All mountain freeride board kiezen

null
reactie van m’n vriendin (board sinds '99) … “op deze Powfinder 149 lijkt rood wel blauw”

Tukker op 3 apr 2019 09:34

Welke powfinder? 🤗

Übung macht den meister!!!

*bericht bewerkt door Tukker op 03 apr 2019 15:28

Tukker(ik)

👆🏽Zou ik kopen als mijn board aan vervanging toe is.

From a galaxy far far away.............

Ik bedoelde de powfinder

From a galaxy far far away.............

@merelvanoven

Spannend een nieuw board, ik heb echt zo lang getwijfeld! Uiteindelijk is het de K2 Wildheart 146 geworden. Een klein, maar breder board (ik ben 175 en weeg 60 kg). De eerste 2-3 dagen had ik er een beetje spijt van, maar inmiddels echt totaal niet meer. Ik moest erg wennen aan de enorme wendbaarheid, hij voelde aan het begin een beetje onstabiel vergeleken mijn stijvere board.
Maar inmiddels ben ik gewend en ben echt heel blij met dit boardje. Hij doet het vooral erg fijn in de losse sneeuw, maar stelt niet teleur op de piste. Ik heb dit seizoen maar 1,5 dag in de poeder gehad, maar dat was echt top. In maart was de sneeuw aan het einde van de dag erg zacht en papperig en daar zweefde ik letterlijk over heen. Maar ook de piste hoef ik niet in te leveren op snelheid en carven, het is alleen erg wennen in het begin.
Ik kan er inmiddels zelfs een beetje switch mee rijden, al is het een directional board. Het is gewoon een heel soepel boardje.

Ik heb zitten twijfelen of ik niet (ook) de Rossignol Diva zou kopen, maar die blijft nog even op mijn lijstje staan. Al heb ik die wel een half dagje getest en kan ik die inmiddels ook aanraden.

De powfinder lijkt me ook een topboard! Kan ik zelf niet aanraden, ik ga alleen uit van alle reviews en positieve recensies. Ik had er dit jaar het geld niet voor, maar misschien later.

Ik ben benieuwd waar je voor gaat! Mocht je nog vragen hebben laat je het maar weten!

*bericht bewerkt door AQ op 10 apr 2019 19:38

Aanrader om te testen: Jones Mind Expander (158). Alleen indoor getest. Zeer blij dat ik deze gekocht heb.
Wendbaar, snel, carve … poeder board.

Pat.

Voor wie het nog interessant vind: ik heb uiteindelijk in Zoetermeer 4 boards getest (gnu b-pro, Ride saturday, k2 wildheart en powfinder SURFR).

Allemaal prima boards als je 't mij vraagt. Met name gnu en k2 lekker soepel/wendbaar en Ride wat logger maar daardoor lekker stabiel. Niks haalde het voor mij bij de powfinder, die van alles wat heeft: snelheid, speels wendbaar. Werd r vrolijk van. Dus dieis het geworden! Switch rijden wordt daarop denk ik lastig, maar heb ikzelf ook geen behoefte aan!

Voor wie het nog interessant vind: ik heb uiteindelijk in Zoetermeer 4 boards getest (gnu b-pro, Ride saturday, k2 wildheart en powfinder SURFR).

Allemaal prima boards als je 't mij vraagt. Met name gnu en k2 lekker soepel/wendbaar en Ride wat logger maar daardoor lekker stabiel. Niks haalde het voor mij bij de powfinder, die van alles wat heeft: snelheid, speels wendbaar. Werd r vrolijk van. Dus dieis het geworden! Switch rijden wordt daarop denk ik lastig, maar heb ikzelf ook geen behoefte aan!

Mewa op 24 mei 2019 14:03

Nice en dan te bedenken als er een mega dikke laag pow ligt je helemaal uit je panty gaat!!!

Tukker(ik)

Nice en dan te bedenken als er een mega dikke laag pow ligt je helemaal uit je panty gaat!!!

Tukker op 25 mei 2019 13:41

Precies!!! nu alleen wachten tot ie geleverd wordt…oktober…

Plaats een reactie