Wie helpt mij aan het ultieme allround snowboard?

De MT is allround, maar meer offpiste dan parkgericht. Niet helemaal de richting die je zoekt en bovendien relatief duur voor een eerste plank.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

@sneeuwbaard en @Tiny-M Ik zie dat jullie hoofdzakelijk reageren op het park gedeelte. Dit terwijl ik maar af en toe eens een park in wil. (10 a 20% van mijn tijd)

Wellicht heb ik het niet helemaal duidelijk omschreven, maar ik wil dus voor 70 procent (of misschien nog wel iets meer) lekker piste kunnen boarden met mijn vriendin die skied. daarnaast wil ik op de piste een beetje sprongen maken 180s 360s en beetje proberen te butteren en eens een pogingen gaan wagen tot carven. en dan ook af en toe eens een park in. De nadruk ligt dus echt op de piste, en op de piste zelf wat spelen en fun hebben. Zien jullie dan wel de Jones mountain twin als een aanrader, of toch eerder een Yes Typo of Yes Basic.
@Sneeuwbaard Ik wakeboard al jaren en zie het dus ook niet echt als een beginnersboard om te kijken of ik de sport leuk vindt. Ik ben best wel bekend met het boarden en wil dus wel iets waar ik even mee vooruit kan. Mocht je echter goedkopere alternatieven hebben waar ik wat seizoenen meer vooruit kan, dan hoor ik dat uiteraard graag van je.

Een plank onder je voet maakt alles goed!

Yes typo dan, iets goedkoper als een mountain twin, en net wat meer gericht op freestyle dan freeride.

@Bouli

De Jones MT is hét board dat ik aanraad als iemand totaal niet weet wat hij zoekt. Het is een board waar iedereen van elk niveau aardig mee uit de voeten kan. De VW Golf onder de snowboards. Zoals ik al aangaf: niet helemaal wat je zoekt en waarschijnlijk zelfs té soft. Je geeft aan dat je wakeboard (heeft niets met snowboarden te maken, maar hieruit concludeer ik dat je bang bent met ‘beginnersmateriaal’ te eindigen). De MT is mijns inziens (en ik rij graag relatief slappe planken) té slap richting de uiteinden om het een echt lekker board voor op de piste te maken. Aangezien je >70% op de piste zit, is dat nou weer nét niet de concessie die ik zou doen op een allround board. De Rossignol one bijv. is net wat stijver en veel lekkerder op de piste, maar mist ten opzichte van de MT iets pop voor sprongetjes.

Je hoeft dan misschien geen (beginners)plank om te weten of je de sport leuk vindt, maar weet je al of je een plank met camber of juist een plank met rocker tussen de voeten lekker vindt? Aangezien je waarschijnlijk alleen ervaring hebt op (indoor)huurboards met een flat of rockerprofiel, kan de overstap naar een compleet anders aanvoelend board (met camber) nogal tegenvallen. Een board met een flying-V profiel past dan veel beter bij je, maar dat is nogal lastig te beoordelen van afstand. Het type rijder dat houdt van een camberboard wordt vaak ‘ongelukkig’ op een board met een gerockerd profiel en vice versa.

Als je écht serieus een plank wilt die bij je gaat passen en waar je jaren mee vooruit kunt, dan neem je de eerste twee jaren van je snowboardcarriere de tijd om te bepalen wat voor type rijder je gaat worden en welke plank alles onder je voeten doet wat jij bedenkt dat de plank moet gaan doen, of ga je uitgebreid en intensief boardjes testen om de kans op een mismatch te voorkomen.

De kans is anders heel groot dat je de MT vaker voorbij gaat horen komen als hét geschikte board voor jou. :)

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Ik heb zelf vorige week de never summer proto type two gekocht (is er zowel in dames als heren uitvoering). Rib uit mijn lijf maar elke cent waard! Asym twin. Voor alle specs verwijs ik je door naar Google ;) op tiefschnee presteert ie ietsje minder dan een directional, het blijft een all mountain freestyle twin, maar als je je bindingen wat verschuift doet ie t ook daar zeker niet slecht. En hij is prettyyyyyy (Ja ik blijf een vrouw)

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/e933aacc03701cbc901c3f56...

Plaats een reactie