Le Grand Massif of Paradiski eind maart

Dit onderwerp gaat over de bestemming Le Grand Massif

Beste,

Welk gebied zou het beste zijn om eind maart te gaan snowboarden ?
Flaine kunnen we redelijk goedkoop naar toe gaan maar we zijn bang dat er niet genoeg sneeuw zal liggen in het volledig skigebied.
Iemand ervaring met dit gebied rond die periode ?

Alvast bedankt !

*bericht bewerkt door ClaeysJens op 20 jan 2019 13:16

Ik zou Paradiski doen eind maart. Gaat veel hoger dan Flaine…

Flaine ben ik ofgelopen jaar half Maart geweest en de condities waren uitermate goed (sneeuw hoogte, sneeuw kwaliteit en het weer).

Paradiski kan ik helaas nog niets over zeggen daar ik nog niet eerder geweest ben (staat wel op de list).

Ben benieuwd naar de reacties die gaan komen over Paradiski.

U only live ones

Paradiski gedaan in de laatste week van maart 2 jaar geleden, en prima condities gehad. Gezien het grootste gedeelte boven de 1800m ligt (met uitzonderingen zoals Montalbert) is de kans groot dat dit goed zit. Maar elk jaar is anders natuurlijk.

Le Grand Massif 5 jaar na mekaar (tussen 2008 en 2012) gedaan in de B. Paasvakantie, meestal +/- tweede week april.
Nooit gebrek aan sneeuw gehad, altijd wel véél zon gehad.
Gevolg : tegen +/- 13 uur was het vet van de soep; véél pap en bijeengeschraapte sneeuwhopen.
De “Cascades” nooit open geweest in die periode.

*bericht bewerkt door dan58 op 20 jan 2019 20:19

Born to run. B.S.

Ik ben 2 jaar terug eind maart / begin april naar Flaine geweest.
Inderdaad was niet alles meer open, maar 90% van de pistes zeker wel.
In de lagere delen was het behoorlijk groen, maar de pistes lagen er nog prima bij.
Door je dag goed in te delen kon je bijna de hele dag genieten van goede pistes. 's ochtends naar de lagere gebieden en smiddags in de kom van Flaine snowboarden.
Afhankelijk van de ligging vd pistes was er op een aantal pistes zeker veel pap en bulten te vinden, maar dat is dan ook niet gek begin april.
Wij hadden destijds de hele week vrij warm weer, 15 tot 20 graden was geen uitzondering maar hebben desondanks prima kunnen snowboarden.

Plaats een reactie