Parkeren Winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Hallo,

Woensdag 30 januari mag ik een dagje gaan genieten van de pistes in Winterberg. Aangezien dit de eerste keer is dat ik dit gebied bezoek, heb ik een paar praktische vragen.
Waar kan ik het beste parkeren? Zodat ik makkelijk mijn skipas en skihuur kan regelen.
Het liefst zet ik de auto neer en stap ik er pas weer in op het moment dat ik weer richting huis ga.

Ik zie hier zoveel kenners van de diverse gebieden dat ik aanneem dat er vast wel iemand is die mijn vragen kan beantwoorden.

Alvast bedankt!

Alle parkeerplaatsen liggen direct bij de pistes en skiverhuren. Bij elk dalstation kan een liftpas gekocht worden.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Dank voor deze snelle reactie.
Ik kom vanuit Utrecht, maakt het dan nog uit welke parkeerplaats ik kies?

Al een paar jaar gewoon bij Der Brabander geparkeerd, is op een doordeweekse dag goed te doen. De verhuur voor de ingang van Der Brabander is aan te bevelen boven Skiverleih Brinkmann, die laatste heeft echt oud spul.

Zelfs zet ik 'm altijd bij Schneewittchen neer. Je kan er ski’s huren en je kan er ook je skipas kopen. Mocht er een rij staan (zelf nog niet meegemaakt), kan je ook onderaan bij de lift je skipas kopen.
Aangezien het doordeweeks is buiten de vakantie zal het zeer waarschijnlijk niet druk zijn bij de meeste parkeerplaatsen.
Vanuit Utrecht maakt het niet heel veel uit hoe je rijdt.

*bericht bewerkt door Svennoo op 21 jan 2019 13:53

Carnas on Tour

Thanks voor de tips. Opties te over als ik het zo zie. Ik ga eens rustig bekijken wat voor mij de beste is.

Het zal inderdaad niet veel uitmaken als je er woensdagochtend op tijd bent. Na tips van anderen hier heb ik afgelopen jaar op P5 (Nordhang) geparkeerd. Ik was er ook voor 1 dag en parkeerde om 09.15 uur. Daar is ook een kassa waar ik de enige was voor een dagkaart. Je stapt de weg over en de sleeplift in en je staat boven direct in het gebied. Ben daar ook gaan lunchen, prima eten voor schappelijke prijzen. Als je materiaal wilt huren zijn er vast betere plekken om te starten.

Edit…hele verhaal getypt zie ik nu pas dat je ski’s wilt huren…schrap P5 :-D

Het zal inderdaad niet veel uitmaken als je er woensdagochtend op tijd bent. Na tips van anderen hier heb ik afgelopen jaar op P5 (Nordhang) geparkeerd. Ik was er ook voor 1 dag en parkeerde om 09.15 uur. Daar is ook een kassa waar ik de enige was voor een dagkaart. Je stapt de weg over en de sleeplift in en je staat boven direct in het gebied. Ben daar ook gaan lunchen, prima eten voor schappelijke prijzen. Als je materiaal wilt huren zijn er vast betere plekken om te starten.

Edit…hele verhaal getypt zie ik nu pas dat je ski’s wilt huren…schrap P5 :-D

HN65 op 21 jan 2019 14:28

Huren kan tegenwoordig ook bij P5. Klante heeft daar een skiverhuur zitten nu. Ook de skiverhuur daar kent nooit wachtrijen…

Born to Ride

Oh, nou dan zet ik P5 direct weer als tip op 1. Beviel mij echt heel goed daar.

Edit, dan moet lift 11 (en blauwe piste terug) wel open zijn natuurlijk. Anders werkt het niet vanaf P5

*bericht bewerkt door HN65 op 21 jan 2019 14:39

Zelf parkeer ik ook altijd bij Schneewittchen P3, skiverhuur (heb ik niet nodig maar gasten soms wel) https://www.ski-klante.de/ is daar als in Oostenrijk en ook Schneewittchen https://www.wiesenwirt.de/ is een mooi restaurant.

P3 en P5 zijn wel logisch en handig. Is het iets drukker, dan is huren en parkeren bij 1 van de zaken aan de kant van Remmewieso (oid, rechts op de pistekaart) ook een optie.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Mocht je voor P1 gaan, dan kan ik Schneider verhuur rechtsachter de Brabander aanbevelen. Allemaal nieuwe spullen (vorig jaar begin van het seizoen). Inderdaad niet die oude bende bij Brinkmann.

Plaats een reactie