Drukte op snelweg Duitsland 26-01

Hoi.

a.s. weekend weer op weg naar Oostenrijk. Las op de site van de ANWB dat er zeer grote drukte word verwacht a.s. zaterdag op de Duitse wegen. iemand enig idee waarom. Is niet in overeenstemming met de vakantie periodes in Deutschland lijkt mij. maar misschien heb ik iets gemist. Niet dat er ook verder veel aan te veranderen is. maar hooguit de route wat aanpassen.

Op de site van de ADAC (Duitse ANWB) is elke maandag een gedetailleerde verkeersprognose te lezen voor het daarop volgende weekend. De drukte concentreert zich vooral op de wegen van/naar de skigebieden. Het zal druk zijn maar volgens mij zeker niet vergelijkbaar met het weekend van Carnaval (2 maart), wanneer de start is van vakantie in o.a. Beieren.

Dank,

Als ik dit zo lees is het wel drukker dan begin januari, waardoor stau zeker wel voorkomt. maar nog lang niet de drukte die later komt. Gek dat op de ANWB site deze datum in rood is aangegeven??

Hoi Jelski,
Ik vroeg me hetzelfde af. Wij vertrekken ook zaterdag richting Oostenrijk en ik had niet verwacht dat deze zaterdag als “zeer druk” vermeld zou worden.

Moet je door duitsland? Ga op zondag rijden!

Op zondag is vrachtverkeer verboden (met uitzondering van bederfelijke goederen). Hierdoor heb je weinig tot geen vrachtverkeer en kan er stukken beter door gereden worden.

Plaats een reactie