Boete duitsland

Van de zomer een boete binnen gekregen voor te hard rijden in Duitsland. Door een verhuizing helemaal vergeten om het antwoordformulier terug te sturen dat ik de rijder was. Iemand hier ervaring mee? Ga in februari naar Italië moet dus door Duitsland.

Gewoon alsnog even betalen dan is er niets aan de hand :)

*bericht bewerkt door Evelien2 op 13 jan 2019 23:29

Alsnog betalen zou ik zeggen? Al die stress anders, zeker als het hetzelfde kenteken betreft waar je mee gaat rijden

Alsnog betalen zou ik zeggen? Al die stress anders, zeker als het hetzelfde kenteken betreft waar je mee gaat rijden

HN65 op 13 jan 2019 23:29

Met die ANPR camera’s overal halen ze je er wel snel tussenuit. Vrees dat het dan niet van de poes gaat zijn…

Bla, bla, bla.

Ik zou er even een belletje aan wagen. Situatie uitleggen en zeggen dat je uiteraard alsnog wilt betalen… :)

Gewoon betalen zou ik zeggen (+ copie van betalingsbewijs meenemen in de auto + eventueel een weekje na betaling naar de Duitse inningsdienst bellen).

Ik dacht trouwens dat de afhandeling van verkeersboetes sinds deze zomer wordt verdergeleid naar de diensten in het land van de eigenaar van het voertuig onder het mom van de EU-richtlijn ‘Cross Border Exchange’ (CBE).
https://www.rdw.nl/over-rdw/nieuws/2018/5-vragen-over-verkee…

Als de betreffende overheidsdienst op 6 maanden tijd nog geen herinneringsbrief voor betaling heeft gestuurd, dan lijkt het me dat hier geen goed sluitend systeem achterzit, of dat er omwille van het omzetten tussen verschillende software systemen enorme vertragingen zijn (niet onaannemelijk bij sommige overheden).

De kans dat je nummerplaat “geseind” staat is wel zeer groot -> bij een controle (of bij de grensovergang Oostenrijk->Duitsland) zal je dan zowiso aan de kant gezet worden. Me een (weliswaar laat) betalingsbewijs heb je nog een redelijke kans om een grote boete te ontlopen, maar erzonder helemaal niet.

Glide on!

Ik geloof er niets van dat ze in Duitsland zich erg druk maken om die paar tientjes. Plus, een enkele brief. Die kan ook verloren zijn gegaan in de post. En in Duitsland spelen ze dat (itt in Nederland) gewoon erg netjes.

Van de zomer een boete binnen gekregen voor te hard rijden in Duitsland. Door een verhuizing helemaal vergeten om het antwoordformulier terug te sturen dat ik de rijder was. Iemand hier ervaring mee? Ga in februari naar Italië moet dus door Duitsland.

bjt72 op 13 jan 2019 23:28

Lees niet of ie nu wel of niet betaald heeft. Alleen dat ie het formulier niet heeft teruggestuurd.
Volgens mij zijn wij (als Nederlander) dat ook niet verplicht.

Het formulier hoef je niet terug te sturen toch? Als je gewoon betaalt hoor je er nooit meer iets van. De betaling betekent dat je erkent dat je fout zat en dat jij het was. Als je er anders over denkt, dan moet je dat formulier invullen.

Betalen volstaat, in ieder geval voor kleinere overtredingen.

Edwin van Riel

Eens met @DSvier
Zou me er echt niet druk over maken. Ben eens aan de kant gezet (deden mee aan de carbagerun) omdat we een oude 7-serie als polizei-auto hadden aangekleed inclusief zwaailampen etc.
Ze zeiden niets over een eerdere, kleine snelheidsovertreding. Na demontage van de zwaailampen mochten we, zonder boete, door.

Bedankt voor de reacties. Heb de boete nog niet betaald, in de brief staat ook geen rekeningnummer. Alleen een vragenlijst of ik de bestuurder was.

Bedankt voor de reacties. Heb de boete nog niet betaald, in de brief staat ook geen rekeningnummer. Alleen een vragenlijst of ik de bestuurder was.

bjt72 op 14 jan 2019 10:32

Geen rekeningnummer??
Wel een bedrag?

Bla, bla, bla.

Zozo @Drikus

.Nu begrijp ik dat je géén sneeuwkettingen nodig hebt, je vermomt je gewoon als Polizei. 😁😝

Born to run. B.S.

Wel een bedrag van €70,00. Zoals beschreven in de brief. De geldboete voor deze verkeersovertreding bedraagt volgens het Duitse tariefstelsel voor geldboetes als regel 70,00 EUR.

Heb het aan de hand gehad voor Oostenrijk, ik moest 190 euro betalen. De brief was in het Duits, heb even rondgekeken op internet en de tip was om de brief terug te sturen en in het Nederlands te vragen om hem te vertalen dus in het Nederlands. Heb dat gedaan, is ongeveer 4 jaar geleden ondertussen en nooit meer iets van gehoord.

Het hangt ook een beetje per regio af hoe ze de boete versturen.
Mijn laatste (regio Stuttgart) kreeg ik ook eerst een melding met bedrag en of ik wilde laten weten wie de bestuurder was.
Bij toegeven zou het dan x euro zijn en zoveel punten. Bij geen gehoor zou er mogelijk een verhoging konden plaatsvinden of zo
Na toegeven dat ik het was kreeg ik netjes een nieuwe brief hoe ik het moest betalen. Was ook een te hoge snelheid bij wegwerkzaamheden dus misschien zijn ze dan ook wat strenger.

Regio Dusseldorf kreeg ik er eentje en daar was betalen al voldoende dat je de boete erkende. Bij niet erkenning zou hij evt verhoogd kunnen worden. Evt kon ik nog aangeven dat iemand anders de dader was maar betaling was daar al voldoende.

De Duitse regio’s werken allemaal los van elkaar; afhankelijk van hoe vasthoudend ze zijn krijg je 1 tot 4 brieven (zonder verhoging) in een periode van 4 maanden. Daarna hoor je er waarschijnlijk nooit meer wat van. Voor die paar tientjes gaan ze niet tot het uiterste.
Je hoeft echt niet bang te zijn dat je staande wordt gehouden.

Zoals Hansvdz beschrijft hebben wij ook eens gedaan, 5 jaar geleden. Wij rijden jaarlijks veelvuldig op de Duitse Snelwegen, nooit meer iets van gehoord.

Was de beroemde flitspaal op het viaduct Kassel.

Ik heb toevallig 34 jaar in Duitsland gewoond ;-). Dit formulier bestaat alleen omdat de overheid moet vaststellen, wie de bestuurder was mits je niet zelf reed. Heb je betaald en het gaat om een kleine overtreding is er niks aan de hand. Interessant wordt het pas op het moment dat het een overtreding is, waar ook een registratie in het Verkehrsregister in Flensburg (b.v. bellen achter het stuur) of een rijontzegging van toepassing is. Dan moet je uiteraard aangeven wie gereden is…

*bericht bewerkt door BenB op 14 jan 2019 14:05

Ik ben blind voor mijn eigen schrijffouten ;-)

Heb dat gedaan, is ongeveer 4 jaar geleden ondertussen en nooit meer iets van gehoord.

hansvdz op 14 jan 2019 11:40

Dat je niets gehoord hebt, wil niet zeggen dat je niet in het “systeem” zit. Mogelijk achtervolgt de boete je een keer als je aangehouden wordt op vakantie. Dat was voor mij een reden om een boete uit Zwitserland (brief overigens keurig in het Engels) wel te betalen.

Ik zou het gewoon betalen… niet mekkeren, maar gewoon doen.
Het hoort er af en toe bij.

It is an amazing world

Plaats een reactie