Ski voor jongen van 14 jr; Blizzard RTS Powerframe

Onze zoon skiet inmiddels vanaf zijn 6e jaar. voornamelijk op pistes; goede techniek. Hij is echter extreem licht, maar 37 kg. Ik had tweedehands een mooie Atomic Red Star voor hem gekocht van 145 cm. Weggebracht om schoenen goed af te stellen. Maar ik heb de skies terug gekregen met het bericht dat ze de schoenen niet kunnen afstellen omdat hij te licht is voor deze skies. Dus toch maar op zoek naar een andere ski. Nu kwam ik onderstaande ski tegen:
https://www.skihandel.nl/product/blizzard-rts-powerframe/…
Ook al even gebeld, het zou een goede ski zijn gezien zijn gewicht. Ik kan echter geen recensies over deze ski vinden. Ik vraag me af of deze ski niet met name bedoeld is voor beginners? Heeft een van jullie ervaring met deze ski’s?

Kan het niet goed vinden bij de ski maar wij kregen voor onze zoon, stukje zwaarder en zeer gevorderd, voorlopig toch bij junior ski’s te blijven van onze skishop (Austria Malden). Dit omdat spieren, gewrichten etc zouden afwijken van volwassene. Dus als dit een “volwassen” ski dan zou ik toch voorzichtig zijn.

Wellicht iets waar Rogier nog verder in kan adviseren ?

Hebben kinderskis geen specifieke bindingen, aangepast aan hun grootte en gewicht?
Max din 4 à 7.5
Bindingen op skis voor volwassenen hebben al vlug een minimum DIN van 3.5.

Ik denk dat je daar vooral op moet letten.
Hebben ze bij de skishop de nodige DIN waarde berekend (en heb je deze onthouden)?

Glide on!

het ging inderdaad over de bindingen. Helaas was de man die de metingen had gedaan, niet aanwezig toen ik de ski kwam ophalen.

Dus: op zoek gaan naar skis met specifieke kinderbindingen (te herkennen aan max din=7 of 7,5) en voorlopig de modellen voor volwassenen links laten liggen.

Glide on!

Plaats een reactie