Ski les kinderen ID bewijs

Dat ze je dochter niet in een skiklas boven haar leeftijd willen zetten op basis van een filmpje, dat kan ik wel begrijpen. Het gaat immers niet alleen om hoe goed ze kan skieën. Het gaat er ook om dat hoe jonger een kind is, hoe meer aandacht het nodig heeft, bv. ook sneller moe is of sneller onder de indruk bij slecht weer dan een iets ouder kind. De skischool riskeert ook dat wanneer een jong kind de groep wat ophoudt, de oudere kinderen het niet meer leuk vinden, en dan zitten ze daar weer met gezeur. Na een proefdag of een proefles kunnen ze beter inschatten of het gaat lukken in een bepaalde groep of niet. Dus ik denk dat dat een fair voorstel is om die proefdag mee te doen.

Errant op 14 jan 2019 21:42

Ja vorig jaar had mijn zoon , een kind die 2 jaar jonger was en gelukkig skiede er een begeleider mee naast de skileraar . , want kind schoot echt alle kanten uit behalve de goeie … . Was niveau 1ste ster ( beginnend parallel). Kind was 5 ,de rest 7 jaar en ouder. Ze was de volgende dag groepje lager. Voor kind vervelend , en leraar. Mijn zoontje had zelf niet zo’n last van gehad.

Ik snap helemaal dat ze het niveau willen bepalen. Maar dat doen ze bij de andere kinderen ook, dat is ongeacht leeftijd lijkt mij. Sterker nog: een ADHD kind van 5 kan een grotere ellende zijn dan een rustige van bijna 4.
Mijn grootste bezwaar is de arbitraire leeftijdsgrens. Ik snap dat er een grens moet zijn, maar een marge zou beter zijn (in mijn ogen). En vooral het kind, de aandachtsspanne, het plezier, fysieke mogelijkheden ed zou leidend moeten zijn.

@77steve privéles voor een kind van 3 jaar. Kosten tussen de 260 en 300 Euro per dag. Tja wat zal ik zeggen.

Hooykaas op 14 jan 2019 13:00

Het was met een groepje, die allemaal samen op les wilden. Stel dat het 5 kinderen zijn:300/5 kids=60 per kind. dat zal niet zo veel schelen met de groepsles.

*bericht bewerkt door Slim op 15 jan 2019 00:00

@wen heb nu ook even bij onze skischool gekeken wat de leeftijd grens is. en daar heb je de kleine beren voor 3 en 4 jarige en van de bruine beren ( ourson) is vanaf 5jaar.
ik heb die van mij (4) gewoon opgegeven bij de bruine beren. want ze heeft vorig jaar de kleine beren gedaan. dus die groep eigenlijk ontgroeid en nu al Pizzapunt kan en aardig naar beneden komt. dus eigenlijk een gat als je met 3 begint. Waar het aanligt waarom de ene skischool vanaf 3 is en dan andere van 4 jaar en sommige skischolen heb ik ook weleens gezien van 6 jaar geen idee waarom dat zo. Heb je ze gevraagd waarom ze vanaf 4 jaar doen.?

Doen ze op die skischool niet aan voorskien op de eerste dag? Misschien dat ze dat mag doen?

Aantonen dat ze mee kan in groeps en/of leerverband kun je wel aantonen door te zeggen dat ze in NL al 14 lessen heeft gehad.

Dit zou ik overigens ter plaatse vragen en niet per mail.

@77steve privéles voor een kind van 3 jaar. Kosten tussen de 260 en 300 Euro per dag. Tja wat zal ik zeggen.

Hooykaas op 14 jan 2019 13:00

Prijs is lichtjes overdreven: een franse ESF privé-les kost 48 EUR/uur voor 1 of 2 kinderen en een kleuter zal heus niet langer dan 1.5 uur op skilatten gaan staan voordat hij/zij moe is.
Om dan >250EUR/dag te geven voor een privé-nanny, dan kan je bijna beter iemand extra uit Nederland/België meenemen.

Nu wel: in Frankrijk hebben ze vaak een kinderclub waar ze zowel dagopvang + skiinitiatie geven (club Piou-Piou of Skimômes).
Deze wordt op een echt afgesloten pistje gegeven met een eigen roltappijt en kleurrijke hindernissen.
Andere skischolen dan ESF bieden dit volgens mij niet aan in Frankrijk en in Oostenrijk heb ik er geen zicht op.

*bericht bewerkt door Vivace op 16 jan 2019 15:21

Glide on!

@77steve privéles voor een kind van 3 jaar. Kosten tussen de 260 en 300 Euro per dag. Tja wat zal ik zeggen.

Hooykaas op 14 jan 2019 13:00

Prijs is lichtjes overdreven: een franse ESF privé-les kost 48 EUR/uur voor 1 of 2 kinderen en een kind van 3 jaar en een kleuter zal heus niet langer dan 1.5 uur op skilatten gaan staan en om dan >250EUR/dag te geven voor een privé-nanny, dan kan je beter iemand extra uit Nederland/België meenemen.

Nu wel: in Frankrijk hebben ze vaak een kinderclub waar ze zowel dagopvang + skiinitiatie geven (club Piou-Piou of Skimômes).
Deze wordt op een echt afgesloten pistje gegeven met een eigen roltappijt en kleurrijke hindernissen.
Andere skischolen dan ESF bieden dit volgens mij niet aan in Frankrijk en in Oostenrijk heb ik er geen zicht op.

Vivace op 16 jan 2019 14:34

In les arcs heb je nog 1 die die combi doet. Maar verder buiten esf niet. Onze skischool heeft wel voor 3 /4 jarige skiles maar geen opvang . Wel afgesloten tuin . En mogelijkheid voor lunch .

Ik heb de indruk dat ze daar in Frankrijk veel flexibeler in zijn in vergelijking met Duitsland of Oostenrijk.

Vorig seizoen ons zoontje dat in mei 4 jaar werd ingeschreven in Willingen voor skilessen in februari. Hij is heel klein en werd de eerste dag geweigerd gewoon op uitzicht. Wat een tegenvaller.
Twee maanden later gingen we naar Val Cenis. Met een bang hart leverden we hem de eerste dag af bij ESI en hij mocht direct mee de liften op. Op het einde van de week deden ze gemakkelijke blauwe pistes.

Vorige maand in Valmeinier had ik hem op basis van leeftijd ingeschreven bij Ourson, maar de eerste les werd hij al naar Flocon doorgestuurd. Toen er enkele van Ourson mochten doorschuiven naar de echte pistes werd hij daar weer bijgezet, een soort menggroep van oudere Oursonkindjes met kleine Floconkindjes.

Hij is nog steeds 4 en skiet op deze manier al mee met ons. Echt tevreden over aanpak van zowel ESI val Cenis als ESF Valmeinier!

Plaats een reactie