Gezocht: Goed (luxe) familiehotel (bijna) aan de piste

Beste Forumleden,

We zijn op zoek naar een goed (luxe) familiehotel met een ligging aan de piste (of bijna)
Ons zoontje is 2 jaar oud en de mama skiet niet.

Dus zoeken we een hotel met oa:

  • zwembad, wellness etc.
  • speelkamer(s) voor kinderen
  • ligging in een kindvriendelijk dorp met kinderspeeltuinen etc.
  • ligging dichtbij de pistes
  • goede ligging tov skigebied
  • een degelijk skigebied voor een gevorderde skiër

Oostenrijk, frankrijk, zwitserland, italië (zolang het niet te ver rijden is vanuit Brussel)
Ons budget is +/- 3000€ voor 6 of 7 nachten tussen 16-24 februari (liefst half-pension)
Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen ;-)

alvast bedankt !

*bericht bewerkt door BaY op 19 jan 2019 10:59

Ik zit dit jaar naast schlosshotell in fiss. Volgens mij komt dat aardig in de buurt wat je wil.

https://www.schlosshotel-fiss.com

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Hoi,
Kijk eens op http://kids-go.nl/categorie/wintersport-met-kinderen/…. Wij hebben dit jaar voor de tweede keer geboekt, en zijn erg tevreden.
2 jaar geleden met een toen 3 en 1 jarig kind naar Ladis geweest, een heel goed hotel, prima eten, leuk dorpje, helaas niet aan de piste, maar alles voor de kinderen was aanwezig, dus dat was echt super!
Dit jaar gaan we naar Bramberg, met onze inmiddels 3 kinderen van 5, 3 en 1, ben heel benieuwd! Succes met zoeken en boeken. Denk eraan dat 16 feb een deel van NL voorjaarsvakantie heeft, dus kan nog wel moeilijk worden dit jaar…ik zou buiten de vakanties boeken met een kind van 2, als dat mogelijk is…

*bericht bewerkt door Maartje3 op 19 jan 2019 13:44

@BaY
Naast skien ook veel mogelijkheden voor wandelaars…inkl. leuk klein autovrij centrum
https://www.familotel.com/de/familienhotels/zell-am-see/amia…

Verder ben ik ook deze tegengekomen.

https://www.almschloessl.com

Dit is in obertauern.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Ja idd die in Fiss !!

Hotel Schmung op de Seiseralm, top gebied met kinderland en de mooiste regio van de Alpen, zonder twijfel!

Budget is per nacht neem ik aan?

Hotel Schmung op de Seiseralm, top gebied met kinderland en de mooiste regio van de Alpen, zonder twijfel!

jessehuijers op 19 jan 2019 16:15

Wel reëel blijven hè. De Seiseralm is niet bepaald een ‘degelijk skigebied voor de gevorderde skiër’.

Mr. Slow

Budget is per nacht neem ik aan?

Drikus op 19 jan 2019 16:33

Excuus, had mijn leesbril niet op denk ik. Las € 300,-

Hotel Kaiserblick in Ellmau
Hotel Bär in Serfaus

Hotel Fontana in Fieberbrunn

Schlosshotel in Fiss is idd top. Zelfs het zwembad heeft uitzicht op de piste heerlijk. Ook leuk zwembad en faciliteiten voor kinderen. Aanrader!!

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Beste Forumleden,

We zijn op zoek naar een goed (luxe) familiehotel met een ligging aan de piste (of bijna)
Ons zoontje is 2 jaar oud en de mama skiet niet.

Dus zoeken we een hotel met oa:

  • zwembad, wellness etc.
  • speelkamer(s) voor kinderen
  • ligging in een kindvriendelijk dorp met kinderspeeltuinen etc.
  • ligging dichtbij de pistes
  • goede ligging tov skigebied
  • een degelijk skigebied voor een gevorderde skiër

Oostenrijk, frankrijk, zwitserland, italië (zolang het niet te ver rijden is vanuit Brussel)
Ons budget is +/- 3000€ voor 6 of 7 nachten tussen 16-24 februari (liefst half-pension)
Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen ;-)

alvast bedankt !

BaY op 19 jan 2019 10:54

Kijk eens naar Zinnkruegl in Alpendorf 😉

Disturbing the peace since 1975

Er zijn dan weer geen speeltuinen voor de kids in Fiss. Verder genoeg animatie voor ze

Let it snow

Hotel Lac Salin in Livigno

Zijn meerdere hotels in dit budget in HochGurgl.

May the ski force be with you !!

Hotel Edelweiss in Grossarl. Ik weet alleen niet of het gebied wel groot genoeg is voor je. Wel erg leuk dat je vrouw tussen de middag met de gondellift naar wat leuke tentjes op de piste kan komen.

De verschillende VAYA resorts in Serfaus, Kaprun, St. Anton, Sölden en Fieberbrunn. Alle met welness, perfecte ligging en in grote skigebieden.
https://www.sunweb.nl/vakantie/vaya-resorts

Sporthotel Wagrain

Thank God summer is over!

Helaas reageert de TS niet echt meer.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Allemaal bedankt voor de suggesties.
Ik heb mails gestuurd naar al deze accomodaties. Ze zijn blijkbaar allemaal of volzet, of zwaar over mijn budget
Slechte week denk ik de week van 16-23/2

*bericht bewerkt door BaY op 20 jan 2019 18:38

Wat verder rijden dan : Freina hotel in Selva?
Misschien nog geluk in Alpin Sport Hotel in Zell am See?Hotel Lasinga in Fiss?

Ik ben zelf de laatste dagen (beetje onverwachts) nog opzoek naar een wintersport, nu zoek ik voor ons gezin (2 kids, 5 en 2 jaar) en mijn schoonouders, maar an sich moet je rond de 3000 HP nog wel eea kunnen vinden voor 3 personen met HP en skipas, als je wat relaxter bent met je eisen lijstje dan kan je zelfs tientallen mogelijkheden vinden, zelfs nog in grote gebieden als een Saalbach, konigsleiten etc.
Let wel op, als je vrouw niet skiet, zeker boekingswebsites met skipas erbij moet je net effe verder klikken om vervolgens een goedkopere prijs te zien.
Zit je perse vast aan die periode? je kind is 2, dus die is niet gebonden aan de vakantie periode (waar je nu precies in zoekt)

Er is nog een wereld van verschil tussen “kindvriendelijk” (vaak best luxe en “gekke” hotels helemaal gericht op kinderen) of een normaal hotel met kinder faciliteiten, er worden hier fantastische kinder hotels genoemd hoor, schitterend, maar onze 5 jarige gaat voor de 2e keer op skiles en de 2 jarige ben ik echt niet bang voor dat die zich gaat vervelen, je zit in een wintersport gebied, er is sneeuw, er is vast ergens wel een kinder speeltuintje, pak misschien de auto, rijd naar een indoor-speeltuin voor een ochtendje, er zijn zat mogelijkheden om je daar te vermaken.

Allemaal bedankt voor de suggesties.
Ik heb mails gestuurd naar al deze accomodaties. Ze zijn blijkbaar allemaal of volzet, of zwaar over mijn budget
Slechte week denk ik de week van 16-23/2

BaY op 20 jan 2019 18:32

Dat is de voorjaarsvakantie van regio midden/noord.

It is an amazing world

Alstu: http://www.jochelius.at/
Anreise: 16.02.2019
Abreise: 24.02.2019
Goldseesuite
inklusive JOCHELIUS Verwöhnpension
•Großzügige, offene Suite mit 45 m²

  • für 2-5 Personen
    •Badezimmer mit Erlebnisdusche und Doppelwaschbecken
    •separate Doppel-Infrarotkabine
    •Flat-TV sowie Radio mit Bluetooth
    •Nespresso Kaffeemaschine
    •Minibar
    •Zimmersafe
    •Sitzecke
    •Gratis Internet über W-LAN Verbindung
    •großzügiger Balkon oder Terrasse mit Blick auf die umliegende Bergwelt

Buchbare Zusatzleistungen:

Hunde sind bei uns Willkommen!

Ihr Preis 2.976,00 €

Bla, bla, bla.

Schlosshotel fiss is super maar zal je nooit aan 3000 euro per week krijgen. Daar rechtover is Laurentius kinderhotel een stuk goedkoper vermoed ik.
Hotel baer is serfaus ligt te ver van de piste en ook duurder dan 3000 schat ik
Kaisershof in ellmau lijkt me goed maar misschien ook te duur. Sporthotel wagrain is een goede optie.

Kijk ook eens naar Dachsteinkonig hotel in gosau. Qua accommodatie de absolute top ook voor kleine kids alleen eten wat minder

Hotel Amiamo in Zell am See eens checken.
Heeft wel geen zwembad, dacht ik. Wel wellness.

https://www.posthotel.at/en

Prachtig hotel. Vroeger enkele jaren verbleven in zomer en winter.
De Porsche van de hotelier mag je gratis lenen. :)

@FréDB

topicstarter heeft kids, is adults hotel😥

Born to run. B.S.

Plaats een reactie