Tijdsbestek van de Köningstour

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hochkönig

Beste medewintersporters,

aankomende vrijdag vertrek ik naar Maishofen voor een weekje skien in Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn, ik wil echter 1 dagje uitwijken naar Höchkonig om de Köningstour te skien. Nu vroeg ik mij af of iemand die de tour toevallig al wel eens geskied heb of het realistisch is om de tour in een halve dag 4/5 uurtjes te skien? Uiteraard hangt het van je niveau af, maar ter vergelijking de Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn challenge (65 KM) ging mijn ‘gemakkelijk’ af in de voorgeschreven 7 uur. Is de Köningtour (35 KM) dan dus te doen in 4 uur?

Graag hoor ik jullie tips en ervaring!

Ja, dat is in 5u goed te doen.

Ja is prima te doen. Als jeje best doet kan die zelfs 2x op 1 dag :)

Ik heb drie jaar geleden de tour in een voormiddag geskied. Was rond 13:00 terug in het hotel. Wel perfecte skiomstandigheden. Als ik me niet vergis is de tour nu iets langer geworden met de Natrun die erbij gekomen is. Dus in vier uurtjes ( max 5 ) kan je die zeker afhaspelen.

oke top dankjewel!

Dat ga je makkelijk redden pak tussendoor ook nog een lift een keer extra en ga langs een andere piste naar beneden. Niet te lange pauze ;) Als je eenmaal weer terug bent op de Gabuhel/Hochmais dan ga je weer terug naar Maria Alm, mocht je dan de Schwarzeckbahn missen dan rijd er van daar altijd nog een skibus terug naar het dorp.
Lunchen kan je goed bij de karbachalm bij Mulbach dan ben je halverwege, ga vooral niet bij de Austria Alm eten, Zaplalm, Scheplalm en Tiergarten zijn aan de kant van Mulbach een aanrader. Bij Dienten de Deantnerin en Steinbockalm, Zachofalm. Succes en veel plezier en geniet van de uitzichten.

Dienten Die Alte schule

Beste medewintersporters,

aankomende vrijdag vertrek ik naar Maishofen voor een weekje skien in Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn, ik wil echter 1 dagje uitwijken naar Höchkonig om de Köningstour te skien. Nu vroeg ik mij af of iemand die de tour toevallig al wel eens geskied heb of het realistisch is om de tour in een halve dag 4/5 uurtjes te skien? Uiteraard hangt het van je niveau af, maar ter vergelijking de Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn challenge (65 KM) ging mijn ‘gemakkelijk’ af in de voorgeschreven 7 uur. Is de Köningtour (35 KM) dan dus te doen in 4 uur?

Graag hoor ik jullie tips en ervaring!

Bartleenman op 22 jan 2019 11:01

Het zijn 12 liften bij elkaar (als ik het goed tel uit mijn hoofd). Meestal ben je binnen het kwartier bij de volgende lift. Dus 3 uurtjes zonder pauze.
De zwarte 1 bij Muhlbach zit niet in de Koningstour. Die zou ik zeker ook meepakken!!! Daar heb je tijd genoeg voor. Of je doet hem ipv de blauwe 1.

Peter Pos

3 uurtjes @peterpos? Je vergeet denk ik de tijd dat je in de lift zit. Met Natrun/Maria Alm erbij is sneller dan 4u eigenlijk niet te doen.

3 uurtjes @peterpos? Je vergeet denk ik de tijd dat je in de lift zit. Met Natrun/Maria Alm erbij is sneller dan 4u eigenlijk niet te doen.

Bennie op 23 jan 2019 09:24

@Bennie ik deed de tour vanmorgen in 3 uur en 11 minuten.
Bij geen enkele lift hoefde ik te wachten. Ben ook nergens gestopt. Maar ging ook niet volle bak. Als je wil doe je hem binnen 3 uur. Mits je net als ik vandaag nergens wachttijden hebt…

null
null

*bericht bewerkt door peterpos op 23 jan 2019 14:28

Peter Pos

@peterpos Het is je huisgebied ;) Gun anderen de tijd om van het uitzicht te genieten.

Hoi, Ik heb de Konigstour op donderdag 17 januari gedaan.
Ik vertrok in Maria Alm rond 5 na 9 's ochtends.
Iets voor 1 in de middag was ik terug in dalstation van Maria Alm.

Alles ging bij mij vlot buiten de gondel Abergbahn.
Hier zeker een kwartier mee verloren door dat deze vaak stil stond.

Verder heb ik het gedaan met snowboard dus altijd wel wat tijd verloren met bindingen.
Dus in 4 uur is het goed te doen! Denk dat het in 3,5 uur ook wel lukt.

https://www.sports-tracker.com/workout/jeffreymeus/5c40726de…

@peterpos Het is je huisgebied ;) Gun anderen de tijd om van het uitzicht te genieten.

Bennie op 23 jan 2019 15:41

Ha daar heb je wel een punt. Op een paar plekken is het uitzicht prachtig. Daar sta ik te weinig meer bij stil…

Bovendien raad ik iedereen aan om juist de pistes die niet in de Koningstour zitten (erbij) te doen. Je slaat vooral in Muhlbach de mooiste pistes over. Daar heb je tijd genoeg voor als je ook tijd neemt voor ‘sightseeing’ en ergens op je gemakje gaat lunchen ;-)

*bericht bewerkt door peterpos op 23 jan 2019 15:48

Peter Pos

Het gaat toch om het skiën/boarden genieten van het uitzicht een heerlijk jausen.
En neem vooral de liften nog een keer en neem dan de andere piste, zowel de blauwe als nog even de zwarte 1 bij Mulbach, neem de tijd het is vakantie geen wedstrijd toch :D

Dienten Die Alte schule

Ha @Elly3 maar als je het skiën zelf nou het allerleukste vindt van de wintersport, dan is het toch heerlijk als je lekker veel afdalingen kan doen!!!
Maar oké. Zo nu en dan even rondkijken hoort er ook bij ;-)

Peter Pos

3 uurtjes @peterpos? Je vergeet denk ik de tijd dat je in de lift zit. Met Natrun/Maria Alm erbij is sneller dan 4u eigenlijk niet te doen.

Bennie op 23 jan 2019 09:24

@Bennie ik deed de tour vanmorgen in 3 uur en 11 minuten.
Bij geen enkele lift hoefde ik te wachten. Ben ook nergens gestopt. Maar ging ook niet volle bak. Als je wil doe je hem binnen 3 uur. Mits je net als ik vandaag nergens wachttijden hebt…

null
null

peterpos op 23 jan 2019 14:27

Welke app gebruik je hier?

@derjean dit is de app van Skiline. Kun je via Playstore gratis downloaden.
Leuk om te zien wat je per dag hebt afgelegd :-)

Peter Pos

Reken op 4 a 5 uur, mooie tour en mooi gebied voor een keer

*bericht bewerkt door HaringHighRichardt op 21 feb 2019 08:22

Plaats een reactie