.
Maar ik begrijp je opmerking 👍

Ze is bijna 4 en heeft al 14 ski lessen in Nederland gehad. En natuurlijk is ze uit de luiers!
Ik wil het liefst eerlijk zijn maar we gaan met groep die ook samen op skiles heeft gezeten dus als zij dan als enige niet mee mag, wordt drama!

@Wen ik denk dat als je dat zo uitlegd (in een groep met vriendjes/famlile, al lessen gehad etc) je dan echt wel een skischool vindt die het wil proberen. En als ze dan nog steeds nee zeggen kan het ook zijn dat ze daar jurisdische/verzekeringstechnische redenen voor hebben. Eerlijkheid werkt vaak het beste.

Click. Click. Peace

Helemaal eens met Rogier. Je kan voor die groep ook een prive-leraar overwegen, dan is het zeker mogelijk.

Ik heb een mail gestuurd met alle eerlijkheid erin. Ik vind het ook heel eng… want een afwijzing wordt drama…ik krijg het mijn pientere dame die ski les in Nederland al geweldig vindt, niet uitgelegd dat de rest van de groep wel mag en zij niet. Dus ik duim nu voor een uitzondering. En dat eerlijkheid loont!

Ik heb een mail gestuurd met alle eerlijkheid erin. Ik vind het ook heel eng… want een afwijzing wordt drama…ik krijg het mijn pientere dame die ski les in Nederland al geweldig vindt, niet uitgelegd dat de rest van de groep wel mag en zij niet. Dus ik duim nu voor een uitzondering. En dat eerlijkheid loont!

Ik hoop met je mee, hou ons op de hoogte! Waar ga je heen, ik ken genoeg Franse scholen waar ze zo mee mag. Lisa lest ook al sinds ze 3 is. (Is wel een local)

Click. Click. Peace

Onze kleinzoon ging met net drie een dagje proberen, het ging zo goed en hij vond het zo leuk dat hij de hele week op les is geweest. Sepp zei oke een dagje proberen, dus als je gewoon eerlijk bent zal dat heus wel lukken, maar ze moeten ergens een grens trekken.
Nr twee nu ook net drie, spook wilde niet hoor, maar wel met mama en oom had de grootste lol, maar niet zonder zijn moeder, ieder kind is anders.
Ze maken gerust wel uitzonderingen, succes.

Dienten Die Alte schule

Als ze bijna 4 is en al een hoop les heeft gehad, denk ik niet dat ze er een probleem van maken. Zeker ook omdat ze zelf heel graag wilt.

@Wen dat moet je niet via de mail doen volgens mij. Gewoon mondeling op de bestemming. Dat werkt in Oostenrijk het beste.

Stuur ook een filmpje mee naar de Skischool. Want een leeftijd is een indicatie he… een 4 jarige die 14 uur les heeft gehad is toch iets anders dan een 4 jarige die vanaf 0 begint.

Schiheil ⛷🏂🎿

Wanneer wordt ze 4? Onze jongste was net 2 weken 4 toen hij begon met lessen. 6 dagen 4 uur per dag. Hij vond het geweldig. Einde van de week kon hij, niet te lange, blauwe pistes doen.
Als ze over een paar weken 4 wordt zullen ze niet moeilijk doen denk ik.

Skischule Krimml…

Nou de communicatie gaat niet zo best.
Ik heb voorgesteld om een filmpje in te sturen maar dat willen ze niet. Het enige dat ze nu bieden is dat we een proefles boeken voor haar. Maar dat ze dan niet kan starten met de rest, is pech… ze kijken dan wel of ze nog ik een klasje mag.
Om nou te zeggen dat ik hier blij van ben geworden…

Wordt bij de eerste ski les om een ID bewijs gevraagd?
Dit omdat mijn dochter officieel nog geen 4 is bij de ski les en ze dan dus niet zou mogen deelnemen. We willen haar dan opgeven als 4-jarige.

Wen op 13 jan 2019 08:56

En als er iets gebeurt, wat dan? Zou er niet over liegen.

Dat is idd balen @Wen, maar het zou best kunnen dat eenmaal terplaatse het gewoon wel goed komt omdat degene met wie je mailcontact hebt gehad alleen maar alles zwart/wit bekijkt…
@Rogier, in de meeste Franse gebieden hanteren ze 3 jaar om te mogen starten, in Oostenrijk bij de meeste juist 4 jaar.

LA NORMA😍☃️

Voorop gesteld: ik zit exact gelijk in elkaar, ik wil ook zaken vooraf geregeld hebben, dus mail en bel ook met de skischool… maar heb ook mogen ervaren dat het ter plekke regelen vaak beter gaat…

Bekijk het even vanuit de kant van de ski school… iedereen vindt zijn eigen kind het beste en ziet dat zijn eigen kind al alles kan… Dan krijgt de skileraar een kind wat perfect kan skieen (maar wat toch niet zo is) en dan gaat dat vervolgens ten koste van de rest van de groep.

In Winterberg heb ik eens exact hetzelfde gehad. Les op een bepaald niveau geboekt maar wegens weinig mensen dreigde onze dochter (toen 5) bij de vroege beginners groep terecht te komen. Even met de leraar staan praten en hem een filmpje vanuit Snowworld laten zien en toen kon ze met de ervaren klas mee…

Wat ik zou doen is inderdaad die “proefles” boeken, OF gewoon ter plekke gaan en daar een praatje aanknopen, fillmpje laten zien en dan kijken wat er te regelen is, zeker omdat de hele groep dan les gaat volgen… (en het moeilijkste: accepteren dat je nu het antwoord nog niet hebt en dat het antwoord wat je wil krijgen mogelijk anders gaat zijn…)

@Piefke Weet ik, was meer om aan te geven dat kinds het soms (niet altijd) best kunnen.

Click. Click. Peace

@wen oh balen. Daar had je niet op gehoopt . Leeftijd zeg niet alles. Hier van het weekend nog op de indoorbaan . Onze jongste madam, net 4 maar lengte van een 3 jarige echt een ukkie . Leraar stond verbaasd dat ze ook op de grote rolband kon. Maar uiteindelijk was ze de enige die de pizapunt kon en kon remmen. Terwijl de kindjes van de zelfde leeftijd maar zeker kop groter er moeite mee hadden.

*bericht bewerkt door miepmiep op 14 jan 2019 11:32

@77steve privéles voor een kind van 3 jaar. Kosten tussen de 260 en 300 Euro per dag. Tja wat zal ik zeggen.

@Hooykaas & @Wen
Mijn punt was geen privé les, maar een privé leraar boeken. De dochter van Wen skiet blijkens haar berichten in een groep met andere kids. Je kan voor die kids gezamenlijk één leraar boeken ipv ze samen in een groep met andere kinderen doen. Dat is natuurlijk (iets) duurder (hangt af van over hoeveel kinderen het gaat), maar dan weet ik zeker dat een skischool daar geen nee tegen zegt - mits de kinderen allemaal min of meer hetzelfde niveau hebben. Bijkomend voordeel is dat je ook veel flexibeler bent en met de privé leraar maatwerkafspraken kan maken over tijden en verzamelplaats etc.

@wen. Ter plekke vragen, of je haar in een klasje mag zetten.
Wij wilden onze oudste zoon van 7 opgeven, terwijl ze zelf zeiden, hij mag ook wel in de peuterklasje, ze bedoelden onze jongste van 2,5 jaar. Dat vonden wij, te jong.
Maar ze zeiden, zet hem er maar neer, en kijk hoe het gaat. Nou, dat ging niet goed, maar hij vermaakte zich prima in de sneeuw. Een jaar later, ging het geweldig.

De andere skischool, ik dacht Obermooser, kun je ook nog proberen.

Na veel gemail en onbegrip weerskanten op…zijn we nu gekomen op dat ze een snuppertag mee mag doen. En als dat goed gaat, mag ze aansluiten bij een klasje op haar niveau. Dat laatste als er plek is. Daar ben ik natuurlijk niet heel gerust op midden in het hoog seizoen. Maar ben er ook achter dat er niet meer in zit dus kan nu ‘verdragen’ dat ik niet meer zekerheid krijg. Ik vertrouw er maar op dat het goed komt ter plaatse!
Dank voor het meedenken!!

Na veel gemail en onbegrip weerskanten op…zijn we nu gekomen op dat ze een snuppertag mee mag doen. En als dat goed gaat, mag ze aansluiten bij een klasje op haar niveau. Dat laatste als er plek is. Daar ben ik natuurlijk niet heel gerust op midden in het hoog seizoen. Maar ben er ook achter dat er niet meer in zit dus kan nu ‘verdragen’ dat ik niet meer zekerheid krijg. Ik vertrouw er maar op dat het goed komt ter plaatse!
Dank voor het meedenken!!

Wen op 14 jan 2019 21:23

Fijn hopelijk komt het goed. Maar war is een snuppertag

Een soort proefdag

Dat ze je dochter niet in een skiklas boven haar leeftijd willen zetten op basis van een filmpje, dat kan ik wel begrijpen. Het gaat immers niet alleen om hoe goed ze kan skieën. Het gaat er ook om dat hoe jonger een kind is, hoe meer aandacht het nodig heeft, bv. ook sneller moe is of sneller onder de indruk bij slecht weer dan een iets ouder kind. De skischool riskeert ook dat wanneer een jong kind de groep wat ophoudt, de oudere kinderen het niet meer leuk vinden, en dan zitten ze daar weer met gezeur. Na een proefdag of een proefles kunnen ze beter inschatten of het gaat lukken in een bepaalde groep of niet. Dus ik denk dat dat een fair voorstel is om die proefdag mee te doen.

*bericht bewerkt door Errant op 14 jan 2019 21:43

Plaats een reactie