Skilerares aangeboden 10 t/m 17 maart

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Ben je toevallig op 11, 12, 13, 14, 15 en/of 16 maart in het skigebied: Skiwelt Wilder Kaiser - Brixental aan het skiën en kun jij (of jullie kinderen) nog een skiles goed gebruiken van een nederlandse skileraar?
De plaatsen die in het skigebied liggen zijn: Going, Ellmau, Scheffau, Söll, Itter, Hopfgarten, Westendorf, Brixen im Thale.

Zelf heb ik nu 22 jaar ski-ervaring en heb ik 3 jaar geleden mijn Anwärter gehaald, dit is een officieel skidiploma om les te mogen geven.
Het is al mogelijk om eventueel een uurtje les te nemen, maar ook een hele dag of meerdere dagen/uren is mogelijk.

Mocht je interesse hebben, stuur mij dan even een berichtje! :)

Even een vraagje.
Wat ga je doen als er een ongeluk gebeurt met je leerling(en).

Leuk, wat is de maximale grote van het groepje?

@Cath: In principe betreffen het alleen lessen waarvan de groep elkaar kent, dus vaak zijn dit bijv. 2 kinderen van hetzelfde gezin of 4 kinderen van 2 gezinnen. Dan krijgen deze kinderen volledig de aandacht en komen er geen andere kinderen op dat tijdstip/die dag. Je kunt mij dus gewoon boeken voor een paar uurtjes, 1 dag of meerdere dagen. Dan reserveer ik deze volledig voor jullie!
Mocht je bijv. met een grote groep volwassenen komen en jullie hebben allemaal hetzelfde niveau, dan is dat ook gewoon mogelijk, de prijs per persoon ligt dan natuurlijk ook lager. Dus een max. aantal heb ik eigenlijk niet :)

@Jooliien
De vraag is serieus bedoeld.Ben je voor die aansprakelijkheid verzekerd.
En hoe doe je dat als de belastingdienst op de Piste gecontroleerd.(wat soms kan gebeuren)

Even een vraagje.
Wat ga je doen als er een ongeluk gebeurt met je leerling(en).

Hooykaas op 18 jan 2019 23:18

Elke keer opnieuw het aansprakelijksspook… Geloof mij, het risico is echt niet zo groot en je zal je daar best voor kunnen verzekeren.

En de belastingsdienst die op de piste staat te controleren?? Vrij verkeer van diensten geldt tot op heden nog altijd in Oostenrijk… Het zou dan al de Nederlandse/Belgische fiscus moeten zijn.

OT: Er is best veel vraag naar Nederlandse skimonitoren op dit forum. Hopelijk vind je iemand!

Bijna helemaal met Robin eens.

Ik denk persoonlijk dat het alleen de Oostenrijkse belastingdienst en boa’s kunnen zijn en dat die dan alleen kunnen vragen voor welke firma je lesgeeft. En vragen waar die firma gevestigd is. (Buitenlandse diensten mogen daar niet zonder toestemming controleren.) Die ambtenaren kunnen dan eventueel gegevens doorspelen aan het land dat jij opgeeft. En vervolgens na de aangifteperiode voor de inkomsten kan het land waar de firma is ingeschreven alle stukken van die periode opvragen en kijken of er een factuur van die betreffende les in je administratie staat. Staat die erin, dan denk ik dat je niets verkeerd doet.
Veel bedrijven maken immers pas facturen achteraf. Ik denk dat jij dat ook mag doen.

Volgens mij is die vrijheid van goederen en diensten alles overheersend. (Ik neem daar geen verantwoording voor. Maar dat is volgens mij hoe het zit)

En ik denk dat je aansprakelijkheid dmv een formulier ook nog uit kunt sluiten zoals dat in Nederland ook gebeurd als je gekke dingen gaat doen zoals bijv. bungy-jumpen. Dan moet je vooraf een formulier tekenen. Ik denk dat dat in Oostenrijk ook nog kan. (maar weet ik niet zeker.Ook dat zou immers onderdeel zijn van hetgeen je aanbied via de vrijheid van goederen en diensten.).

Ook Ik hoop voor je dat je aanvragen krijgt. Jij mag wat mij betreft ook zelf dingen aanbieden. Zeker als je gekwalificeerd bent. Als je voor een skischool werkt is er ook bijna nooit een ander bij. En dan doe je precies hetzelfde werk.

*bericht bewerkt door boarderFrank op 19 jan 2019 05:21

Het is niet om Jolien tegen te werken, maar om haar te helpen narigheden te voorkomen. Als ze niet aangemeld is bij een skischool, dan mag ze zulke diensten niet aanbieden (of ze moet Staatlich zijn). Anders wordt dit gezien als ‘zwart werk’ ,hier wordt wel degelijk vaker op gecontroleerd, en de boetes zijn niet mals.
Natuurlijk als ze aangemeld is via een skischool is er geen enkel probleem en kan ze via deze weg haar agenda zelf proberen op te vullen.

Iemand die met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit!

Ik gun jooliieen uiteraard deze extra inkomsten.Ik wil haar en anderen alleen waarschuwen.Dat deze acties een vervelend staartje kan krijgen.

boarderFrank en Robin jullie weten kennellijk niet waar jullie het over hebben Sorry.(geeft verder niet hoor)
Het gaat hier over de Oostenrijkse belastingsdienst en aansprakelijkheid .
Stel dat dit gebeurt in je groepje.

null

Iemand board zo je groepje binnen.
Ga dan maar uitleggen aan de div. Instanties wat je daar aan het doen was.
Misschien weet @Morzel er ook wat over te vertellen 👍

Omtrent diploma’s: hier zijn (waren?) procedures over hangende bij het HvJ. Bij mijn weten nog geen uitspraak - en context was anders- maar als je met dt diploma wél voor een skischool mag werken maar niet zelfstandig, voelt dat minstens heel fout aan.

Omtrent dat artikel: 1) strafrechtelijke aansprakelijk kan je niet uitsluiten, 2) de burgerrechtelijke die daaruit volgt kan je soms verzekeren ( denk aan zware auto-accidenten, men kan strafrechtelijk veroordeeld worden maar de verzekering komt wel gewoon tussen)

En dan nog is er - zoals ik reeds zei (maar heb kennelijk geen kennis) geen objectieve aansprakelijkheid als leraar. Maw: als 2 van uw groepsleden elkaar omver skiën moeten ze dat maar zelf regelen, en enkel in de mate dat jij hierin schuld treft (je had hen beter moeten waarschuwen) kunnen ze de schade deels verhalen.

Nou, nog een mening dan maar: in geval van enige kans op aansprakelijkheid moet geen van de partijen dit willen. Gevaar zit in een klein hoekje, herinner je dat meisje enige tijd terug, overleden door tegen een liftpaal aan te skiën meen ik.

Daarnaast, je geeft hoe dan ook veel geld uit aan een wintersport, onzin om hier dan een sluitpost van te maken.

Heb ik het er nog niet over, dat ik alleen een anwarter diploma wel erg minimaal vind, maar hangt ook van de doelgroep af natuurlijk

Edwin van Riel

@Hessel kan jij nog wat aanvullen 👍

@Jooliieen
Voor 2020 zou het zomaar een optie kunnen zijn.
Dan ga je gewoon mee als ‘goede vriendin’ die ook nog een beetje oppast en de kinderen wat aanwijzigingen geeft.
Daar zitten echt geen bijzondere risico’s aan. Ik pb je later nog wel even. 👍

*bericht bewerkt door Drikus op 19 jan 2019 12:47

Het is toch op zijn zachts gezegd heel vreemd dat jooliieen niet eens de moeite neemt om te reageren.( nonchalant)
Dat schept geen vertrouwen.
Als evt lesgeven ook zo slordig gaat begrijp ik waarom ze niet via een school werkt.
Punctualiteit is één van de basis eisen in een skischool.Evenals wekelijkse bijscholing.
En daar betaal je dan ook voor.

@Hooykaas ik denk dat ze geschrokken is van jouw vraag. ;) Wat ook een normale vraag was naar mijn mening.

@Jooliieen
Voor 2020 zou het zomaar een optie kunnen zijn.
Dan ga je gewoon mee als ‘goede vriendin’ die ook nog een beetje oppast en de kinderen wat aanwijzigingen geeft.
Daar zitten echt geen bijzondere risico’s aan. Ik pb je later nog wel even. 👍

Drikus op 19 jan 2019 12:46

Daar zou ik ook mee oppassen. Als er wat gebeurd met 1 van de kids , dan ben ik benieuwd hoe met aansprakelijkheid zit . En bewijs dat ze geen les aan het geven is er ook niet.

Het is toch op zijn zachts gezegd heel vreemd dat jooliieen niet eens de moeite neemt om te reageren.( nonchalant)
Dat schept geen vertrouwen.
Als evt lesgeven ook zo slordig gaat begrijp ik waarom ze niet via een school werkt.
Punctualiteit is één van de basis eisen in een skischool.Evenals wekelijkse bijscholing.
En daar betaal je dan ook voor.

Hooykaas op 19 jan 2019 13:16

@Hooykaas
Ik weet niet of het je opgevallen is, maar ze heeft het over een lesgeven in de periode van 11-15 MAART. Dat is ruim 5 weken verderop.
Moet ze dan (even op jouw gedachte verder gaan) haar mond maar houden als ze een drukke week heeft en niets aanbieden? Gun je het haar gewoon niet? Of voel jij je gewoon beter? Of moet ze een slaaf van het internet worden voor mensen als jij en iedere dag gaan kijken of er al een reactie is? Dat je haar nu al nonchalant enz noemt echt fout.
Of denk je soms dat als ze nu al iets aanbied voor over 5 weken ze nu die leskrijgende mensen al tips moet geven (en dus niet tijdens de les) en dan over 5 weken moet kijken of ze haar tips dan weer hebben gevolgd zonder op dat moment eerst weer dingen uit te leggen?
Ik vind (gewoon een mening) dat je hierin echt overkomt als een zeer simpele ziel.
Iemand voor je lol te kakken zetten (dat doe je immers), vind ik niet netjes.
Zou het bijvoorbeeld niet zo kunnen zijn dat ze zich eerst wil inlezen voor ze verder reageert?


Aan de beheerders van de site: Het maakt mij niet uit of jullie dit eventueel weghalen. Deze reactie is netjes geschreven, maar komt hooguit rot / bot over. Alles is vragend en als meningsuiting (vinden) geschreven.

Na al deze negatieve reacties wil ik toch ook graag even reageren. Wij hebben namelijk zeer positieve ervaringen met Jolien. Ze is erg betrouwbaar, professioneel, kan goed les geven. Wij nemen al jaren volgend dit concept een skileraar of lerares mee en dat bevalt prima.

  1. Nederlandse ski les (naar Italië)
  2. Kleine groep dus volledige aandacht
  3. Niet met 15 kids in 1 klasje in de carnavalsvakantie
  4. Tijdstippen die je zelf wenst waardoor je drukte bij de eerste lift kunt vermijden.
  5. En Jolien is zo makkelijk in de omgang dat ze na dag 1 al als ‘nichtje’ werd gezien 😉.
  6. Zeker niet duurder dan een normale skiles.
    Dus mensen beetje niet roomser zijn dan de paus, beetje out of the box denken en @drikus dit is een top concept!!

Ps: de komende carnavalsvakantie gaat ze gewoon weer met ons mee, dus dan is ze niet beschikbaar 😉

*bericht bewerkt door Skivogel op 19 jan 2019 16:00

@hooykaas, misschien zit Jolien niet heel de dag op dit forum, heeft ze meer te doen…

.

*bericht bewerkt door Witte_sneeuw op 19 jan 2019 15:57

Prima dat iemand kritische kanttekeningen plaatst en/of vragen stelt wat mij betreft, maar iedereen moet voor zichzelf bepalen of hij op een bepaald aanbod ingaat. Iemand die een beetje serieus over het aanbod van Jolien nadenkt, zal mag ik hopen zelf wel bepaalde vragen aan haar stellen (privé). Dat hoeft niet open en bloot hier op het forum.

Misschien eens wat minder normatief denken Hooykaas. Dat iemand na een nachtje nog niet gereageerd heeft, wil nog niet zeggen dat ze nonchalant is. Mensen hebben misschien wel wat beters te doen ;). Bovendien is ze jou ook helemaal niets verplicht - jij gaat in elk geval geen gebruik van het aanbod maken.

Mr. Slow

ik vraag mij af of er nog iets mag op eigen initiatief zonder allerlei wetjes en regeltjes te moeten volgen??? wij gaan al jaren op ski vakantie privé maar ook eens per jaar met een bus waarvan er altijd 1 tot 2 personen les geven !! nooit is er een probleem geweest en als je iets voor hebt , heb je toch je eigen verzekering !!!

Waarom moet TS zich uberhaupt verantwoorden voor partijen die haar toch niet gaan inhuren, voelt een beetje als de Spaanse inquisitie. Als partijen samen het eens worden en de aansprakelijkheid regelen, wat hebben wij er dan verder mee te maken. Ik begrijp de reactie van @boarderFrank wel. Alsook dat TS niet de behoefte heeft te reageren.

@HN65
Mooi verwoord 👍

Ik zou persoonlijk eerst na gaan of je mag lesgeven zonder verbonden te zijn aan een skischool. Volgens mij mag dat alleen als je staatlich bent .
Zou zonde van je anwerter zijn , als je gepakt wordt. Kostje je anwerter en misschien boete en ergste geval een aantekening op je Vog of helemaal geen Vog meer .

*bericht bewerkt door miepmiep op 19 jan 2019 16:33

Aantekening op je VOG?

ik vraag mij af of er nog iets mag op eigen initiatief zonder allerlei wetjes en regeltjes te moeten volgen??? wij gaan al jaren op ski vakantie privé maar ook eens per jaar met een bus waarvan er altijd 1 tot 2 personen les geven !! nooit is er een probleem geweest en als je iets voor hebt , heb je toch je eigen verzekering !!!

rob16 op 19 jan 2019 16:02

Je zelf hebt denk ik wel eenverzekering maar heeft diegene die daar lesgeeft ook verzekering voor lesgeven, werk. ( aansprakelijkheid enzo . Want als er iets niet goed gaat in buitenland en dan gelden daar de wetten en regels van dat land. Dus moet je wel op de hoogte van zijn.

*bericht bewerkt door miepmiep op 19 jan 2019 16:54

Aantekening op je VOG?

DrPhil op 19 jan 2019 16:39

Geen idee als er iets met een kind gebeurd tijdens de les, dan heb ik het over iets ernstig . . Weet ik niet als je in Nederland , weer wilt werken of dat invloed heeft op aanvragen van de VOG ( verklaring om trend goed gedrag )

*bericht bewerkt door miepmiep op 19 jan 2019 16:47

Als je iets niet weet, waarom noem je het dan @miepmiep? En dan ook nog eens in werkelijk onleesbare zinnen…

Mr. Slow

Als je iets niet weet, waarom noem je het dan @miepmiep? En dan ook nog eens in werkelijk onleesbare zinnen…

Quick op 19 jan 2019 16:46

Meer over om daar aan te denken…

Misschien een domme vraag, maar als je bvb als zzp skileraar werkt, zou je dan kunnen volstaan met een zakelijke aansprakelijkheidsverzekering?

Plaats een reactie