Pijn skischoen tijdens skiën (houding)

Ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen.

Ik heb een paar k2 120 schoenen vorig jaar gekocht weet type even zo niet. Nu heb ik als ik de schoenen gewoon aan heb nergens last van maar zodra ik de skiës onder doe krijg ik direct enorm last aan mijn rechtervoet (buitenkant). Links nergens last van. Nu denk ik dat het aan mijn houding van het skiën ligt. Is er misschien iemand die dit kent en misschien weet waar het mis gaat? Ik ski nu ongeveer 10 jaar en kan mij prima redden alleen door altijd zere voeten heb ik afgelopen jaren bijna niet kunnen skiën. Schoenen heb ik gekocht bij mk Skiservice maar ze ook helemaal op maakt zijn gemaakt.

Ik ben dus benieuwd of iemand dit bekend voorkomt en misschien weet wat het zou kunnen zijn.

Kan techniek zijn. Maar kan ook gewoon nog net niet passende schoen zijn. Bootfitten is top, maar echt niet altijd in 1x goed.

Klemt t? Je kan dit ook zien door na t skiën je voeten te bekijken. Soms duidelijk rode drukplekken. Foto maken helpt als geheugen.

Heb je zooltjes op maat?

Terug gaan naar MK Skiservice met je klacht… wellicht dat je samen dan eruit komt of het aan de schoen/fitting ligt of je dynamische skimotoriek

*bericht bewerkt door Chonn op 15 jan 2019 06:06

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

idd heb je zooltjes op maat? nu ook dat is geen garantie dat het de eerste keer goed is. Heb 2 weken geleden schoenen op maat laten maken met speciale zooltjes… Linkerschoen perfect… rechter niet zelfde klachten als dat jij hebt.

Bij mij heeft het te maken met een holle voet waardoor als het zooltje niet goed genoeg is er te weinig steun op komt… en ik de volledige druk krijg op de buitenkant. van mijn voet…

Waarschijnlijk zo was het bij mijn oude schoenen ook moest de wreef te strak waardoor… de voet met de zijkant geklemd word in de schoen.

Maar idd terug gaan met je klachten… zodat ze er naar kunnen kijken en eventueel aanpassen

succes

Mogelijk ski je met teveel druk op de voorvoet rechts (rechts is ook je dominante been?), waardoor ie aan de buitenkant geplet wordt in de skischoen. Let er eens op dat je je enkel ontspannen en gebogen hebt en je daardoor je HELE voet belast. En niet bij het inzetten vd bocht je voorvoet belast (en hiel dus onbelast) , heup eruit draait, dalski wegschuift - dit geeft heel veel druk aan de buitenkant van je voet.

Net ook nog even terug geweest bij een bootfitter mijn vrouw had ook dit soort klachten, en wat blijkt nu, schoen voorin net iets te smal… op het moment dat ze in de vorlage gaat draait haar voet bljkbaar iets naar buiten waardoor ze daar klachten krijgt.

worden nu een paar min breder gemaakt waardoor dit waarschijnlijk opgelost gaat zijn.

dus zou zeker terug gaan met je schoenen het nog eens laten bekijken

Ik ben heel vaak met mijn schoenen terug geweest. Telkens beetje bijschaven.

Als de voet naar buiten draait ondersteunt de zool niet genoeg. Voet moet stabiel blijven bij belasten.

Bij mijn k2 spyne HV keerde de schoen terug naar de originele breedte. Ik zou zeggen ga naar MK en leg je probleem daar uit, en laat ze de schoen opmeten.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Als de voet naar buiten draait ondersteunt de zool niet genoeg. Voet moet stabiel blijven bij belasten.

elisabeth101 op 16 jan 2019 18:00

Elisabeth, dit was een test zonder schoen om te zien wat er gebeurt met het been en stand van de voet op het moment dat je in de skihouding gaat staan.

En dan wil de enkel naar binnen en de voet blijkbaar naar buiten en dus ontstaat er uiteraard een druk punt.

Als de voet naar buiten draait ondersteunt de zool niet genoeg. Voet moet stabiel blijven bij belasten.

elisabeth101 op 16 jan 2019 18:00

Elisabeth, dit was een test zonder schoen om te zien wat er gebeurt met het been en stand van de voet op het moment dat je in de skihouding gaat staan.

En dan wil de enkel naar binnen en de voet blijkbaar naar buiten en dus ontstaat er uiteraard een druk punt.

EmielZ op 17 jan 2019 10:37

dat klopt dat heet pronatie. Het doel van een zooltje is voorkomen dat de voet proneert…ergo je kan de schoen wel meer ruimte geven en dan zal dat drukpunt wel weg gaan, maar dan staat de voet nog altijd niet stabiel. ter info, bij mk weten ze vaak wel wat ze doen.

Volgens mij moet je gewoon afscheid nemen van je schoenen.En andere schoenen kopen.
Dit probleem zal je waarschijnlijk blijven houden met die schoenen.
Ik spreek helaas uit ervaring
Zonde van de tijd.

dat klopt dat heet pronatie. Het doel van een zooltje is voorkomen dat de voet proneert…ergo je kan de schoen wel meer ruimte geven en dan zal dat drukpunt wel weg gaan, maar dan staat de voet nog altijd niet stabiel. ter info, bij mk weten ze vaak wel wat ze doen.[post]elisabeth101 op 17 jan 2019 22:10[/post][/quote]

Als de voet naar buiten draait ondersteunt de zool niet genoeg. Voet moet stabiel blijven bij belasten.

elisabeth101 op 16 jan 2019 18:00

Elisabeth, dit was een test zonder schoen om te zien wat er gebeurt met het been en stand van de voet op het moment dat je in de skihouding gaat staan.

En dan wil de enkel naar binnen en de voet blijkbaar naar buiten en dus ontstaat er uiteraard een druk punt.

EmielZ op 17 jan 2019 10:37

dat klopt dat heet pronatie. Het doel van een zooltje is voorkomen dat de voet proneert…ergo je kan de schoen wel meer ruimte geven en dan zal dat drukpunt wel weg gaan, maar dan staat de voet nog altijd niet stabiel. ter info, bij mk weten ze vaak wel wat ze doen.

elisabeth101 op 17 jan 2019 22:10

Idd klopt daarom hebben ze ook zooltjes aangemeten :)

Maar nu weer ontopic voordat we dit topic kapen over iemand anders zijn voet issue ;)

Ik weet als boarder niets van skischoenen. Maar als je ze bij MK skiservice gekocht hebt en ze zijn niet helemaal top, lijkt het mij heel simpel, op naar Bilthoven en je probleem voorleggen zodat zij de schoenen kunnen aanpassen. Ze zijn de experts en weten wat ze doen, maar het kan voorkomen dat het na de eerste keer niet helemaal goed is.

Let it snow, let snow, let it snow!

Plaats een reactie